Ayrıca yine C2 belgesine sahip firmaların öz malları dışında ancak belli bir oranda kiralama yapabileceğini ancak bir organizatör gibi taşıma başına bir araçla anlaşamayacağını söylüyor.
Ve önümüzdeki dönemde başlayacak olan yeni uygulama ve düzenden zarar görmemeleri için kendilerine tanınmış olan; C2 belgesini 30 bin TL bedelle L2’ya çevirme ve ayrıca % 50’lik bir indirimle –ki bu şu anki bedelle bu 100 bin TL etmekte- R2 belgesi alma imkânını kaçırmamalarını tavsiye ediyor. Bu imkânın; C2 belgesinin 30 bin TL bedelle R2 belgesine dönüştürülmesi için geçerli sürenin 31.12.2018 tarihinde sona ereceğinin altını çiziyorlar.
Ayrıca idare şuna da dikkat çekiyor; C2 belgesi için 10 birim araç ve 400 ton kapasite şartı aranırken, L2 belgesinde 5 birim araç ve 200 ton kapasite yeterli oluyor. Dolayısıyla bu dönüşümü gerçekleştiren firmalar uzun vadede hem depolama, dağıtım vb faaliyetleri yürütebilecekler hem de sorumlulukları yarı yarıya azalmış olacak, diyor.
Bu C2 belgesine sahip uluslararası taşımacıya 130 bin TL’lik bir yük getiriyor.
Oysaki uluslararası nakliyeci bu bize ilave bir külfettir. Yaklaşık 2400 uluslararası nakliye yapan firmanın bu dönüşümü ciddi bir maddi yekûn oluşturmaktadır. Biz işimizi kolaylaştıracak uygulamalar bekliyoruz diyorlar.
Peki gelecek dönemde uygulanmaya başlayacak yenilikler neler?
-Digital takip sistemi devreye giriyor. 01.01.2019 tarihi itibari ile yolcu taşıma işleri, 2019 yıl sonu itibari ile eşya taşıma işleri bu sisteme dâhil olacak. Bu ne getirecek: Artık kayıt dışı taşıma olanaksız hale gelecek. Kontrol mekanizması daha etkili ve kapsamlı uygulanabilecek.
-01.01.2019 itibari ile Taşıma İşleri Yönetmeliği devreye girecek; R1 ve R2 belgesini kapsayacak yeni bir belge verilecek. Bu belge de TİO olacak. Bu belge tüm taşıma modlarını kapsayacak ve bedeli 150 bin tl olacak.
-Ve R belgesi sahipleri ücretsiz olarak belgelerini TİO ile değiştirebilecekler.
Yani ya 130 bin TL vererek bu yeni sisteme entegre olacak uluslararası nakliyeci ya da önümüzdeki yıl 150 bin TL ile TİO’ya geçip tam manasıyla lojistik faaliyetlerini her modda yapabilecek duruma gelecek.
Tabii bu sürecin planlanan şekilde uygulamaya konmasıyla hayata geçebileceğinin de altını çizmek gerekir. Erteleme olur mu bilemeyiz!
Bir de şu konuya değinmeden geçemeyeceğim; belge sahipleri idarenin artık yeni belge vermesini istemiyor. Ancak idare acaba gerçekten atıl kapasite var mı sağlıklı bir şeklide tespit etmemiz gerekir. Zaman zaman yük sahipleri de bize araç bulamamaktan yakınıyorlar, diyor. Dijital takip sisteminin bu tespitleri yapmaya olanak sağlayacağını, yapılacak tespitlerden sonra gerekirse bu talebin değerlendirilebileceğini söylüyorlar.
Bakıp göreceğiz.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |