Duyuru, IOC Başkanı Thomas Bach, Bridgestone CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Masaaki Tsuya ve şirketin ve IOC'nin diğer ileri gelen üyeleri ve misafirlerin katılımı ile Tokyo'da düzenlenen Olimpik Ortaklık sözleşmesi imza töreninde yapıldı.
Bridgestone'un Olimpiyat Oyunları ile ilişkisi 2016 Rio Olimpiyat Oyunları’nı da kapsayacak şekilde bugünden itibaren geçerli olup; Bridgestone'a 2016 yılı boyunca Brezilya, Kore, Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’nde sponsorluk faaliyetlerinde bulunma hakkı tanınıyor. 2017'den itibaren ise Bridgestone'un sponsorluk hakları dünya geneline yayılacak olup; 2018 PyeongChang Olimpik Kış Oyunları, 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları ile (düzenleneceği şehirler IOC tarafından sonradan seçilecek olan) 2022 ve 2024 Olimpiyat oyunlarını da kapsayacak. Sözleşme aynı zamanda 2017 – 2024 yılları arasında gerçekleşecek olan tüm Gençlik Olimpiyat Oyunları’na ilişkin sponsorluk haklarını da içeriyor.
Bridgestone’un Olimpiyat Oyunları’nın “Resmi Lastik Tedarikçisi” olmasını sağlayan sponsorluk sözleşmesine dahil ürünlerin arasında, şirket tarafından üretilen her türlü araç lastiğinin yanısıra; yapıları deprem hasarından korumak için kullanılan sismik yalıtım güçlendirmeleri ile Bridgestone'un 60 yıldan uzun zamandır inovasyon yaptığı bir ürün segmenti olan motorsuz bisikletler de yer alıyor.
Bridgestone CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Tsuya, Bridgestone'un Olimpik Ortaklığı üzerine "Küresel bir şirket olarak Bridgestone, yalnızca tüm dünyadan sporcuları bir araya getiren bir organizasyon olarak değil; bu spor şölenini aynı zamanda bir toplum hizmeti, sosyal sorumluluk, farklılıklara saygı ve Olimpiyat ruhunun temel prensiplerine bağlılıkla harmanlayan bir organizasyon olarak Olimpiyat Hareketi ile bütünsel bir ortaklık kuracağı için çok heyecanlıyız” yorumunda bulundu. Tsuya, sözlerine "Bu ortaklık sayesinde topluma olan bağlılığımızın ve marka mesajlarımızın küresel ölçekte iletişimini yapabileceğimiz, uzun soluklu ve her iki taraf için de faydalı olacak bir ilişki kurmak için sabırsızlanıyoruz." şeklinde devam etti.
IOC Başkanı Bach ise konuşmasında "Olimpik Ortaklık (TOP), yalnızca en büyük ülkelerden değil, tüm dünyadan sporcuların Oyunlar'da yarışabilmesine olanak tanıyarak önümüzdeki tüm Olimpiyat Oyunları organizatörlerine, tüm Ulusal Olimpiyat Komitelerine ve sporcularına fayda sağlayan küresel bir sponsorluk programıdır. Kendi alanında dünya lideri olan Bridgestone’u TOP programında görmekten mutluluk duyuyoruz ve Olimpiyat Hareketi'ne gösterdikleri uzun soluklu bağlılıktan ötürü heyecan duyuyoruz" ifadelerine yer verdi.
Karşılıklı bir seçim sürecinden doğan bu ortaklık, Bridgestone’un müşterilerine yeni etkinlik ve iletişim yöntemleri ile ulaşmasına, markaları ve teknolojileriyle ilgili farkındalık oluşturmasına ve operasyonlarını tüm dünyadaki takım arkadaşlarının desteğiyle küreselleştirmesine olanak tanıyacak, stratejik öneme sahip bir platform sağlayacak.
Sponsorluğun açıklandığı basın toplantısına katılan diğer isimler arasında IOC Başkan Vekili John Coates, IOC Pazarlama Komisyonu Başkanı, Japon Olimpiyat Komitesi (JOC) Başkanı ve Tokyo 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Olimpiyat Oyunları Organizasyon Komitesi Başkan Yardımcısı Tsunekazu Takeda, Tokyo 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Olimpiyat Oyunları Organizasyon Komitesi Başkanı Yoshiro Mori, JOC Yönetim Kurulu Üyesi ve Sydney Olimpiyat Oyunları maraton dalında altın madalya sahibi Naoko Takahashi ve Atina ve Pekin Olimpiyat Oyunları yüzme (kurbağalama) dalında altın madalya sahibi Kosuke Kitajima da yer aldı.
"Topluma En İyi Kalite ile Hizmet Sunmak" misyonu doğrultusunda faaliyet gösteren Bridgestone, insanlığın barışçıl bir toplum yaratma ve insanlık onurunu koruma vizyonuyla, uyum içerisinde ilerlemesi için sporu bir araç olarak gören Olimpiyat Ruhu'nun temel ilkelerini destekliyor.