Türkiye Ralli Şampiyonası, yedinci ve son yarış olan 36. İstanbul Rallisi ile tamamlandı. İstanbul Park Oto Pazarı’nda gerçekleşen ve ralliseverlerin yoğun ilgi gösterdiği yarış kıyasıya çekişmelere sahne oldu. Şampiyonanın son yarışını da birincilikle tamamlayan ve 4’üncü kez üst üste kazandığı Türkiye Ralli Şampiyonası Kadın Pilotlar Birinciliği ile Simin Bıçakcıoğlu; kariyerinde yeni bir ilke imza attı.
Türkiye otomobil sporları tarihinde hafızalara kazınacak bir zafer...
Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Neo Motorspor adına, Mitsubishi EVO IX ve Gürkal Menderes co-pilotluğunda Klass Magazin, A&S Transport ve Hayaller Gerçektir’in katkılarıyla yarışan Simin Bıçakcıoğlu; “Bu yıl Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Kadın Pilotlar Birincisi olmamın benim için ayrı bir önemi var. Birincilik serimi 4 yıla çıkardım. Motivasyonumu hiç kaybetmedim, hep bugünü düşündüm, 4’üncü kez üst üste kupa kaldırmayı hayal ettim. Allah insanın gönlüne göre veriyor demek istiyorum. Başarıya ulaşmak için hayal etmenin ötesine de geçmeli, fiziksel ve mental açıdan güçlü olmalısınız. Ayrıca sadece Sizin güçlü olmanız yeterli değil takım olarak mücadele etmelisiniz. Takımıma ve beni gönülden destekleyen başta ailem ve arkadaşlarım olmak üzere tüm yarışseverlere teşekkür ediyorum. Sırada daha büyük hedefler var, Avrupa’da kupa kaldırarak Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek ve uluslararası arenada yeni başarılar kazanmak istiyorum.” dedi.
Yeni kazandığı unvanla Türkiye Ralli Şampiyonası’nda son 4 yılın Kadın Pilotlar Birincisi olan Simin Bıçakcıoğlu, 36. İstanbul Rallisi’ni Türkiye otomobil sporları tarihinde hafızalara kazınacak bir zafer olarak tanımladı ve “Yarışın son günü Pazar sabahı yaklaşık 1,5 tonluk otomobilimizi co-pilotum Gürkal Menderes ile yaklaşık 100-150 metre itmek zorunda kaldık. Kural gereği belli bir noktadan sonra gözetmen ve hakemlerin yardım edebileceği bir durumda kimsenin yardım etmemesi ise benim için daha motive edici bir durumdu. Geçmişteki her birinciliğimin yeri ayrı ama bu seferki birincilik azmin zaferi olarak tanımlanabilir. Yarışseverlerin ve rakiplerimizin hafızalarına kazınacak bu birincilik eminim ki rallinin ne denli, stratejik bir spor dalı olduğunun altını çizecektir. Damalı bayrağı görmeden ve yarış bitmeden birincilikler elde edilmiyor. En yakın rakibimin kural hatası yapmasını ise fırsata çevirmek bu sporun doğasında var. Örneğin tüm dünyanın yakından takip ettiği Formula 1 yarışlarında takımlar kural hataları nedeniyle yarıştan elenebiliyorlar. Neo Motorspor takımı olarak kurallara riayet etmemizin geri dönüşü ZAFER oldu.” dedi.