Hollanda Başbakanı Jan Peter Balkenende, 23 Ocak Çarşamba günü resmi olarak Eindhoven’daki ‘modern’ DAF Motor Test Merkezinin açılışını yaptı. Bu yeni motor test tesisi, 20 test hücresine sahip ve modern test merkezlerinden bir tanesi. DAF yetkilileri Motor Test Merkezi için şunları söyledi; “Motor Test Merkezi, gelecekte daha etkili ve daha temiz motorların geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacak ve DAF’ın motor gelişimindeki lider pozisyonunu korumasını sağlayacak” diyen DAF Trucks N.V. Yönetim Kurulu Başkanı Aad Goudriaan sözlerine şöyle devam etti: “Bu ultra modern test merkezine yapılan 50 milyon Euro’nun üstündeki yatırım aile şirketimiz PACCAR’a bağlı olan DAF’ın 50 yıldan daha fazla olan motor geliştirme ve üretim bilgisine dayanan deneyim ve tecrübelerini vurgulamaktadır.”
Açılış töreninde konuşan ve dizel motorun yıllar içinde geçirdiği büyük gelişmeyi vurgulayan DAF Trucks N.V. Yönetim Kurulu Başkanı Aad Goudriaan, konuşmasına şöyle devam etti; “Bu alanda gittikçe daha sıkı hale gelen kanunlar, zamanla daha temiz motorların üretilmesine yol açtı. Euro5 motorlu modern bir kamyon veya otobüs bugün, bundan 10-15 yıl önceki Euro1 motordan % 75 daha az NOx (nitrojen oksitler) ve % 94 daha az partikül üretiyor. Gelecekteki Euro 6 motorlar ise Euro 1’e göre sırasıyla % 95 ve % 97 oranında daha temiz olacaklar. Bugün, modern bir dizel motor bundan yalnızca birkaç yıl önce ancak gaz motorlarında mümkün olduğu düşünülen emisyon değerlerine ulaşmış bulunuyor. Bu durum dizelin birçok yerde öncelik kazanmasını sağladı. DAF dizel motorun sadece hibrit motorları ile beraber değil, genel olarak da gelecekte önemli bir rol oynamaya devam edeceğine inanıyoruz. Ayrıca DAF, hibrit teknolojisi üzerine çalışmalarını sürdürüyor.”
DAF Motor Test Merkezi tasarlanırken yalnızca en gelişmiş teknolojinin uygulanması değil, aynı zamanda çevreci yaklaşım da dön planda tutulduğu ifade edildi. ”Su frenlerinin kullanımı ile ilgili olağan kamyon endüstrisi normu yerine, test hücrelerinde elektrikli frenleme ünitesinin kullanımına da yer verildi” diyen DAF Trucks Ürün Geliştirme Müdürü Ron Borsboom. Ayrıca Borsboom; “Testler esnasında, motorlara normal yol şartlarında karşılaştıkları güçler uygulandı. Aynı zamanda dinamo görevi de görüyorlar. Bu frenleme üniteleri, DAF’ın Eindhoven’daki toplam elektrik gereksiniminin ’sini, yani 8 megawatt elektrik kapasitesi sunabiliyor” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |