Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
9 Temmuz 2018 Pazartesi - 10:21

Continental Yeni Emisyon Teknolojilerini Görücüye Çıkarttı

Continental’in Emisyon Teknolojileri 39. Uluslararası Viyana Motor Sempozyumu’nda Görücüye Çıktı

Continental Yeni Emisyon Teknolojilerini Görücüye Çıkarttı

39. Uluslararası Viyana Motor Sempozyumu’na katılan Continental, emisyon kontrolü alanındaki son yeniliklerini görücüye çıkardı. Araç emisyonlarının tüm çalışma koşullarında standartlarla uyumluluğunu sağlamak üzere teknolojiler ve kontrol stratejileri tasarlayan Continental’in göze çarpan ürünleri arasında XL5 enjektör, Benzin Partikül Filtresi (GPF), Aktif Tahliye Pompası (APP) ve geniş bir kullanım alanına sahip ısıtmalı katalizör (EMICAT) vardı. Continental, araçların güç aktarma organlarının emisyon performansını daha da yükseltmek için çözüm üretmeye devam ediyor.

 

Dünyanın en büyük lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, 39. Uluslararası Viyana Motor Sempozyumu'nda emisyon kontrolü alanındaki son yeniliklerini sundu. Continental’in görücüye çıkardığı teknolojilerin odak noktası, gelişmiş yanma ve egzoz emisyonu kontrol çözümleriydi. Araçların güç aktarma organlarının emisyon performansını daha da yükseltmek için çözümler üreten Continental’in öne çıkan teknolojileri arasında XL5 enjektör, Benzin Partikül Filtresi (GPF), Aktif Tahliye Pompası (APP) ve geniş bir kullanım alanına sahip ısıtmalı katalizör (EMICAT) vardı.

 

Emisyon azaltma önlemleri farklı faktörlerden etkileniyor

Gerçek sürüş koşullarında emisyon azaltma önlemlerinin etkinliği çeşitli faktörlerden etkileniyor. Bu faktörler arasında, her biri egzoz gazı bileşimi üzerinde büyük etkisi olan sıcaklık, hızlanma tarzı, yol topografisi ve yakıt bileşimi yer alıyor. Tüm çalışma koşullarında kusursuz emisyon dayanıklılığı sağlamak için de bu farklı değişkenlere uygun stratejiler bulunması gerekiyor. Continental, bu stratejileri başarıyla üretiyor.

 

Continental’in çözümlerinde iki ana eğilim görülebiliyor. İlki, dizel ve benzinli motorlarda aynı stratejilerin kullanılabilmesi. Örneğin, artık sadece dizel motorlar için değil, benzinli motorlar için de bir partikül filtresi ve filtre yenileme sistemi gerekebilir. Continental’in benzinli uygulamalar için düşük filtre geri basınçlı bir çözümü de bulunuyor. İkinci eğilim ise, emisyon performansını daha da iyileştirmek için güç aktarım organlarının hibridizasyon potansiyelini sonuna kadar kullanmak.

 

Continental Yönetim Kurulu Üyesi ve Güç Aktarma Organları Grubu Başkanı José Avila, "Amacımız her durumda güçlü bir performans sağlamak. Bu nedenle, esnek sistem stratejilerimiz motor optimizasyonundan sensör sistemlerine ve egzoz kontrolüne kadar uzanmaktadır. Tüm dünyada araçların emisyon sınırlarına uymalarını sağlamanın tek yolu budur. Kusursuz emisyon dayanıklılığı ile de aynı şeyi kastetmekteyiz” diyor.

 

Sürekli düşük emisyonlar için daha esnek stratejiler

Kusursuz emisyon uyumluluğunun sağlanması, soğuk çalıştırmadan tam yüke kadar tüm potansiyel çalışma koşullarındaki gereksinimlere cevap vermek anlamına geliyor. Continental Yakıt ve Egzoz Yönetimi İş Kolu Katalizör ve Filtreler ürün serisi Müdürü Rolf Brück, "Örneğin, yolculuğun başında sürücülerin yokuş yukarı veya aşağı gitmesi, motor emisyonları açısından büyük fark yaratır. Hafif yükte kalkış veya ağır yükte yokuş yukarı kalkış gibi farklılıklar, elektrik ısıtmalı bir katalizör yardımıyla telafi edilebilir. Bu, egzoz gazı bileşimindeki büyük farklara rağmen emisyon kontrolünün hemen başlamasını sağlar” diyor.

 

Sürücü ve yol dışında, emisyonlar üzerindeki etkisi hafife alınan faktörlerden biri de yakıt kalitesidir. Brück, bu durumu "Testlerimiz, sadece Batı Avrupa'da benzin kalitesindeki değişikliklerin motor partikül emisyonlarını üç katı kadar etkileyebileceğini gösteriyor. Bu, yakıt bileşiminin kusursuz emisyon dayanıklılığı için giderek daha çok önem kazanan bir ön koşul haline gelmesini sağlıyor ki bunun üzerinde halen çalışmaktayız." diye açıklıyor. Motor ve egzoz emisyonu kontrolünden oluşan genel sistemin, bu tür değişikliklere uyacak şekilde özel olarak tasarlanması gerekiyor. Emisyon performansı, gelecekte dizel yakıtlarda OME (oksimetilen eter) gibi sentetik karbonsuz katkı maddelerinin kullanılmasından da etkilenecektir. Continental'in dizel motor donanım testlerinin gösterdiği gibi, sıcaklık ve hız profillerindeki farkları yönetmek için 48V hibrit güç aktarma organlarının elektrik enerjisinden yararlanmak mümkün. İçten yanmalı motorda elektrik enerjisi ile tork piklerini önlemek, yakıt tüketimini ve NOx emisyonlarını da azaltabilir. Her iki parametre de güç aktarma organlarının elektrifikasyonu ile optimize edilebilir.

 

Brück, "Sensörler ve yerleşimleri dahil motordan ve egzoz kontrol sisteminden geliştirme yöntemlerinin kendilerine odaklanarak, her durumda emisyon dayanıklılığına sahip bir araç geliştirmek mümkün. Yeni geliştirme araçları, Gerçek Sürüş Emisyonu döngülerine dayanan ilk aşama testlerine ışık tutuyor. Tüm sistemi başından itibaren tüm olasılıkları kapsayacak şekilde tasarlamanın tek yolu bu.” diye açıklıyor.

 

 

Benzinli motorlara bakıldığında Continental, soğuk çalıştırmada manifold duvarında yakıt yoğuşmasını düzenleyen XL5 enjektörüyle motor emisyonlarını azaltmaya yardımcı oluyor. Yine de bu tür yüksek verimli yanma prosesine sahip motorlar bile hala partikül emisyonları üretiyor. Bu nedenle artık daha çok benzinli araçta Benzin Partikül Filtresi (GPF) bulunuyor. GPF filtresindeki partikül yükü belli bir seviyeyi aştığında filtrenin yenilenmesi gerekiyor. Continental, filtre yenilemesini iki şekilde iyileştiriyor. İlk olarak Continental GPF, düşük geri basıncına rağmen, mevcut yönetmelikte tanımlanan 23 nm partikül büyüklüğü eşiğinden daha iyi performans göstererek çok daha yüksek bir filtreleme verimliliği sunuyor. İkinci olarak, akıllı bağlantı sayesinde hidrokarbon (HC) buharlaşma emisyonlarını en aza indirmek için tankta toplanan buharlaşmış yakıt da GPF yenilemesi için kullanılabiliyor. Continental Motor Sistemleri İş Kolu Sistem Geliştirme Başkanı Dr. Gerd Rösel, "Bu, aktif karbon filtresini hibrit uygulamalarda da sık sık temizleyen Aktif Hava Temizleme Pompasının (APP) yardımıyla sağlanır ve aynı zamanda temizlenen havanın HC içeriğini belirler. Doğru lambda kontrolü sürdürülürken, enjekte edilen yakıt miktarı hızla azaltılabilir.” diyor.

 

 

 

 
''Dolu Giden Bir Otobüsün 30 Koltuğu Maliyet''
 
Bursa’ya Karsan Jest+ ile Yerli Çözüm!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye Petrolleri Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi Arasına Girdi
Türkiye Petrolleri Dağıtım A.Ş., Türkiye'nin en büyük 500 şirketini belirleyen ...
TEM Otoyolu Üzerinde Saman Yüklü Kamyon Devrildi
TEM Otoyolu Büyükçekmece mevkiinde saman yüklü kamyonun devrilmesi sebebiyle ...
Hidromek Türkiye’nin En Büyükleri Arasında
İş makinesi üreticisi HİDROMEK, kuruluşunun 40’ıncı yıldönümünde sektörünün ...
 
MICHELIN CROSSGRIP İle Belediyelere Dört Mevsim Avantaj
Yeni MICHELIN CROSSGRIP lastikleri Belediyelere özel avantajlar sunuyor! Yenilikçi ...
Geleceğin Akıllı Şehirlerini bu projeler oluşturacak
Mercedes-Benz Türk StartUP yarışmasının kazananları açıklandı.
Renault'un Z.E. Serisi Piyasaya Çıkıyor
Müşteri ve iş ortaklarıyla gerçek kullanım koşullarında yapılan on yıllık ...
 
Volvo Trucks'ın En İyi Servis Yarışması Vista Sona Erdi
Temsa İş Makinaları’nın da yer aldığı dünya genelinde düzenlenen Volvo ...
Türkiye'deki Araç Sayısı 23 Milyona Yaklaştı
Türkiye’de sadece Mayıs ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı 100 ...
2018 yılı Haziran Ayı Veri Bülteni Açıklandı
2018 yılı Haziran ayında ihracat geçen yılın aynı ayına göre %1,21 azalarak, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoför haberler treylerbuskamyonumtürkiyesrcsondakikatruck