Dünyanın önde gelen uluslararası hızlı hava taşımacılığı şirketi DHL Express’in 2018 yol haritasında en öncelikli konulardan biri e-ticaret. Özellikle global olarak hızla büyüyen uluslararası e-ticaret alanında Türkiye’nin önemli bir aktör haline gelmesi için çalışan DHL Express yatırımlarını bu alana yönlendiriyor ve Türkiye’deki e-ticaret firmalarının dünyaya bağlanması için çalışıyor.
“Lojistik, hızla büyüyen e-ticaretin en önemli iş ortaklarından biri”
DHL Express Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan konuya ilişkin değerlendirmesinde, Deutsche Post DHL Grubu’nun hazırladığı “21. Yüzyılda Baharat Ticareti Raporu”nun sonuçlarına değinerek, “Rapor, uluslararası e-ticaretin 2015-2020 yılları arasında yıllık %25 yıllık bileşik büyüme oranıyla 300 milyon dolardan 900 milyon dolara çıkacağını öngörüyor. İşin en etkileyici yanlarından biri ise bu oranın, yurtiçi e-ticaretin 2 katı bir büyümeye işaret etmesi. Tüketiciler alışverişte e-ticarete yönelerek seçeneklerini önemli ölçüde artırmıştı. Şimdi ise sınırları da ortadan kaldırıyor ve kendileri için en uygun fırsatları takip ederek, ihtiyaçlarını karşılayan ürünleri dünyanın neresinden olursa olsun satın alabiliyor. Bu tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaret girişimcileri ve üreticiler için çok önemli bir fırsat. Lojistik sektörü ise hızla büyüyen e-ticaretin en önemli iş ortaklarından biri. Müşteri memnuniyetinde ürünün kalitesi kadar müşteriye ulaşma sürecindeki üst düzey hizmet de önemli. Rapor, premium (express) gönderi seçeneğine sahip perakendecilerin diğerlerinden 1,6 kat daha hızlı büyüdüğünü gösteriyor” diye konuştu.
Yurtdışına en çok tekstil, takı ve aksesuar satıyoruz
Boğaç Özsan, DHL Express Türkiye olarak yurtdışı e-ticaret gönderilerinde 2017 yılında %30 büyüme kaydettiklerine işaret ederek, “Halihazırda toplam gönderi hacmimizin yalnızca %10’unu oluştursa da yeni müşterilerimizin %60’ını e-ticaret firmalarının oluşturması bu oranın artacağının en önemli işaretlerinden biri” dedi. Özsan’ın verdiği bilgilere göre DHL Express’in yurtdışı e-ticaret gönderilerinde ilk sırayı yaklaşık %50 ile tekstil alırken, ikinci sırada %15 ile takı ve aksesuar ürünleri bulunuyor. En öne çıkan destinasyonlar ise ABD ve Avrupa ülkeleri.
“E-ticaret girişimcilerinin işini kolaylaştıracak uzmanlığa ve hizmetlere sahibiz”
DHL Express olarak e-ticaret girişimcilerinin işini kolaylaştırmak için gerekli uzmanlığa ve e-ticaret şirketlerine özel hizmetlere sahip olduklarını vurgulayan Özsan, 2018 yılında sadece e-ticaret sektörüne yönelik hizmet verecek bir departman kurmayı hedeflediklerini kaydetti. Boğaç Özsan, mevcut hizmetlerine ilişkin olarak şu bilgileri paylaştı.
“21. Yüzyılda Baharat Ticareti raporumuzun da gösterdiği gibi premium (express) gönderi seçenekleri e-ticaret firmalarının rakipleri arasında ayrışmasında önemli role sahip. 100’ü aşkın ülkede yalnızca DHL Express tarafından sunulan isteğe bağlı gönderi teslimatı çözümümüz “On Demand Delivery (ODD)” e-ticaret vrmalarına fark yaratma anlamında önemli katkı sunuyor. ODD bilgilendirme sistemi sayesinde tüketiciler internet üzerinden yaptıkları alışveriş henüz seyahat halindeyken bekledikleri paketin tahmini dağıtım zamanına ilişkin bir bilgilendirme alıyor.
Sonrasında da kendileri için en uygun teslimat zamanı ve şeklini belirleyebiliyor. Bunun yanında Mikro İhracat hizmetimiz de e-ticaret firmaları için yurtdışına gönderimi yurtiçine gönderim kadar kolaylaştırıyor. Bu hizmetle firmalar tek seferde 150 kg ve 7 bin 500 Euro’ya kadar gönderilerini basitleştirilmiş beyanname ile yurtdışına ihraç edebiliyor. Ayrıca yurtdışına ürün satmak isteyen firmalar için süreci daha kapsamlı bir şekilde ele alarak finans, lojistik ve teknoloji ihtiyaçlarını tek pakette bir araya getiren bir iş birliğini hayata geçirdik. İş Bankası ve İdeasoft ile bir araya geldiğimiz iş birliği kapsamında şirketler İş Bankası Sanal POS hizmetini, DHL Express’in katma değerli gönderim çözümlerini ve İdeaSoft’un yurtdışına satış yapan firmalar için özel olarak geliştirdiği Shopio paketini indirimli fiyatlarla kullanabiliyor.”
|