Şampiyonanın, yol tutuş ve çekiş açısından en üst düzey performansı gerektiren zeminlerden biri olarak kabul edilen bu özel yarış için üretilen Sottozero Ice 1’de, önceki Sottozero Ice’a göre, lastik sırtının dış kısmındaki blokları daha da güçlü yapan ve tüm çivilerin korunmasını sağlayan yeni bir tasarımdan faydalanılmış. Lastikte benzersiz tungsten uçlara sahip olan toplam 384 çivi mevcut. Çivi sayısı da, yedi milimetrelik çivi uzunluğu da geçen yılla aynı tutulmuş. Karın yüzey katmanına girmekte oldukça etkili olan bu çiviler, alttaki donmuş buza batarak, birçok toprak zemindeki ralliye oranla daha iyi bir çekiş elde etmeye olanak tanıyor.
Yeni lastikler, Lorenzo Bertelli’nin kullanacağı WRC aracında ve WRC2’de şampiyonluk için mücadele eden pilotların araçlarında kullanılacak.
Çivilerin çıkması önleniyor
Dünya Ralli Şampiyonası’nın iki ülkeyi kapsayan tek ayağı olan İsveç Rallisi, Karlstad – İsveç’te başlayacak, sonrasında Norveç’teki pistlerde devam edecek. Geçen yılın en hızlı yarışlarından biri olarak kabul edilen ve şampiyonadaki tek kış rallisi olan İsveç Rallisi’nde etaplar her zaman karla kaplı olmadığı ve farklı hava koşullarının da bir araya gelmesiyle, gevşek toprak zeminlerde de mücadele yaşanabiliyor. Bu zeminlerde bazı çiviler yerinden çıkabiliyor ve lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Pirelli, kauçuğun pişirilmesi sırasında uyguladığı patentli bir süreçle, çivileri yerine sabitleyerek bu potansiyel problemi ortadan kaldırıyor.
Önde gelen Pirelli pilotları İsveç Rallisi’nde
Lorenzo Bertelli, İsveç’teki ikinci yarışında WRC sınıfında Ford Fiesta RS WRC kullanacak. Pirelli’nin WRC2’deki gözde isimleri, Ford Fiesta R5 kullanacak olan İskandinavyalı pilotlar; Anders Grondal ve Fredrik Ahlin. Eski şampiyonlardan Max Rendina’nın yanı sıra, kariyerinde bir Avrupa ikinciliği yer alan Michal Solowow da Pirelli lastikleriyle mücadele edecek.
Tek bir lastiğin kullanılabildiği İsveç Rallisi’nde bu yıl, Sottozero Ice 1’in 205/65-15 boyutlarıyla mücadele edilecek. Özellikle kar ve buz zeminler için üretilen lastiğin bu yıl Dünya Ralli Şampiyonası’nda tek kullanım yeri İsveç olacak. İsveç için tek bir lastiğe izin verilmesi sebebiyle takımlar, yarışta 24 lastik kullanabilecek. WRC2 ekipleri ise 22 lastik bulundurabilecekler.
Dünya Ralli Şampiyonası lastikleri İzmit’te üretiliyor
Dünya Ralli Şampiyonası lastikleri Pirelli Grubu’nun tonaj ve üretim çeşidi bakımından aynı çatı altında üretim yapan en büyük tesisi olan İzmit’te üretiliyor. İzmit Kocaeli bölgesinde yer alan ve 340.000 metrekarelik alana sahip Türkiye Fabrikası, yıllık 7 milyon adet lastik üretme kapasitesiyle otomobil, hafif ticari araç, kamyon ve motorsporları ana grupları olmak üzere toplam 675 çeşit lastik üretimini gerçekleştiriyor. Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi olan Pirelli, yarışlarda kullanılmak üzere tüm F1 lastiklerinin yanı sıra Dünya Ralli Şampiyonası, GrandAm, Ferrari Challenge gibi dünyanın en prestijli motorspor aktivitelerinin lastiklerinin üretimini İzmit Fabrikası’nda gerçekleştiriyor.