Ankete katılan şirketlerin ikinci sırasında ise gaz fiyatları yer alıyor. Şirketlerin yarısından fazlası için bu yıl enerji maliyetleri en az yüzde 50 artmış durumdayken, tüm şirketlerin üçte ikisinden fazlası enerji maliyetleri konusunda gelecek yıl için karamsar. Beklenti; 2023 için önemli ölçüde daha da yükselecek enerji maliyetleri..
Son derece yüksek enerji maliyetlerinin bir sonucu olarak şu an şirketlerin yüzde onunda üretimde kısıtlamalar başlamış durumdayken, neredeyse üçte biri için de üretim kısıtlamaları masaya yatırılmış durumda. Şirketlerin yüzde 85’i Almanya’yı enerji fiyatları ve enerji arz güvenliği açısından uluslararası rekabette yetersiz görüyor. yapılan araştırma şirketlerin sadece yüzde 3’ünün Almanya’daki yatırımlarını artırmak istediğini gösterirken, buna karşılık yüzde 22’si yatırımlarını yurtdışına kaydırmak istiyor. Yüzde 53 ise planlanan yatırımlarını ertelemiş ya da iptal etmiş durumda.
VDA Başkanı Hildegard Müller konuyla ilgili; "Özellikle otomotiv endüstrisindeki orta ölçekli şirketler için durum giderek daha dramatik hale geliyor. Enerji maliyetleri konusu siyasi gündemin en üst sıralarında yer alıyor.” diyor.
Tüm bu gelişmeler ışığında ise merak edilen otomotiv sektörünün aldığı bu darbelerden nasıl etkileneceği? Sektörün oyuncuları nasıl bir tutum sergileyecek, bu krizden son kullanıcı nasıl etkilenecek?
Öykü İmset
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |