Mart 2015: Dünyanın lider lojistik tedarikçisi DHL 2015 SAMA Excellence Awards™ kapsamında “müşteri merkezli inovasyonu mümkün kılan sistematik girişim metodolojisi” ve “müşteri sorunlarının ve deneyimlerinin keşfi ve paylaşılmasının optimizasyonunda iş ve sosyal teknolojilerin kullanımı” kategorilerinde iki ödül birden aldı. Ödüller, stratejik, kilit ve global müşteri yönetiminin ayrı bir meslek dalı olarak tanınmasına yönelik faaliyet gösteren lider ve global bir STK olan Stratejik Müşteri Yönetimi Derneği (SAMA) tarafından verildi. DHL’in global müşteri yönetimi ve inovasyon birimi olan Müşteri Çözümleri ve İnovasyon birimi DHL CSI her iki ödülü de kazandı.
DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı şunları söyledi: “Stratejik Müşteri Yönetimi Derneği tarafından organizasyon seviyesinde ödüle layık görülmüş olmaktan dolayı mutluyuz. DHL CSI’nın önemli müşteriler arasında deneyim ve teknoloji paylaşımını geliştiriyor olmasından ve global ve bölgesel seviyede ortak tek bir temas noktası oluşturmasından gurur duyuyoruz. Verilen inovasyon ödülleri lojistik sektöründeki düşünce lideri rolümüzün altını da çizmiş oluyor.”
DHL’in aldığı “Müşteri Merkezli İnovasyonu Mümkün Kılan Sistematik Girişim Metodolojisi” ödülü DHL’in yeni müşteri merkezli inovasyon yaklaşımına bir övgü niteliği taşıyor. 2012 yılından bu yana stratejik müşterilerde uygulanmakta olan yöntem, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamaya ve müşterileri işbirlikçi stratejik bir diyalog içine sokarak inovatif liderliği sürdürmeye yarıyor. Sistemin uygulandığı günden bugüne kadar program kapsamında, DHL’in müşterileri, araştırma şirketleri ve sektörden ortakları ile pek çok ortak inovasyona imza atıldı.
“Müşteri Sorunlarının Ve Deneyimlerinin Keşfi Ve Paylaşılmasının Optimizasyonunda İş Ve Sosyal Teknolojilerin Kullanımı” alanındaki ödül DHL CSI’ye Deutsche Post DHL Grubu içerisinde yeni bir iş teknolojisi platformu uygulamasından ötürü verildi. Platform müşteri ilişkileri yönetimi çözümüyle analiz ve veri işleme için kullanılan iş zekası programını birleştiriyor. Müşteri yönetimini ve müşteri birikiminin paylaşımını artırarak tek elde verimliliği artıran bir çözüm sunuyor. Kullanıma alındığından bu yana DHL CSI kullanıcı memnuniyetinde yüksek seviyeleri yakaladı ve müşteri yönetimi ekipleri müşteri bilgilerine daha verimli şekilde ulaşmaya başladı.
SAMA Excellence Awards
SAMA Excellence Awards™ her yıl stratejik müşteri yönetimi konusunda iyi uygulamalara imza atan şirketleri ödüllendiriyor.
Ödüller SAMA’nın Berlin’de 17 Mart’ta düzenlenen Pan-European Konferansında sahiplerini buldu. Jüri üyeleri DHL’in kazanan projelerini “türünün en iyileri” ve “diğer firmalara örnek olması gereken bir model” olarak niteledi.