Frankfurt'ta gerçekleştirilen Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA), Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner şunları söyledi: "Bosch, otomotiv sektöründe hızla yayılan dönüşümde öncü bir rol oynuyor. Otonom, elektrifikasyon ve bağlanabilirlik - Bosch, her üç alanda da daha şimdiden başarılı". Mobilite Çözümleri sektörü, 2015 yılında yüzde 10 civarında bir satış büyümesi bekliyor. Bu oranın, kur oranı etkileri düzenlendikten sonra yüzde 5 olması bekleniyor. Aynı dönemde, global araç üretimi çok az bir oranda artış gösterecek. Bosch'un başarısının nedenlerinden bir tanesi, etkin yanma teknolojisi. Teknoloji ve hizmet tedarikçisi bu sene, yüzde 15 daha fazla benzinli direkt enjeksiyon sistemi ve yüzde 10 daha fazla yüksek basınçlı dizel enjeksiyon sistemi satacak. Denner, "Tüm mobilite büyüme trendlerindeki yenilikçi gücümüz, yeni müşteri gruplarını kendimize çekme ve otomotiv endüstrisinin ötesindeki iş fırsatlarını yakalama konusunda bize yardımcı oluyor." dedi.
Mobilite çözümleri: yeni müşteriler, yeni hizmetler
İster özel veya ticari araç, ister multimodal taşımacılık ürünleri, filo yönetimi veya akıllı taşımacılık altyapısı olsun Bosch, eksiksiz mobilite çözümleri sunmak üzere araç teknolojisini, veri bulutunu ve hizmetleri bir araya getirir. Gelecekte, bu çözümlerin müşterileri arasında Tesla, Google, motosiklet üreticileri ve araç paylaşım sağlayıcıları gibi yeni pazar oyuncuları da yer alacak. Bosch, sigortacılar, önde gelen şirketler ve diğer filo operatörleri ile daha şimdiden spesifik projeler üzerinde çalışmalar yürütüyor.
Batarya teknolojisinde yeni bir dönem: elektrikli otomobiller için katı halli hücreler
Bosch, bu sene gerçekleştirilen IAA'da, büyüme gösteren bağlanabilirlik, otomasyon ve elektrifikasyon alanlarında çözümler ve inovasyonlar sergiliyor. Bosch, elektromobiliteyi gerçeğe dönüştürme konusunda her yıl neredeyse 400 milyon Euro yatırım yapıyor. Amerikalı teknoloji şirketi Seeo Inc.'i (Hayvard, CA) satın alan Bosch, artık yenilikçi katı halli hücreler alanında temel know-how'a sahip. Bu teknoloji, Japon ortakları GS Yuasa ve Mitsubishi Corporation ile daha önceden elde edilmiş olan gelişmeleri tamamlıyor. Bosch, Seeo'nun teknolojisi ile lityum iyon hücrelerin enerji kapasitesini çok daha fazla arttırma potansiyeli görüyor. Bugüne kadar amaç, bu on yıllık dönemin sonuna kadar enerji yoğunluğunu iki katına çıkartmak ve maliyetleri yarı yarıya azaltmaktı. Denner, "Elektromobilitenin çığır açmasını sağlamaya yardımcı olmak üzere Bosch, bilgi birikimini ve yüksek miktarda finansal kaynak kullanıyor." dedi.
Otonom sürüş: ufukta milyarlarca satış
Özellikle kendi kendini süren otomobillere yönelik trend, Bosch için daha şimdiden önemli bir satış faktörü. Giderek daha fazla sayıda araç, şeritte kalma desteği veya acil durum fren sistemi gibi destek sistemleri sunuyor. Radar ve video sensörlerinin satışları, üst üste ikinci yıl olmak üzere 2015 yılında bir kez daha iki kat artış gösterecek. Bu yüksek talep, Bosch sürücü destek sistemlerine yönelik satışların, 2016 yılı gibi kısa bir süre içerisinde bir milyar Euro'yu aşacağı anlamına geliyor. Denner, "Otonom sürüş, sürücü destek sistemlerinin geliştirilmesi ve incelik kazandırılması süreciyle yavaş yavaş geliyor." Şirket, iki yıl öncesine oranla 700 kişilik bir artışla sadece bu konuda çalışan 2.000 mühendise sahip.
Şirket, bağlanabilirlik konusunda kendisine büyük hedefler de belirledi. Bosch teknolojisi, araçları internetin aktif bir parçası haline getiriyor, ancak bu gelişme gelecekte otomobillerin ötesine geçecek. Bosch, daha şimdiden otomobil ve motosiklet paylaşım sağlayıcılarını ve tren ve otobüs işletmecilerini yazılım çözümleri ile destekliyor. Bosch'un çok yönlülüğünün özellikle avantajlı olduğu hizmet işinde bunu görmek mümkün. Teknoloji ve hizmet tedarikçisi, mobiliteyi enerji, bina ve endüstriyel teknolojilerle birbirine bağlama konusunda otomotiv sektöründeki diğer şirketlerden daha iyi bir konuma sahip.