Türkiye’nin 2019’da 27 AB ülkesine 76,7 milyar dolar ihracat yaptığını hatırlatan Taner Ankara, bunun toplam ihracatımızın yüzde 42,5’lik bölümü olduğunu ifade etti.
İhraç ürünlerinin dış pazarlara hızlı ve uygun maliyetlerle ulaştırılmasını amaçlayan YDLM’nin, Türkiye’nin ihracatını kısa sürede milyarlarca dolar artırması bekleniyor. Afrika, Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’daki stratejik bölgelerde kurulması planlanan lojistik merkezlerin özellikle Avrupa ülkelerine ihracatta Türkiye’ye önemli avantajlar sağlayacağı ifade ediliyor.
Ağırlıklı olarak AB ülkeleri ile Türkiye arasında entegre taşımacılık hizmetleri veren Batu International Logistics’in Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, ihraç ürünlerine ilişkin depolama, yükleme-boşaltma, elleçleme, sevkiyât, yük birleştirme ve bölme benzeri hizmetlerin sunulacağı lojistik merkezlerin, Türkiye’nin rekabet gücünü Avrupa’da da önemli oranda artıracağını dile getirdi.
Türkiye rakiplerine göre daha hızlı hareket edecek
Taner Ankara, Türkiye’nin AB pazarına yakınlığının büyük bir avantaj olduğunu, yurt dışı lojistik merkezleri hayata geçirildiğinde bu avantajın çok daha önemli hale geleceğini belirtti. YDLM’nin birer dağıtım merkezi görevini üstleneceğini de anlatan Taner Ankara, böylece Türkiye’nin AB pazarında diğer ülkelere göre çok daha hızlı hareket edebileceğini söyledi.
1,9 trilyon avroluk devasa pazar
Taner Ankara, 2020’de pandemi nedeniyle küresel ticaretin ciddi olarak azaldığını, bu nedenle Türkiye-AB ticaretinde 2019 verilerini baz almanın daha sağlıklı olacağını aktardı.
Resmi istatistik ofisi Eurostat verilerine göre 27 AB ülkesinin 2019’da Birlik dışından 1,9 trilyon avroluk ithalat yaptığını kaydeden Taner Ankara, bu yönüyle AB pazarının Türkiye açısından çok büyük bir potansiyel barındırdığını vurguladı.
AB’ye ihracatta gidilecek uzun bir yol var
Taner Ankara, TÜİK verilerine göre 2019’da 76,7 milyar doları bulan 27 AB ülkesine ihracatın yurt dışı lojistik merkezler sayesinde kısa sürede 100 milyar dolar civarına çıkabileceğini ifade etti.
Orta ve uzun vadede bu rakamın çok daha yüksek seviyelere ulaşabileceğini savunan Taner Ankara, Türkiye’nin, AB’nin ithalatından 2019’da sadece yüzde 4 pay aldığını, bu yönüyle gidilecek yolun çok uzun olduğunu dile getirdi.
Taner Ankara, Türkiye AB’nin 6. büyük ithalat ortağı iken AB’nin ise 42,5’lik pay ile Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olduğunu anımsattı.
Gurbetçiler e-ihracat için de büyük bir şans
Almanya başta olmak üzere AB ülkelerinde milyonlarca Türkiye kökenlinin yaşadığını, bunun da e-ihracat açısından Türkiye’ye büyük fırsatlar sunacağını vurgulayan Taner Ankara, yurt dışı lojistik merkezlerinin özellikle hazır giyim sektöründe sipariş süreçlerini kısaltacağı için e-ihracat rakamlarını artıracağını da sözlerine ekledi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |