42 konteynerli (316 ton) ilk tren 13 Nisan'da Xi'an'dan ayrıldı. Mannheim'a giden rota 11.300 km iken; Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Romanya, Macaristan, Slovakya, Çek Cumhuriyeti'nden Mannheim'a ulaşıyor.
Konteynerler, trenin Kazakistan'ın Aktau limanına varmasından sonra Azerbaycan'ın Bakü limanına, oradan demiryolu ile Gürcistan'ın Poti limanına ve ardından Karadeniz üzerinden Avrupa'ya gönderiliyor.
Rusya ve İran'a yönelik yaptırımların arka planında bölgedeki kargo taşımacılığı hacminde artış bekleniyor. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu da bu güzergaha entegre ediliyor.
BTK hattı, gelişmeye karşı olan birçok Batılı ülkenin baskılarına rağmen hayata geçirildi. Rusya ve Avrupa arasındaki mevcut durumla birlikte rota, Asya ve AB arasında hayati bir bağlantı haline geldi. Azerbaycan üzerinden taşınan enerji dışı ürünler 2019'dan bu yana %65 arttı.
kaynak: Silk Road Briefing
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |