Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Ekim 2012 Cuma - 14:12

Bosch Enjeksiyon Basıncını 2.500 Bar’a Çıkarıyor

Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, ticari araçlara yönelik geliştirdiği Common-Rail enjeksiyon sistemlerinin azami enjeksiyon basıncını 2.500 bar’a çıkarıyor.

Bosch Enjeksiyon Basıncını 2.500 Bar’a Çıkarıyor

Yeni sistem, düşük yakıt tüketimi ve düşük CO2 (karbondioksit) emisyonlarıyla birlikte yüksek performans sağlıyor.

 

Geliştirilmiş bu yeni teknoloji sayesinde, Avrupa’daki Euro VI ve Amerika’daki US 10 gibi egzoz gaz emisyon standartlarını karşılamak, ticari araçlarla mobil makineleri daha ekonomik hale getirmek hedefleniyor.

 

Bosch, ticari araçlara yönelik Common-Rail enjeksiyon sistemlerinin azami enjeksiyon basıncını 2.500 bar’a çıkarıyor. Daha yüksek enjeksiyon basıncı, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmaya yardımcı olacak. Ağır ticari araçlarda, mazot tüketiminde yüzde 1’lik azalma bile, araç başına yıllık CO2 emisyonlarında bir tondan fazla azalma anlamına geliyor.

 

Dengeli iç basınca sahip, yenilikçi Bosch CRSN3-25 enjeksiyon sistemi, özellikle yüksek seviyede hidrolik verimlilik sağlıyor. Dış geometrisi değişmediği için, Bosch enjeksiyon sisteminde kullanılan enjektör kendisinden önceki sistemle de uyum taşıyor. Yeni sistemin bir başka avantajı ise geliştirilmiş arıza teşhis yeteneği olarak dikkati çekiyor. Entegre basınç sınırlayıcı sayesinde, araç bakımdayken kapsamlı bir sistem kontrolü yapılabiliyor.

 

Bosch’un yüksek basınçlı enjeksiyon sistemleri, egzoz gazı resirkülasyon sistemi (egzoz gazını tekrar motorun içine gönderen sistem) ve SCR katalitik konvertör sistemiyle (egzoz gazına Ad-blue adı verilen üre çözeltisi gönderen sistem) birleştiğinde, yakıt tüketimi ve zararlı egzoz gazı olan azot oksitlerin (NOx) azaltılmasında önemli bir rol oynuyor.  Ancak, ilgili yanma süreçleri, partikül emisyonlarda artışı önlemek için yüksek enjeksiyon basınçlarına ihtiyaç duyuyor. Sistem basıncı motor hızından bağımsız olarak oluştuğundan, Common-Rail sistemleri, kısmi yüklü çalışmada yüksek enjeksiyon basıncı sağlıyor. Sonuç olarak, Common-Rail dizel motorları, düşük devirde bile yüksek torka sahip bulunuyor.

 

Geliştirilmiş sistem, ileri teknoloji

Bosch Common Rail sistemi ile yediye kadar münferit enjeksiyon mümkün. Bu, motor tasarımı açısından esnekliği artırırken, düşük egzoz ve yakıt tüketimi seviyelerini destekliyor ve daha da sessiz bir çalışma sağlıyor. Yazılımın öğrenme özelliği sayesinde, enjekte edilen yakıt miktarı ayarlanabiliyor. Bu, yıllık olarak alınan mesafe yüksek olduğunda dahi, aracın tüm yaşam döngüsü boyunca katı egzoz gaz emisyon standartlarının karşılanmasını sağlıyor. Sonuç olarak, Bosch, 2013 yılında yürürlüğe girecek olan Euro VI emisyon standartlarının ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki US 10 standardı gibi diğer benzer katı standartların karşılanmasına önemli bir katkıda bulunuyor. 

 

Modüler Bosch CRSN3-25 enjeksiyon sistemi, müşteri spesifikasyonlarına ve ihtiyaçlarına bağlı olarak çeşitli enjeksiyon pompaları ile çalışmak üzere tasarlandı. 16’ya kadar silindiri olan dizel motorlar ile otoyol ve otoyol dışı uygulamalarda kullanılabiliyor. Bu, kısa ve uzun mesafeli seyahat uygulamaları ile inşaat makineleri, traktörler ve deniz araçlarını da kapsıyor. Ağır iş makineleri için yeni nesil bir CPN5 yüksek basınçlı pompa kullanılabilir. 2.500 bar’a kadar basınç üretmesinin yanı sıra özellikle kompakt, sağlam ve hafiftir. Pompanın otoyol dışı uygulamalardaki hizmet ömrü 1,6 milyon kilometre ve 15.000 çalışma saatidir. Bu nedenle, hizmet ömrü ortalama araçlardan daha uzundur.

 

Bosch, yeni teknolojiler üzerinde çalışmayı sürdürüyor

Bosch, gelecekte basınçları artırmayı ve ek sistemler geliştirmeyi sürdürmeyi hedefliyor. Halihazırda, daha da yüksek enjeksiyon basınçlarına sahip Bosch enjeksiyon sistemleri ve yakıt tüketimi egzoz gaz emisyonlarının azaltılması üzerinde de çalışılıyor. Örneğin; Bosch, ticari araçlar için CNG enjeksiyon sistemleri ile Denoxtronic ve Departronic egzoz gazı işleme sistemlerini geliştiriyor. Egzoz borusunda enerjinin geri kazanılmasını sağlayan güç aktarım sistemindeki hibritleştirme ve atık ısı geri kazanım sistemi alanlarında da çalışmalar sürüyor.

 

 

 
Scotchprint™ ile Nissan Juke, Bir Adım Önde…
 
2012 Master Of Endurance Pirelli’nin
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 22 Şubat 2014 Cumartesi 19:07

niçin yakıt seçiyor daha dayanıma yüksek ısıya dayanıklı enjeksiyon memeleri cıkarmıyorsunuz enaz bir enjeksiyona su geçmesinde arızalınıyor biz bir fort kullanıcısı olarak şikayetleniyoruz birde diger araçlarla fiyat farllılıgı cok ticari oldugu için herhangi yakıt istasyonlarından yakıt alıyoruz heryerde oet istasyonu bulamıyoruz buaracı tercih etme sebebimde sadece yerli ürün olmasıdır adana murat ilkin ismim

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Scotchprint™ ile Nissan Juke, Bir Adım Önde…
3M’nin Scotchprint™ 1080 Serisi Araç Kaplama Folyoları ile kaplanan Özel ...
'ODD Gladyatörleri' Geri Sayıma Başladı
Otomotiv sektörünün çatı kuruluşu Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin ...
Shell Helix Ustalardan Tam Not Aldı
Shell Helix Süper Ekip, sanayi sitelerindeki ustaları ve Bosch Car Service ...
 
MAN kamyon yatırımcıları Diyarbakır’da buluştu
MAN kamyon müşterileri Diyarbakır’da düzenlenen yemekte bir araya geldi. ...
Goodyear Marathon LSH II Lego Kamyon’da Tanıttı
Goodyear, Marathon LSH II’yi birebir gerçek boyutunda yapılan Lego Kamyon’da ...
Scania’dan Finansman ve Takas Desteği
Scania, karayolu taşımacılığına sunduğu yenilikçi sistemlere sahip ürün ...
 
Continental Türkiye Web Sayfasını Yeniledi!
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Continental Türkiye kurumsal ...
Dacia’da Ekim Ayında ÖTV Farkı Yok!
Dacia markası, Ekim ayında ÖTV farkını müşterilerine yansıtmıyor. Tüm ...
Ford Pad Uygulamasında İncelenebiliyor
Ford tutkunları, kişisel iPad’lerine AppStore’dan ücretsiz yükleyecekleri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkat haberler sondakikatruckbuskamyoncutreylerşoförlkw