DHL’in havaalanı lojistik yönetimindeki becerilerine dayanarak afet müdahalesi için lojistik kapasitesi sağlamak amacıyla, kurumsal sosyal sorumluluk stratejisinin bir parçası olan “Yaşam Sorumlulukları” başlığı altında kurulmuş olan girişimi “DHL Afet Müdahale Ekibi”, 16 eğitmen ve 32 gönüllüden oluşan bir grupla İstanbul’da bir araya geldi. Kemerburgaz’da, afet bölgelerinin deneyimini sunmak üzere kurulan alanda konaklayan ekip, “Ekip Çalışması” ve “Lojistik Destek” eğitimleri aldı. Türkiye ve Orta Doğu bölgesinden gönüllülerin katılımı ile gerçekleşen eğitimde DHL Afet Müdahale Ekibi; kurulan temsili havaalanı girişleri ve depolama alanlarında, gerçek hayatta karşılaşabilecekleri tüm durumlara karşı hazırlık çalışmaları yaptı.
DHL Afet Müdahale Ekibi kimdir?
Deutsche Post DHL’in kurumsal sorumluluk stratejisinin önemli bir parçası olan “Afet Yönetimi”; havalimanlarının afetlere hazırlanması, Afet Müdahale Ekibi ile ihtiyaç bölgelerinde yürütülen çalışmalar ve DHL çalışanlarının bağışları ile afetten zarar gören insanlara yardım yapılması olmak üzere üç ana alandan oluşuyor. DHL ekibi bugüne kadar Endonezya, Nepal ve Bangladeş gibi ülkelerde toplam 9 havaalanında bu programı uyguladı.
2010 yılında Haiti, Şili, Guatemala ve Pakistan’a 105 kişilik ekip ile 83 günlük çalışma sonucunda 7.000 ton yardım malzemesi ulaştıran DHL Afet Müdahale Ekibi; 2011 senesinde ise Yeni Zelanda ve El Salvador’da görev yaptı. Dünya genelinde 400 eğitimli profesyonelden oluşan ekip 2005 yılından bu yana 20 afet bölgesinde görev yaptı.
Afet Müdahale Ekibi Türkiye’deki çalışmalarına da hız verdi
DHL Afet Müdahale Ekibi Türkiye’deki çalışmalarına da hız verdi. 27 Nisan 2012 tarihinde İstanbul Valiliği İl Afet Acil Durum Müdürlüğü’nde düzenlenen törenle DHL, T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile bir protokol imzaladı. İmzalanan protokol kapsamında DHL, Türkiye’de yaşanabilecek doğal afet süreçlerinde Afet Müdahale Ekibi’nin yönetim ve rehberlik deneyimi ile AFAD’a lojistik destek verecek.
İmzalanan protokol ile DHL Afet Müdahale Ekibi, günlük afet ve acil durum lojistiği yönetimi kapsamında; yardım malzemelerinin havalimanlarındaki organizasyonu, malzeme kargosunun dağıtılmadan önce korunması, zorunlu olmayan uçak yükünün boşaltılması da dâhil olmak üzere tüm çalışmaları üstlenecek. DHL ayrıca, malzemelerin sınıflandırma, depolama ve listelenmesi, gümrük yetkilileri ile koordinasyon, güvenlik ve alıcıların yönetilmesi konularından da sorumlu olacak.