Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Eylül 2023 Pazartesi - 13:17

Bosch, Yazılım Tanımlı Araca Yönelik Çözümleri ve Teknolojisiyle Büyüyor

Bosch, yazılım tanımlı araca yönelik çözümleri ve teknolojisiyle büyüyor. Bosch, satışların 2025’e kadar milyarlara ulaşmasını bekliyor. Mobilite iş sektöründeki satışların 2023 yılında yüzde 10 oranında artması bekleniyor. Bosch, 2026 yılında 6 milyar Euro’luk satış hedefine ulaşma yolunda ilerliyor.

Bosch, Yazılım Tanımlı Araca Yönelik Çözümleri ve Teknolojisiyle Büyüyor

Yazılım, mobilitenin geleceğinin temel taşı. Bosch'un merkezi araç bilgisayarlarından bulut çözümlerine ve yarı iletkenlere kadar tüm alanlarda yazılım tanımlı araç için sunduğu çözümleri ve teknolojiyi başka hiçbir şirket karşılayamaz. Burada Bosch, sadece otomotiv yazılımındaki değil, aynı zamanda bunun için gerekli donanımdaki gücünden de faydalanıyor ve şimdiden araç bilgisayarlarında güçlü bir büyüme kaydediyor. Şirket, 2026 yılında sadece sürücü destek ve bilgilendirici eğlence bilgisayarlarından 3 milyar Euro’luk satış bekliyor. Genel olarak Bosch için ortam değişken ve zorlu olmaya devam etse de ticari gelişmeler olumlu yönde ilerliyor.  

Mobilite iş sektöründe, kur etkilerinin arındırılmasının ardından satışların 2023 yılında yüzde 10 oranında artması bekleniyor. Bu büyüme, fiyat etkilerinin yanı sıra belirgin hacim artışlarını da içeriyor. Münih'teki IAA Mobility 2023'te yaptığı konuşmada Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Stefan Hartung, “Bosch yazılım konusunda çok bilgili ve bunu mobilitenin geleceğini şekillendirmek için kullanıyor. Teknolojimiz, yazılım tanımlı aracı gerçeğe dönüştürecek ve yollara çıkmasına yardımcı olacak.” dedi.

Hartung sözlerine şöyle devam etti: “Mobilitenin yazılım tanımlı geleceğinde, hayati önem taşıyacak olan yalnızca donanım değil, aynı zamanda çeşitli kaynaklardan gelen yazılımların etkileşimidir.” Bosch, kendisini mobilite için bir yazılım şirketi olarak konumlandırırken, aynı zamanda donanım uzmanlığını da her zamankinden daha fazla geliştiriyor. Bu çabanın bir parçası olarak şirket, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren Mobilite iş sektörünü yeniden düzenliyor. Bu, bölümler arası iş birliğini güçlendirecek. Bosch, yalnızca mobilite operasyonlarında 38.000 yazılım geliştirici istihdam ediyor. Bu sayı, otomotiv sektöründeki diğer tüm şirketlerden daha fazladır.

Bosch yazılımları, mobiliteyi daha güvenli ve sürdürülebilir hale getiriyor

Yazılım tanımlı araçlar yeni, merkezi bir BT ve elektronik mimari gerektiriyor. Bosch, bu mimariyi geliştiren ve otomotiv elektroniği ile bulut arasındaki etkileşimi nasıl kontrol edeceğini bilen birkaç şirketten biri. Şirket, farklı üreticiler tarafından üretilen yongalar üzerinde çalışan donanımdan bağımsız bir yazılım sunuyor. Bunun bir sonucu da sürücü desteği ve otonom sürüş sistemleri için özel ara yazılımdır; bu yazılım, aynı zamanda yazılım ve donanımın ayrılmasına da yardımcı olur. Yazılımın tasarım ve geliştirmenin başlangıç noktası olduğu araçlar sürücülere kişiselleştirilmiş, dijital bir sürüş deneyimi sunabilir. Sürücü destek gibi alanlarda yeni işlevler, yazılım güncellemeleri yoluyla araca kablosuz olarak eklenebiliyor. Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilite İş Sektörü Başkanı Dr. Markus Heyn, “Akıllı cihazlarımızda sürekli güncellemelere alıştık. Otomobiller de, herhangi bir makyaj veya model değişikliğinden bağımsız olarak istedikleri zaman yeni işlevleri alabilmelidir. Bosch'un otomotiv yazılımına yönelik çözümleri sayesinde otomobiller daha fazlasını yapabilecek. Çünkü yazılım, kolaylığı ve sürdürülebilirliği daha da artırmanın anahtarıdır.” dedi. Örneğin elektrikli otomobillerde yazılım, ağa bağlı enerji ve termal yönetimini kolaylaştırarak batarya şarj süresini yüzde 20'ye kadar azaltıyor.

Elektromobilite işi Bosch için iyi yönde gelişiyor. Şirket, 2026 yılında 6 milyar Euro’luk satış elde etme yolunda ilerliyor. Bosch, geçen yıl bile elektrikli otomobiller için bileşen üretimini yaklaşık yüzde 50 oranında artırmayı başardı. Sadece elektrikli motor üretimi 2023 yılında iki katına çıkacak. Bosch yazılımı, otomatik batarya geri dönüşüm sistemlerinde olduğu gibi, geniş kapsamlı elektromobilite sektöründe de kilit bir rol oynamaktadır. Yazılım yalnızca bataryaların kaynağını ve durumunu belirlemekle kalmıyor, aynı zamanda kullanıcıları işlem adımları boyunca yönlendirerek batarya paketlerinin hızlı ve güvenli bir şekilde sökülmesini de sağlıyor.

Her türlü donanımdan bağımsız yeni kontrol konsepti

Donanım ve yazılım mühendisliği birbirinden ayrılmaya başlasa da karşılıklı olarak birbirlerine fayda sağlıyor. Bu durum özellikle yeni nesil ESP gibi modern kaza koruma sistemlerinde açıkça görülüyor. Buradaki en önemli inovasyon yeni bir kontrol konsepti olarak karşımıza çıkıyor: Vehicle Dynamics Control 2.0. Bu yazılım sadece fren sistemine değil, elektrikli güç aktarım çözümlerine ve elektrikli direksiyon sistemine de müdahale edebiliyor. Bu da daha az kontra viraj yöntemi, daha kısa fren mesafesi ve dolayısıyla sürücüler için daha fazla güvenlik anlamına geliyor. Yeni kontrol sisteminin merkezi bir araç bilgisayarına veya ESP kontrol ünitesine entegre edilebilmesi ve gelecekte ayrı bir yazılım paketi olarak sunulacak olması otomobil üreticileri için büyük bir avantaj olarak ortaya çıkıyor. Bu; frenleri, direksiyonu, güç aktarma çözümlerini ve şasiyi merkezi olarak kontrol ederek araç hareketinin tüm yönlerini koordine eden yazılım çözümü olan araç hareket yönetiminin bir parçası olacak.

Tüm değer zinciri boyunca Bosch endüstriyel teknolojisi

Ancak Bosch yazılımının değiştireceği tek şey sürüş değil, aynı zamanda araçların üretim şekli. Örneğin şirket, bir takip ve izleme çözümü yardımıyla otomotiv tedarik zincirlerini güvence altına alıyor. Bu çözüm, nakliye kasalarının konumunu ve durumunu gerçek zamanlı olarak kaydederek şeffaf ve güvenli bir takip sağlıyor. Endüstri 4.0 yazılımı Nexeed, batarya hücresi fabrikalarındaki hurda oranlarının mevcut yüzde 10 ila 15 seviyesinden önemli ölçüde azaltılmasına yardımcı oluyor. Buna ek olarak Bosch, otomotiv üretimindeki anormallikleri ve hataları erken bir aşamada tespit etmek için yapay zekayı (AI) kullanabiliyor ve böylece üretim maliyetlerini azaltabiliyor. Bosch halihazırda kendi tesislerinin 50'sinde bu tür bir yapay zeka yazılımı kullanıyor. Bosch’un Bursa’daki Güç Aktarma Çözümleri  tesisinde yazılım, üretim maliyetlerinin önemli ölçüde azaltılmasına yardımcı oldu.

 
Ağır Ticari Araç Grubunda Üretim Yüzde 27 Arttı
 
Schaeffler And H2 Green Steel Intensify Cooperation
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ağır Ticari Araç Grubunda Üretim Yüzde 27 Arttı
2023 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam üretim yüzde 13, otomobil üretimi ...
Volvo Rusya'daki Tüm Varlıklarını Devretti
Rusya Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Volvo'nun Rusya'daki tüm varlıklarının ...
Volkan Demir, "Türkiye, Elektrikli Araç Şarj İstasyonları ile Avrupa’da 2. Sırada"
Türkiye’de ve dünyada elektrikli araçlara olan talep hızla artıyor. Türkiye ...
 
Castrol’de İki Üst Düzey Atama Gerçekleşti
Madeni yağ markalarından Castrol, Türkiye'den iki üst düzey yöneticinin ...
Anayasa Mahkemesi Ek MTV'yi İptal Etti mi? Gelir İdaresi Başkanlığı Açıkladı!
Gelir İdaresi Başkanlığı yapılan açıklama ile Anayasa Mahkemesi'nin ek ...
Sel Nedeniyle Çöken Duvar Kamyoneti İkiye Ayırdı
İstanbul'da gece saatlerinde etkili olan şiddetli yağmur, İkitelli'deki ...
 
Astor Enerji'den Ankara OSB'ye Yeni Fabrika Yatırımı
Astor Enerji’ye Ankara Sanayi Odası 2. ve 3. Organize Sanayi Bölgesi’nde ...
Ankara'da Savaş Uçağı Parçası Otoparkta Duran Araçların Üzerine Düştü
Başkent Ankara semalarında uçan Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait F-4 ...
Akaryakıta Yeni Zam! Oto Gazın Fiyatı 17 lirayı Aşacak
Akaryakıta gelen zamlara bir yenisi daha ekleniyor. Bu gece yarısından ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newstreylerkamyoncusondakikaKamyonlkwdikkatkamyonumşoför