Müşteri iadelerinin yönetimine her yıl 19 milyar dolar harcayan elektronik sektöründe, iade edilen ürünlerin geri alım, inceleme, tamir, ambalajlama ve satış sürecine yeniden sokulması toplam satış gelirlerinin ortalama yüzde 6’sına tekabül ediyor. DHL Supply Chain tamir işlemini depo aşamasında gerçekleştirerek teknoloji sektörü müşterilerine toplam maliyetlerde yüzde 25 kazanç sağlamayı hedefliyor.
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı; “Günümüzün rekabetçi piyasa ortamında satış sonrası sunulan hizmetlerin kalitesi markaların farklılaşmasında önemli bir unsur. Verdiğimiz bu uçtan uca hizmetin kapsamındaki genişlemeyle müşterilerimizin son kullanıcılarına daha hızlı cevap verebilmelerini, sorunları daha hızlı çözebilmelerini ve müşteri memnuniyetini artırmalarını sağlıyoruz. Müşterilerimizin satış sonrası teknik hizmetler konusunda neye ihtiyacı olduğunu saptamak için onlarla çok yakın çalışıyoruz. Ardından ihtiyaçlarına uygun, düşük maliyetli çözümler sunarak süreci sorunsuz yönetiyor, uzmanlığımızı onların hizmetine sunuyoruz. Müşterilerimizin şirketlerinin ihtiyaçlarına göre şekillendirilen lojistik çözümlerine teknik servis sürecini de entegre ederek, dünyanın lider lojistik şirketi olduğumuzu bir kere daha göstermiş olduk” dedi.
DHL, uçtan uca çözümlerini genişleterek tedarik zincirinde daha fazla sayıda ürünün, teknik servis alanında faaliyet gösteren iş ortakları tarafından test edilip sınıflandırılarak tamirine imkan tanıyacak. DHL’in coğrafi erişim ve alanlarındaki uzmanlıkları baz alınarak seçilen iş ortakları arasında farklı markalar var:
DHL, küresel ölçekte faaliyet gösteren firmalarla işbirliği sayesinde dünyanın dört yanında 220 ülkede ve 60 ülkedeki teknoloji operasyonlarında verdiği hizmetin kalitesini artırıyor. DHL bu hamleyle sektöre öncülük ederek farklı sektörlerden edindiği uluslararası deneyimini farklı coğrafyalardaki operasyonlarında esneklik ve mükemmellik sunmak ve sürekli gelişim ve proje yönetimi için ortak süreçler oluşturmakta kullanıyor.
DHL’in entegre satış öncesi ve sonrası çözümleri arasında kit oluşturma, co-packing, montaj, isteğe göre uyarlama, yapılandırma, erteleme, geri alma, tamir, tekrar satışa sunma ve geri dönüştürme gibi hizmetler yer alıyor. DHL, satış öncesi süreçlerde de farklı sektörlerde öngörülemeyen tüketici talebini yönetmek için gerekli olan esnekliği sağlıyor. Ürünlerin son kullanıcıya yakın noktalarda bulunan bölge merkezlerinde kişiye özel hale getirilmesi ve yapılandırılması gibi işlemler maliyetleri azaltarak teknoloji şirketlerinin esneklik skalasını genişletiyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |