Alman otomobil üreticisi BMW, 100 yıl önce ezeli rakibi Mercedes ile karşı karşıya işe başladığında, henüz lüks otomobiller üretmiyordu. Ancak Birinci Dünya Savaşı’nın pervaneli uçakları gücünü BMW’nin motorlarından alıyordu.
Yıl 1960’a geldiğinde BMW finansal bir çöküşün eşiğine geldi ve hayatta kalabilmek için uçak motoru üretimini ve ticaretini bırakmak durumunda kaldı.
Bu yıl 100’üncü yaşını kutlayan BMW, geçirdiği zor günlerin ardından kendini 4. Sanayi Devrimi olarak bilinen yeni dijital çağa adapte etmeye çalışıyor. Ancak, Alman devinin önünde Google ve Apple gibi teknoloji devlerinin otomotive yakın durmasından Çin’deki satışların düşmesine kadar çeşitli engeller var.
Teknolojinin gücüne inanan BMW, 100’üncü yıl etkinliğinde gelecekte yapacağı tasarım ve mühendislik çalışmalarına ışık tutacak konseptini de sergiledi.
(MYNET)