Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
10 Şubat 2012 Cuma - 14:14

CHP MİLLETVEKİLİ ALİ RIZA ÖZTÜRK LPG/CNG GAZ SIZDIRMAZLIK RAPORUYLA İLGİLİ BİR SORU ÖNERGESİ HAZIRLADI

Ülkemiz karayollarında çok yaygın olarak hareket eden ve hızla sayısı artan 3.000.000 LPG’li aracın güvenirliğini artırmayı sağlayan Periyodik Kontrol zorunluluğu ve bu kontrole esas LPG/CNG Sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün 19.12.2011 tarih ve B.11.0.KUG.0.00.17.00.03/225-09-20195 sayılı genelgesi ile kaldırıldı. Konu ile ilgili olarak CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemi ile 11 soruluk yazılı soru önergesi verdi.

CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk yazılı soru önergesinde;
1. Sızdırmazlık testi ve Periyodik kontrolü yapılmayan bu araçlar karayolu için güvensiz    ( yürüyen bomba) duruma düşmeyecek midir?
2. Sızdırmazlık testi ve periyodik kontrolü yapılmayan bu araçların LPG’den ötürü kaza yapmaları durumunda oluşabilecek sonuçlardan kim sorumlu olacaktır?
3.Günümüzde ticari taksilerin büyük bir bölümünün yakıt olarak LPG kullandığı düşünülürse; Her gün binlerce insan taşıyan bu ticari araçların hızla güvensiz araçlara dönüşeceği ve sonucunda istenmeyen durumların oluşması kaçınılmaz olmayacak mıdır? sorularına yer verdi.
Ulaştıma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a sunulan soru önergesi şu şekilde:
‘TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA;
Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla dilerim.
Ali Rıza Öztürk
Mersin Milletvekili
2010 yılı sonu itibarı ile ülkemizde 15.095.603 adet olan aracın yakıt türüne göre dağılımı 5.762.156 sı benzinli, 6.195.898 i dizel, 2.973.832’si ise LPG’li araç olarak kayıt altına alınmıştır. Ülkemizde LPG’li araç sayısında 2004–2010 yılı arasında 3,5 kat arttığı görülmektedir.
Buna bağlı olarak ülkemizde Otogaz tüketimi 2010 yılında 2.489.000 tondur. Hızla büyüyen LPG sektörü ile birlikte “LPG Otogaz Dolum İstasyonu” sayısı 2010 yılı sonu itibarı ile 8.700 dür. Buna paralel olarak sektörde çalışan insan sayısı ise 350.000 kişi olduğu tahmin edilmektedir.
Ülkemiz karayollarında çok yaygın olarak hareket eden ve hızla sayısı artan 3.000.000 LPG’li aracın güvenirliğini artırmayı sağlayan Periyodik Kontrol zorunluluğu ve bu kontrole esas LPG/CNG Sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün 19.12.2011 tarih ve B.11.0.KUG.0.00.17.00.03/225-09-20195 sayılı genelgesi ile kaldırılmıştır. Genelge ile LPG/CNG sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu TÜV-TÜRK tarafından hafif kusur olarak nitelendirilerek periyodik kontrol zorunluluğu vatandaşın inisiyatifine bırakılarak işleyen bir denetim süreci işlemez hale getirilmektedir.
Bu uygulama ile kamu can ve mal güvenliği açısından 2000’li yıllara benzer (denetimsizlikle birlikte artan kayıt dışı dönüşüm ve tadilatlar, vergi kayıpları, merdiven altı imalatlar, ölümlü kazalar ve son olarak İstanbul’da bir gazetecinin ölümü vb.) hatta daha da telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğacak olup sonuçları itibarı ile bazı kişi ve kurumları zan altında bırakacağı bilinmelidir. Bu bilgiler çerçevesinde;
 
1. Sızdırmazlık testi ve Periyodik kontrolü yapılmayan bu araçlar karayolu için güvensiz    ( yürüyen bomba) duruma düşmeyecek midir?
2. Sızdırmazlık testi ve periyodik kontrolü yapılmayan bu araçların LPG’den ötürü kaza yapmaları durumunda oluşabilecek sonuçlardan kim sorumlu olacaktır?
3.Günümüzde ticari taksilerin büyük bir bölümünün yakıt olarak LPG kullandığı düşünülürse; Her gün binlerce insan taşıyan bu ticari araçların hızla güvensiz araçlara dönüşeceği ve sonucunda istenmeyen durumların oluşması kaçınılmaz olmayacak mıdır?  
4.TSE’nin 12664–1 maddesine aykırı olarak bir firmanın birden fazla temsilcilik adı altında dönüşüm merkezleri açılmasının önü açılmış olmuyor mu?
5.Yetkili firmaların alt birimleri şeklinde çalışan kaçak dönüşüm firmalar ( atölyeler-tamirhaneler) yaygınlaşmayacak mıdır?
6.Uygulama ile sektörün niteliği ağırlıklı olarak yetkisiz ve kalifiye olmayan elemanların çalıştığı kaçak dönüşüm firmalarının yer aldığı, disiplinsiz bir ortama dönüşmeyecek midir?
7.TSE’nin belirtmiş olduğu Standart malzemelerin dışında sağlıksız malzemelerin kullanımı ve sonrasında da buna bağlı kazalar artmayacak mıdır?
8.Tank ve Regülatör imalatlarında aynı seri numaralarını kullanmak ve taklit etmek suretiyle yapılacak sahtecilik, merdiven altı imalatlar ya da kayıt dışı ithalat yoluyla oluşacak haksız rekabet ortamında dürüst firmaların iflasa sürüklenmesi muhtemel değil midir?
9.Güvensiz ortamda LPG/CNG talebinin zamanla azalacağı ve LPG/CNG satan kuruluşlar çok ciddi anlamda kayba uğramayacak mıdır?
10.Bilinçsiz Tüketici açısından; Çeşitli kaygılarla en ucuz ve hızlı montaj uygulamaları tercih edileceği, şu an karayolunda 3.000.000 civarında olan kayıtlı araç sayısı hızla artarak süreç içerisinde kayıtsız araca dönüşmeyecek midir?
11.Yetkili firma ve mühendislerince yapılan tadilatlar yetkilendirilen kuruluşlar tarafından; kontrol edilemeyerek merdiven altı firma ile imzacı ya da sahte mühendislerin artacağı;
TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgelerinin takibinin yapılamayacağı ve TSE 12664-1 göre zorunlu olan “işyeri teknik gereklilikleri ile gerekli ekipman ve nitelikli personel istihdamı” kalkacağı, kayıt dışı çağdışı tamirhane-atölyeler artacağı;          
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca yapılan denetimlerde, yukarıda belirtilen nedenler ve kayıt dışılık, dolayısı ile kaçak çalışan firmalara cezai yaptırım da uygulanamayacağı.” gibi yüzlerce pratik sorunla karşılaşılacağı, aşikâr değil midir?’
 

 
Lojistik sektöründe karbon ayak izini hesaplamak için “ortak” bir yol
 
PORSCHE’NİN TERCİHİ PIRELLI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistik sektöründe karbon ayak izini hesaplamak için “ortak” bir yol
UPM, Avrupa Komisyonu tarafından geliştirilen üç yıllık COFRET (Yük ...
MERCEDES'İN E VE C SERİSİNDE KAMPANYA!
Mercedes-Benz otoobillere sahip olmak artık daha kolay. Mercedes-Benz ...
OTOMOTİV SEKTÖRÜ OCAK AYI PAZAR, ÜRETİM VE İHRACAT RAKAMLARI AÇIKLANDI
Otomotiv Sektörü Ocak ayı Pazar, üretim ve ihracat oranları Otomotiv Sanayi ...
 
18 ARAÇ BİRBİRİNE GİRDİ
Ankara’da aynı cadde üzerinde iki zincirleme kaza meydana geldi. Ankara’da ...
Güvenliği Avrupa birinciliği ile ödüllendirildi...!
Chevrolet Aveo Euro NCAP’de segmentinin en güvenli otomobili seçildi ...
SELÇUK YILMAZ TOBB UND GENEL MÜDÜRÜ OLDU
TOBB UND'nin yeni Genel Müdürü Selçuk Yılmaz oldu. Öte yandan artık Türk ...
 
Nuri Otay'ın son yolculuğu!
Geçirdiği kalp krizi sonucu 6 Ocak'ta hayatını kaybeden Ford Otosan Genel ...
MAN’ın Konya’daki çözüm ortağı Serin Treyler oldu
Türkiye’nin lider ticari araç üreticisi MAN, yurt çapında satış ve servis ...
BOĞAZ GEMİ TRAFİĞİNE KAPATILDI
İstanbul Boğazı gemi trafiğine kapatıldı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikaKamyonşofördikkat haberler newskamyoncutruckbus