Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Haziran 2022 Pazartesi - 15:19

Bakan Karaismailoğlu, "Orta Koridor Mesafe ve Süre Açısından Güçlü Bir Alternatif"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakü’de düzenlenen Türkiye-Azerbaycan-Kazakistan Dışişleri ve Ulaştırma Bakanları Toplantısı'na katıldı. Yapılan üçlü zirvede, Orta Koridor’da kapasite artışı ve verimliliği arttıracak çalışma grubu Türkiye’nin önerisiyle imzalanan protokolle kuruldu.

Bakan Karaismailoğlu,  Orta Koridor Mesafe ve Süre Açısından Güçlü Bir Alternatif

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Orta Koridor’un mesafe ve süre açısından diğer ulaşım koridorları için güçlü bir alternatif olduğuna vurgu yaptı ve “Orta Koridor’un etkin işlerliği hem Azerbaycan hem Kazakistan hem de Hazar Bölgesi’nin küresel ticarete entegrasyonu açısından oldukça önemlidir. Bölgemizdeki Asya-Avrupa dış ticaret ağlarının merkezinde olmamız hususunu da dikkate alarak lojistikte bölgesel bir üs olmayı hedeflemekteyiz” dedi.

Toplantıda konuşan Karaismailoğlu, “Orta Koridor’daki yük taşımacılığı konusunda görüşme imkânı yakalayacağız. Bildiğiniz üzere uluslararası ulaşım koridorları ele alındığında, Orta Koridor mesafe ve süre açısından diğer ulaşım koridorları için güçlü bir alternatif. Çin'den Avrupa'ya doğru yola çıkan bir yük treni, Orta Koridor ve Türkiye'yi tercih etmesi halinde 7 bin kilometreyi 12 günde kat ediyor. Aynı trenin Rusya Kuzey Ticaret Yolu'nu tercih etmesi halinde 10 bin kilometrelik bir mesafe ve en az 15 günlük seyir süresi söz konusu. Güney Koridor’unu tercih etmesi durumunda ise gemiyle Süveyş Kanalı üzerinden 20 bin kilometre seyrederek ancak 45 ile 60 günde Avrupa’ya ulaşabiliyor. Bu rakamlar bile Orta Koridor'un küresel ticarette, Asya ve Avrupa arasında ne kadar avantajlı ve güvenli olduğunu gözler önüne seriyor” ifadelerini kullandı.

LOJİSTİKTE BÖLGESEL BİR ÜS OLMAYI HEDEFLEMEKTEYİZ

Şubat ayından bu yana yaşanan Rusya-Ukrayna Savaşı’nın önemli ulaşım koridoru olan kuzey koridorunu sıkıntıya soktuğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, bunun yanında diğer öne çıkan Güney Koridoru rotasının ise güzergahına göre hem maliyetli hem de süre anlamında dezavantajlı olabildiğini söyledi. “Ayrıca 23 Mart 2021 tarihinde Malezya'dan Hollanda'nın Rotterdam kentine doğru yolculuğu sırasında geçtiği Süveyş Kanalı'nı tıkayan Ever Given adlı geminin karaya oturması unutulmamalıdır” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;

“Bu kaza sonucunda kanal 6 gün boyunca kapalı kalmış ve yüzlerce gıda, petrol ve LNG gemisinin beklemesi küresel tedarik zincirini sıkıntıya sokmuştur. Tüm bu hususlar göz önüne alındığında, Orta Koridor’un etkin işlerliği hem Azerbaycan hem Kazakistan hem de Hazar Bölgesi’nin küresel ticarete entegrasyonu açısından oldukça önemlidir. Bölgemizdeki Asya-Avrupa dış ticaret ağlarının merkezinde olmamız hususunu da dikkate alarak lojistikte bölgesel bir üs olmayı hedeflemekteyiz.”

2053 YILINA KADAR 198 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM YAPILMASI PLANLANIYOR

AK Parti Hükümetinin büyük ekonomilerin can damarları olan ulaştırma ve haberleşme altyapılarının gelişimine özel önem verdiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız kapsamında 2029, 2035 ve 2053 hedef yıllar olmak üzere bölgeyi destekleyici altyapı projelerimiz bulunmaktadır. 2053 vizyonumuz doğrultusunda, ülkemizin Asya ile Avrupa arasında 700 milyar doları aşan ticaretten aldığımız payı artırmayı hedefliyoruz. 4 saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkenin ve 30 trilyon dolarlık küresel ticaret hacminin merkezindeyiz. Bütün yatırımlarımızda, bu potansiyelden daha fazla faydalanabilmeyi amaçlıyoruz.  Tüm bu hedeflerimize erişmek için ulaşım ve iletişim stratejilerimizi küresel ve bölgesel şartlar ışığında her daim güncel tutmaya gayret ediyoruz. Demiryollarında başlattığımız reform hareketi ile bugün yüzde 4 olan demiryolunun taşımacılıktaki oranının, 2029 yılında yüzde 11’in üzerine yükselmesini, 2053’te ise yaklaşık yüzde 22 olarak gerçekleşmesini öngörüyoruz. Böylece ülkemizdeki demiryolunun, yük taşımacılığındaki payı 2053’e kadar 7 kat artacak. Yine yurtdışına yük taşımacılığında da demiryolunun payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ulaştırma alt yapısına 2002 yılından bu yana 172 milyar dolarlık yatırım yapıldığını aktaran Karaismailoğlu, 2053 yılına kadar yaklaşık 198 milyar dolarlık yatırım yapılmasının planladığını ifade etti. Bu rakamdan en büyük payın demiryolu altyapısını geliştirmek için ayırıldığını aktaran Karaismailoğlu, Türkiye’nin Asya-Avrupa ticaretinden azami faydayı elde etmek için elinden gelenin en iyisini yapmaya gayret ettiğini kaydetti.

BTK DEMİRYOLU HATTININ ETKİN İŞLEMESİ ADINA BİRLİKTE HAREKET ETMEMİZ GEREKİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Orta Koridor’da ticaretin geliştirilmesi ve hattın etkinliğinin arttırılması için güzergah ülkeleri olarak üzerimize ciddi sorumluluklar düşmektedir. Öncelikle demiryolu ile taşınan yük hacminin arttırılması için maliyetlerin düşürülerek rekabet gücünün kuvvetlendirilmesi amaçlarımızdan biri olmalıdır. Bizi birbirimize bağlayan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının etkin işleyişi, birçok bileşenin bir araya gelmesiyle olabilecektir. Bu bileşenlerden en önemlisi, hiç şüphe yok ki, altyapıdır. Bunun yanında bölge ülkelerinin gerek taşımacılık gerekse uluslararası ticaret anlamında yasal düzenlemelerini birbirleriyle uyumlandırması gerekmektedir. Bu çerçevede, BTK demiryolu hattının etkin işlemesi adına birlikte hareket etmemiz gerekmektedir. Kars-Ahılkelek arası şu anda 1435 mm’lik tek hat olarak çalışmaktadır. Ancak, ikinci hat olarak 1520 mm’lik bir hat yaparak, zaman kayıplarının önüne geçmek ve işlemleri hızlandırmak istiyoruz. Bu planlamanın, hattın Orta Koridor’a yönelen küresel yük hareketine en kısa sürede cevap vermeye katkı sağlayacağını düşünüyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

GEÇİŞ ÜCRETLERİ VE TRANSİT GEÇİŞ BELGESİ SORUNUNU ÇÖZMELİYİZ

Konuşmasında karayolu taşımacılığına da değinen Karaismailoğlu, “Karayolu taşımacılığında da bir dizi adım atmamız gerekmektedir. Ülkemizin amaçlarının gerçekleştirilmesi için de karayolu taşımacılığındaki geçiş ücretlerinin kaldırılması, transit geçişin liberalleştirilmesi, Ro-Ro taşıma maliyetlerinin düşürülmesi ve Hazar Deniz taşımacılığının verimliliğinin arttırılması gerekmektedir. Geçiş ücretleri ve transit belge temini konusunda karayolu taşımacılığını sekteye uğratan kimi uygulamalara güzergah ülkelerinde rastlanmaktadır. Ülkelerimiz arasında ticaretin artabilmesi için öncelikle taşımacılıktaki geçiş ücretleri ve transit geçiş belgesi sorununu çözmemiz gerekmektedir. Kardeşliğimize yakışır şekilde yasal zemini hazırlayarak bu konularda gerekli çalışmaları hepimizin yapması gerektiğine inanıyorum. Kısa vadede bu problemlerin ortadan kalkması hepimizi memnun edecek ve ticaretimize olumlu katkı sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

 
Türkmenistan’ın Artuk Sınır Kapısı Transit Geçişlere Açıldı
 
Brands..
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Çobantur Boltas, Intermodal Hatlarını İngiltere ile Genişletti
Çobantur Boltas, intermodal hatlarına İngiltere’yi de ekledi. Şirketin ...
Kocaeli’de Körfez Lojistik Çalıştayı Düzenlenecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hızlı ve kolay ulaşımı ile dikkat çeken ...
Türkgözü Sınır Kapısı Tır Trafiğine Açılıyor!!
UND, Türkgözü sınır kapısının 26 Haziran 2022, Pazar günü saat 08:00 itibariyle ...
 
DHL Express, Yenibosna’daki Yeni Hizmet Merkezinin Kapılarını Müşterilerine Açtı
DHL Express, yeni servis noktalarıyla Türkiye’deki yatırımlarına ve büyümeye ...
"Kadın İçin Taşıyoruz" Projesi, Aydın'da İhracatçılarla Yeniden Buluştu
DFDS Akdeniz İş Birimi’nin, KAGİDER iş birliği ile devam ettirdiği “Kadın ...
Şah Lojistik İran Nakliye İhtiyaçlarına Çözüm Sunuyor
Şah Lojistik firması İran nakliye ve lojistik ihtiyaçlarında müşterilerine ...
 
Alışan Lojistik, Yılın Lojistik Şirketi Ödülünün Sahibi Oldu
7. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde “Yılın Lojistikte Başarı Ödülleri” ...
Sektör, 7. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde Bir Araya Geldi
Bu yıl 7’incisi düzenlenen ve ‘Rekabetçi Ekonomi İçin Güçlü Lojistik’ ...
Balıkesir Parsiyel ve Frigo Nakliye Hizmeti Nakliye Rehberi'nde
Yurtiçi nakliye ve lojistik hizmetleri kapsamında Balıkesir iline taşımacılık ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyoncutruckşoförkamyonumdikkatKamyonnewsbus