Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu öğretim görevlisi Oğuzhan Çaçamer tarafından verilen “Lojistikte Laboratuvar Uygulamaları ve Simülasyonları” dersi kapsamında, uygulamaları kendi akranlarına yaptırabilme yetisine sahip 11 eğitmen yetiştirilerek, öğrencilere ders kapsamındaki uygulamaları gerçekleştirmeleri için destek veriliyor. BELLEK (Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Lojistik Eğitim Koçları) adı verilen akran eğitmen grubu farklı simülasyon ve strateji uygulamalarını öğrenci arkadaşları ile birlikte yaparak, derse hazır olmalarını sağlıyor.
BELLEK grubu eğitimlerini sadece Beykoz Lojistik MYO’da değil, diğer okulların lojistik öğrencileri ile birlikte uygulama fırsatı da buluyor. Son olarak Yıldız Teknik Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen Lojistik Kampı'na davet edilen BELLEK grubu, farklı üniversitelerden 120 öğrenciye “Yaparak öğreniyorum” ve akran eğitimi felsefesi çerçevesinde tedarik zinciri yönetimi, depo yatırımları ve depo yönetimi ile ulaştırma sistemleri seçimi başlıklarında üç farklı lojistik uygulamayı başarıyla yaptırdı.
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu öğretim görevlisi Oğuzhan Çaçamer, BELLEK grubunun kurulmasının amacını anlatırken “Artık sadece hocaların aktif olduğu bir öğrenme düzeni yeterli değil. Bu minvalde BELLEK grubunu kurmamızdaki amaç, gençlerin yine kendileri gibi gençlerden öğrenmelerinin daha verimli öğrenebilecekleri düşüncesiydi. Aynı zamanda gençlere fırsat verildiğinde neler başarabileceklerine inanıyor olmamız da bu düşüncemizin hayata geçirilebileceğine dair en önemli destekçimizdi. Bu zamana kadar 11 Lojistik Eğitim Koçu’nun toplamda 500’ün üstünde öğrenciyle eğitimler gerçekleştirmesi ise bu modelin devamlılığına dair inancımızı artırmaktadır” şeklinde konuştu.
BELLEK grubu Lojistik Eğitim Koçu Hüseyin Büyüktaş ise akran eğitiminin önemini anlatırken, “Akran eğitmeni olmanın insanlarla olan iletişimi geliştirdiğini, öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etmeye başladıklarını, farklı insanları tanımalarına olanak sağladığını ve sosyalleşmesine büyük katkıda bulunuyor. Okuyarak ya da dinleyerek öğrenmektense yaparak öğrenmenin daha verimli olduğunu, daha kalıcı bir öğrenme sağladığını, yaşıtlar arası öğrenmenin hiyerarşiden uzak bir ortam yaratmasından dolayı öğrenmeyi olumlu etkilediği görüşündeyim” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |