Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
13 Eylül 2017 Çarşamba - 17:18

Continental’den Otomotiv Teknolojisinde Bir Yenilik Daha!

Dünyanın lider lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, sürücüler için birçok fonksiyona kolayca erişimi sağlayan bir sistem geliştirdi.

Continental’den Otomotiv Teknolojisinde Bir Yenilik Daha!

İlk olarak, Almanya’nın Hannover kentinde düzenlenen Continental TechShow 2017 etkinliğinde görücüye çıkan bu sistemle araç kokpitine yerleştirilen dokunmatik ekran sayesinde sürücüler birkaç dokunuşla birçok fonksiyonu yerine getirebiliyor. Böylece sürüş anında sürücünün dikkat dağınıklığı azalıyor ve keyifli bir sürüş deneyimi yaşanıyor.

Continental, sürücülerin sürüş deneyimini artırmak ve sürücü-araç arasındaki “sözsüz” iletişimi bir üst seviyeye çıkarmak için yeni bir sistem geliştirdi. Bu sistemle sürücüler dokunmatik ekran üzerinde, kendi belirledikleri dokunma hareketlerini kullanarak, birçok fonksiyonu kontrol edebiliyor. Böylece sürüş esnasında dikkat dağınıklığının önüne geçilerek, hem sürüş güvenliği hem de sürüş keyfi artırılıyor.

Continental Enstrümantasyon ve Sürücü İME bölümünde Çapraz Ürün Çözümleri Başkanı Dr. Heinz Abel; “Sistem fonksiyonlarının dokunmatik ekranlar kullanılarak kontrol edilmesi sürücülerin aynı fonksiyonları düğme veya anahtarla gerçekleştirmesinden çok daha hızlı. Ancak bu, sürücülerin dikkatlerinin dağılmasına engel değil. Dokunmatik ekranı el hareketleriyle birleştirerek, dikkat dağınıklığını standart yönteme nazaran önemli ölçüde azaltabileceğimizi düşünüyoruz”. diye konuştu.

Sistem nasıl çalışıyor?

Sürücüler dokunmatik ekrana iki parmakla dokunarak hareket etkileşimi sistemini aktifleştiriyor. Hareket etkileşimi aktifleştirildiğinde, sürücü önceden belirlediği parmak hareketlerini kullanarak araç fonksiyonlarına erişiyor. Örneğin sürücü en sevdiği kişiyi aramak için dokunmatik ekrana iki parmağıyla bir kalp veya bir çatı çizerek araç navigasyonuna eve gitmek istediğini söyleyebiliyor. Dr. Abel, bu konseptin kabul görmesi ve efektif olabilmesi için hareketlerin sezgisel olması ve özellikle öğrenilmemesi gerektiğinin altını çiziyor. Yani sürücülerin kolay hatırlayabilecekleri ve dokunmatik ekranda rahatça çizebilecekleri hareketler belirlemesi gerekiyor. Dr. Abel, yaptıkları araştırmalarda bu konuda başarılı olduklarını kanıtladıklarını belirtiyor.

Zihinsel çaba dörtte bir oranında azalıyor

Continental’in yaptığı araştırma, iki parmakla dokunmatik ekran üzerinde yapılan hareketlerin, istenen fonksiyonları kullanmak için gerekli zamanı üçte bir oranında azaltabileceğini gösteriyor. Araştırmanın bir diğer sonucu ise, dokunmatik ekranı tek parmakla ve ekrana bakarak kullanmak yerine, iki parmak kullanarak önceden belirlenen şekilleri çizmenin zihinsel çabayı dörtte bir oranında azalttığını gösteriyor. Sürücüler iki parmaklı dokunma hareketleri sayesinde dokunmatik ekrana bakmaya ihtiyaç duymadan ekranın istedikleri bölgesine çizebiliyor. Araç-sürücü etkileşiminde en sık kullanılan fonksiyonları kapsayan bu yeni sistem, sürüş keyfini artırırken, oluşabilecek dikkat dağınıklıklarının da önüne geçiyor. 

 
TEMSA’dan Şanlıurfa’ya 37 Opalin City, 25 Avenue Teslimatı
 
Schaeffler Taklit Ürüne Karşı Uyarıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tarihi İpek Yolunda Önemli Adım
Türkiye Cumhuriyeti ve Çin Halk Cumhuriyeti arasında imzalanan Uluslararası ...
Mercedes-Benz Türk, Özel Halk Otobüsü Dernek Yöneticilerini Ağırladı
Sektörde 50.yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk, müşteri ve yolcu memnuniyetine ...
Türkiye'nin İlk Güvenlik Zirvesi "ISAF Summit" Başlıyor!
Güvenlik, İş Güvenliği, Yangın, Akıllı Bina ve Siber Güvenlik sektörlerinin ...
 
Cıtron 3 Dünya Prömiyerini Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Lanse Etti
Citroën markası kuruluşundan bu yana, 2CV’dan Traction Avant’a, Type H’den ...
Castrol’den Çalışanlarına Yönelik Bir İlk Daha: Castrol Yol Güvenliği Festivali
Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Castrol, çalışanları ve ...
ANKAmall’da Autofest Rüzgarı Esecek
Türkiye’nin en seçkin Açıkhava otomobil festivali Autofest, 16-17 Eylül ...
 
Pirelli 2017 Tedarikçi Ödülleri Sahiplerini Buldu
Her ürünün kalitesi daima temel malzemelerin nitelikleri ve seçimiyle ...
13 Ülke Benzini ve Dizeli Yasaklamaya Hazırlanıyor
Dizel ve benzinli araçları yasaklayacak ülke sayısı giderek artıyor. Dünyanın ...
Pirelli Otomobil Lastikleri’nde Yeni Yapılanma
Pirelli Otomobil Lastikleri A.Ş. Ticaret Direktörlüğü’nde, yeni yapılanma ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwtürkiyeşoförkamyonum haberler fahrerdikkatbusKamyon