Panelde, Bilal Eren (Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğr. Gör.) – (Moderatör) – Dijital iletişimin kamu ayağını ve nasıl bir geleceği doğru gittiğimizi, nelere dikkat edilmesi gerektiğini örnekleriyle açıklarken, Pınar Bulut (Tuzla Belediyesi Basın Yayın Halkla ilişkiler Müdürü) – Belediyelerin vatandaşla iletişiminde dijital platformların faydaları ve kullanım şekillerini Tuzla Belediyesi örnekleriyle katılımcılara aktardı.
Bekir Temel Selçuk ise (Başakşehir Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü) – Belediyelerin iletişimde dijital platformları teknik olarak nasıl kullanmasını gerektiğini Başakşehir Belediyesi örnekleriyle, teknik boyutuyla anlattı.
IBB Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı Yunus Kadakal “Paydaşları dikkatini almayan bir kuruluş başarısızlığa mahkumdur.” diyerek IBB’nin ilçe belediyeler haricinde toplam 850 çağrı merkezi personeliyle günlük ortalama 20.000 ila 30.000 arasında çağrıya cevap verdiğini belirtti. Yunus, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kurumlar olarak z kuşağının dilini bilmek bizim için çok önemli! İlçe belediyeleri ile crm entegrasyonu ve tek bir iletişim dili oluşturmak 2016 hedefimiz. Vatandaşlarımıza İstanbullu olma bilincini aşılayacak projeler geliştiriyoruz.”
Markalar, “dijital dönüşümü ve yeni müşteriyi” 4. Müşteri Hizmetleri Zirvesi’nde anlattı.
Nice Medya tarafından bu yıl 4.sü düzenlenen “Müşteri Hizmetleri Zirvesi”nde yerli yabancı pek çok marka “Müşteri Deneyiminde Dijital Dönüşüm” teması eksenindeki deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.
Müşteri Hizmetleri sektörünün gündemini, ihtiyaç ve mevcut faaliyetlerini en doğru şekilde tespit ederek sektörle ilgili konuları ve ilgili kişileri bir araya getirmeyi misyon edinen Müşteri Hizmetleri Zirvesi, 4 Mayıs 2016 Çarşamba günü Steinberger Maslak’ta düzenlendi. Bu yılın teması “Müşteri Deneyiminde Dijital Dönüşüm”dü.
Özel sektör ve kamu çalışanlarını bir araya getiren zirvede markalar sektör bazlı en iyi müşteri hizmetleri dijital dönüşüm örneklerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Zirvede başta Perakende, Enerji, Sigorta ve Bankacılık sektörleri olmak üzere Beyaz Eşya, E- Ticaret, Online Oyunlar, Belediyecilik ve İnovatif Platformlar sektörlerinde, müşteri hizmetlerinde dijital kanallara geçiş yapan birçok kurumun temsilcilerinin sunumlarıyla sektörün güncel trendlerini izleyenlere aktardı.
Zirvede 4 farklı panelde, 22 oturumda 49 farklı konuşmacı müşteri hizmetleri sektörünü dijital dönüşüm ekseninde teknolojiden, operasyonel uygulamalara ve trendlere kadar her yönüyle ele aldı. Zirvenin öne çıkan konu başlıkları “Dijitalleşen müşteri hizmetlerinde doğru servis mimarisi için yapılması gerekenler, Dijital dönüşüm için kullanılması gereken teknolojiler, dönüşümle gelen maliyet avantajları ve dijital dönüşümle beraber müşterileri daha iyi tanıyabilmenin yolları” idi.