Türk otomotiv endüstrisine yeni fırsatlar ve pazarlar bulmak isteyen Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), yeni hedef olarak Belarus'u seçti. Bu ülkede önemli üç markanın tesislerinde incelemelerde bulunan OİB üyelerine, Belarus Sanayi Bakan Yardımcısı Alexander A. Pukhovoy işbirliğinden, yatırıma kadar destek vereceklerini söyledi.
Belarus temaslarını değerlendiren OİB Başkanı Orhan Sabuncu, Türk otomotiv endüstrisinin yakaladığı kalite ve rekabetçilikle 'Türk Malı' olgusunu yarattıklarını hatırlatarak, "Birçok ülkeden işbirliği ve yatırım davetleri alıyoruz. Endüstrimizi tanıtıyoruz" diye konuştu.
Türk otomotiv endüstrisini dünyanın her yerinde tanıtmak isteyen ve işbirliği ile yatırım olanaklarını arayan OİB, rotasını Belarus'a çevirdi. Bu ülkedeki üç önemli otomotiv firmasının 4 tesisini ziyaret eden ve tesislerinde incelemelerde bulunan OİB'e her türlü işbirliği için kapılar açıldı.
OİB Başkanı Orhan Sabuncu, liderliğinde Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlügü Otomotiv Daire Başkanlığı ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin (TAYSAD) de aralarında bulundugu otomotiv sektörel ticaret heyeti, Belarus'un başkenti Minsk'te bulunan JSC Minsk Automobile (MAZ) ve MTZ Traktör fabrikaları ile Mogilev'de bulunan JSC MAZ Mogilev fabrikası ve Mogilev Vagon fabrikalarını ziyaret etti.
BELARUS, İŞBİRLİĞİ VE YATIRIM İÇİN DESTEĞE HAZIR
Belarus otomotiv sektörel ticaret heyetine Türkiye'den 29 firma temsilcisi katılarak, Minsk ve Mogilev'deki 4 tesiste incelemelerde bulunmasının ardından MAZ, MTZ ve Mogilev Vagon yöneticilerinden üretim ve geleceğe yönelik planları hakkında bilgiler aldılar ve ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdiler. Belarus Sanayi Bakan Yardımcısı Alexander A. Pukhovoy ise OİB heyetini ağırlamaktan mutlu olduklarını ve Türk firmaların yatırımı ve işbirliği için her türlü desteğe hazır olduklarını vurguladı.
'TÜRK MALI' OLGUSU YARATILDI
Belarus ziyaretini değerlendiren OİB Başkanı Sabuncu ise Türk otomotiv endüstrisinin artık üretim çeşitliliğinden niteliğine, kalitesinden rekabetçiliğine kadar aranan bir marka haline geldiğine dikkat çekti. Sabuncu, "Dünyanın 170 ülkesine ihraç ettiğimiz kaliteli ürünlerimizle 'Türk malı' olgusu yarattık. Bu nedenle birçok ülkeden işbirliği ve yatırım davetleri alıyoruz. Bu ülkeleri otomotiv sektörel heyetleri oluşturarak ziyaret edip neler yapabileceğimizi araştırıyoruz. Firmalarımıza işbirliği, yatırım ve yeni pazar imkanı sunuyoruz. Türk markasını tanıtıyoruz. Bunun da geri dönüşünü olumlu olarak özelikle yan sanayimizde yaşadığımız ihracat artışı ve yurt dışı yatırımlarımızla alıyoruz" diye konuştu.
DHA
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |