737 MAX 200, 11 ilave koltuğuyla daha fazla gelir potansiyeli ve yüzde 20’ye kadar daha az yakıt tüketimi sağlıyor.
Boeing 737 MAX ailesinin en yeni üyesinin lansmanını Ryanair’den gelen 100 uçaklık sipariş taahhüdü ile yaptı. Avrupa’nın önde gelen düşük fiyatla hizmet sunan havayolu, 737 MAX 200’ü işleten ilk havayolu şirketi olacak. 200’e yakın koltuk yerleştirilebilmesiyle gelir potansiyelini artıran, başarılı 737 MAX 8 esas alınarak üretilen bu model, günümüzün en verimli tek koridorlu uçaklarına kıyasla müşterilerine koltuk başına yüzde 20’ye varan oranda yakıt verimliliği sağlıyor.
Güncel fiyat listesine göre 11 milyar dolar değerindeki bu taahhüdüne ek olarak, Ryanair’in 100 adet daha 737 MAX 200 alımı için opsiyonu bulunuyor.
Ryanair CEO’su Michael O’Leary, “Ryanair olarak, Boeing’in çığır açan 737 MAX 200 modeli uçağın ilk operatörü olmaktan gurur duyuyoruz. 2024 yılında filomuzu 520 uçağa çıkaracak olan bu sipariş; pilotlar, kabin ekibi ve mühendisler için Avrupa’da 3.000 yeni istihdam yaratacak ve 2013’te 82 milyon olan hava trafiğimizi 2024’te 150 milyonun üstüne çıkarmamızı sağlayacak. Bu çığır açan yeni uçak, Ryanair’in maliyetlerini ve bilet fiyatlarını düşürmesini sağlarken bir yandan da daha geniş koltuk aralıkları ve Sky iç tasarımı özellikleri ile müşterilere daha iyi bir uçuş deneyimi sağlayacak ve özellikle Business Plus ve Family Extra müşterisi olan yolcularımıza daha fazla seçenek sunacaktır. Avrupa’nın pek çok bayrak taşıyıcısı kısa mesafeli rotalarda kapasitesini düşürürken, Ryanair olarak, bu yeni Boeing 737 MAX 200’leri kullanarak Avrupa’nın daha birçok büyük havaalanında büyümek için sabırsızlanıyoruz.” dedi.
Boeing, 737 MAX 200 modelini 2033’te tek koridorlu uçak kapasitesinin yüzde 35’ini oluşturması beklenen, hızla büyüyen düşük-maliyet sektörünün ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirdi. Tek koridorlu uçak pazarının kalbini halen 160 koltuklu uçaklar oluştururken, 737 MAX 200 modeli, Ryanair gibi şirketlere 11 ilave koltukluk gelir potansiyeli ve 737 MAX 8’e kıyasla yüzde beşe varan oranda daha düşük işletme maliyeti sağlıyor. Uçak bu haliyle hava trafiğine ekonomik büyüme ve artan bir erişim getiriyor.
737 MAX 200’ün de eklenmesiyle, 737 MAX ailesi, tüm tek koridorlu uçak piyasasının ihtiyaçlarını karşılamak için doğru kapasiteyi sunuyor.
Boeing Ticari Araçlar Başkanı ve CEO’su Ray Connor, bu anlaşma ile ilgili olarak, “Getirdiği gelişmiş verimlilik, yüzde 20 daha düşük emisyon, artan geliri ve üst seviyede yolcu konforu ile 737 MAX 200 Ryanair için mükemmel bir seçimdir. Bu yeni model, havayolu şirketinin faaliyetlerini genişletmeye devam etmesini mümkün kılma konusunda önemli bir rol oynarken, tüm Avrupa’daki yolculara da olağanüstü bir değer sunmaktadır. 737 MAX 200’ün lansmanını, dünyada Boeing uçakları işleten havayolu şirketlerinin en başarılılarından biri olan Ryanair ile yapmak Boeing’de çalışan herkes için bir gururdur.” diye konuştu.
737 MAX 8 modelinin ana gövdesi esas alınarak yapılan 737 MAX 200’de yeni bir orta kapı ekleyip çıkış limitinin artırılmasıyla 200’e yakın koltuk yerleştirilebilmektedir. Uçağın gövdesi A320neo’ya kıyasla 2,2 metre daha uzundur. Bu da müşterilere kabin içinde daha fazla hareket kabiliyeti ve alan sunarken 160 koltuklu tek koridorlu uçak pazarı ve maksimum yolcu yapılandırmalarına daha iyi çözümler getirmektedir.
Tüm 737 MAX ailesinde standart olduğu gibi, Ryanair’in alacağı 737 MAX 200’ler de yolculara ilham veren Boeing Sky iç tasarımı ile düzenlenecek ve modern olarak işlenmiş yan duvarları ve pencere pervazları, daha geniş bir alan hissi yaratan LED aydınlatma ve daha büyük döner başüstü dolapları sunacak.
Dünya genelinde 46 müşteriden 2.239 sipariş alan 737 MAX ailesi, tek koridorlu uçak pazarına üstün bir yakıt verimliliği, ekonomik açıdan avantaj ve yolcu konforu sunuyor.
Merkezi İrlanda’nın başkentinde bulunan Ryanair, günde 1.600’den fazla uçuşla, 30 ülkedeki 69 merkezden 186 destinasyonu birbirine bağlamaktadır. İlk 737 model uçağını 1994’te teslim alan Ryanair, 300’ün üzerindeki Yeni Nesil 737-800 uçağı ile Avrupa’daki en büyük Boeing filosunu işleten havayolu şirketidir. 9.500’den fazla kalifiye personeli ile havayolu şirketinin bu yıl 86 milyondan fazla yolcuyu uçurması bekleniyor.