Metal sektörünün prestijli araştırma şirketlerinden CRU tarafından Londra’da Marriott Hotel Grosvenor Square’de 3 – 5 Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen ‘22. Dünya Alüminyum Konferansı’nda (World Aluminium Conference) konuşan Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör, Avrupalı bir yassı alüminyum üreticisinin bakış açısıyla Çin’deki yassı alüminyum üretiminin sektöre etkilerini değerlendirdi. Alüminyum sektöründeki son gelişmelerin tartışıldığı, küresel öneme sahip konferansa katılan Göksal Güngör, Global Alüminyum Folyo Üreticileri İnsiyatifi’nin (Global Aluminium Foil Roller Initiative - GLAFRI) Başkan Yardımcılığı görevini de yürütüyor.
Alüminyum sektöründe faaliyet gösteren dünyanın önde gelen şirketlerinin katılımı ile gerçekleşen konferans, Avrupa, ABD, Afrika, İskandinavya, Hindistan, Avustralya, Asya ve Orta Doğu’dan yaklaşık 200 delegeyi bir araya getirdi.
Güngör, Dünya Alüminyum Konferansı’nda katıldığı oturumda, Çinli yassı alüminyum üreticilerinin Avrupa ve Türkiye pazarları üzerindeki etkilerini ele aldığı konuşmasında, “Alüminyumun üstün özellikleri sayesinde sağlıklı bir talep artışı olmasına rağmen, son yıllarda düşük fiyatlar ve arz tarafında yaşanan çarpıklıklar sektörü etkilemektedir. Bunun arkasında çeşitli sebepler var ama en önemlilerinden biri Çin’deki alüminyum sektörüne devlet tarafından verilen destekler ve bunun sonucunda gerçekleşen aşırı kapasite artışlarıdır’ dedi.
Güngör, şu değerlendirmelerde bulundu:
”Ekonomik gerçeklere bakılmadan yapılan bu kapasite artışları Çinli üreticileri yine devlet destekleri ile mallarını ihraç pazarlarında dampingli fiyatlarla satmaya itmektedir. Buna karşı diğer ülkelerin tek yapabilecekleri dış ticaret savunma araçlarını devreye sokmaktır. Dünya genelindeki antidamping önlemlerinin yüzde 80’i Çin’e karşı alınmıştır.“
Konuşmasında Assan Alüminyum’un yatırımlarından ve uluslararası pazarlara yönelik stratejilerinden de bahseden Güngör, Çin’deki üreticilerle ve pazardaki etkileri ile nasıl rekabet edilebileceğine dair görüşlerini paylaştı: “Assan Alüminyum’un rekabet stratejisi müşterisini anlamak ve güvenirliği, esnekliği ve yenilikçiliği ile fark yaratmak üzerine kurulmuştur. Böylece haksız rekabete karşı bile, müşterilerimiz ile kurduğumuz uzun yıllara dayalı iş ortaklıklarımız sayesinde avantaj elde edebiliyoruz.”