Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Şubat 2012 Cuma - 09:09

DİJİTAL TAKOGRAFTA VERİ SAKLAMA ZORUNLULUĞU

Takograf mevzuatına göre, dijital takografın hafızasındaki verilerin en geç 90 günde bir, sürücü kartlarının çipindeki verilerin ise en geç 28 günde bir indirilmesi şartı mevcut.

DİJİTAL TAKOGRAFTA VERİ SAKLAMA ZORUNLULUĞU

Takograf mevzuatının içindeki bazı noktalar ise takograf servisi açmayı düşünenler için hayati öneme sahip. Öncelikle dijital takografın hafızasındaki verilerin en geç 90 günde bir, sürücü kartlarının çipindeki verilerin ise en geç 28 günde bir indirilmesi şart olarak belirlenmiş durumda. Dijital Takograf’tan indirilen bu verilerin bir yıl süre ile saklanması gerekmekte ve belirtilen süre içinde indirme yapılmaması durumunda eski verinin üzerine yeni veri yazılıyor ve dolayısı ile eski veriler silinmiş oluyor. Bu durum ise AETR sözleşmesine taraf ülkelerin denetim makamları tarafından istenmesi durumunda gönderilemediği için mevzuata göre hak ihlali pozisyonunda.

Veriler nasıl indiriyor?

Sürücü kartı verileri; akıllı kart okuyucular kullanılarak indirilir. Akıllı kart okuyucu USB veya seri porttan bilgisayara takılır, ayrıca bir veri indirme programı gereklidir. Sürücü kartı, dijital takografa takılı iken, dijital takograf veri indirme anahtarı kullanılarakta indirilebilir. Elde taşınan mobil kart okuyucular da mevcuttur.

Dijital Takaograf verileri ise bu maksatla üretilmiş veri indirme cihazları kullanılarak indirilir. Bu cihazların kendi üzerlerinde, markaya ve modele göre farklı büyüklükte (16 MB-2 GB) hafıza bulunabilir. Önce veriler takograftan bu hafızaya akatarılır, daha sonra veri indirme cihazı bilgisayara USB/Seri porttan takılarak, veriler bilgisayara aktarılır. Bunun içinde ayrıca bir yazılıma ihtiyaç vardır.

Yönetmelikle birlikte veri analiz etme zurunluluğu da getirildi

Yönetmeliğe göre sadece verileri indirmek ve saklamak yeterli değil. Verilerin analiz edilerek sürücülerin yaptığı ihlaller ve hataların tespit edilmesi, önleyici ve giderici tedbirlerin alınması firmaların sorumlulukları arasında bulunuyor. Bu yapılmadığı zaman, yapılacak kontrollerde tespit edildiğinde, firmalar cezai müeyyide ile karşılaşabilirler. Verilerin analizi, daha önce belirtildiği gibi veri indirme ve analiz programları ile yapılabildiği gibi, web tabanlı veri saklama hizmeti veren firmaların sunucularındaki programlar kullanılarakta yapılabilir.

Veriler, nasıl saklanacak ?

Yönetmeliğe göre, veri indirme cihaz ve yazılımlarından ziyade öncelik indirilen verilerde. Veri indirme cihaz ve yazılımları değil. Cihazlar arızalandığında yaptırır veya yenisini alırsınız, yazılım çökerse yeniden kurarsınız. Ancak, verileriniz kaybolursa geri getiremezsiniz veya maliyeti çok yüksek olur. Kaybettiğiniz veriler için, talep edildiğinde gösteremezseniz, gün başına 100 Euro’dan başlayan ceza ödemek zorunda kalabilirsiniz. Veriler, kanuni saklama süresi dolduktan sonra silinebilir veya başka bir mevzuat dolayısı ile daha uzun süre saklamak gerekiyorsa, ayrı bir klasörde saklanmaya devam edilebilir.

Verileri firmalar, kendi bilgisayar veya sunucularında saklayabilecekleri gibi, bu konuda hizmet veren firmaların sunucularında da saklayabilirler. Bunun için hızlı, kesintisiz ve güvenli bir internet bağlantısına ihtiyaç vardır. Çünkü firmanın sunucularına veriler, internet üzerinden gönderilir ve analizleri internet üzerinden yapılır. Firmalar, verilerini kendi bilgisayar/sunucularında sakladıklarında, bütün sorumluluk kendilerine aittir. Ancak, web tabanlı çözümü tercih ettiklerinde, mutlaka bir sözleşme yapılası ve sorumlulukların tereddüde meydan vermeyecek şekilde belirlenmesi gerekir.Hangi çözümü seçerseniz seçin, sürücü kartından ve takograftan verilerin alınması ve bilgisayara aktarılması her zaman araç sahibi firmanın sorumluluğudur. Takograftan veri indirme veri miktarına bağlı olarak 10 ya da 50 dakika arasında sürebilir.

Web tabanlı veri indirme ve analiz hizmet sözleşmesi yapılmalı

Herhangi bir sözleşme yapmadan verilerinizi bir firmanın sunucularında internet üzerinde saklarsanız, verileriniz kaybolduğunda hiçbir hak talep edemezsiniz. Bu nedenle, mutlaka bir hizmet alım sözleşmesi yapılması ve tarafların görev ve sorumluluklarının belirlenmesinde büyük fayda vardır. Sözleşmede belirtilecek konular, aşağıda belirtilen konularla sınırlı değildir.

Sözleşmede şu hususlar belirlenebilir;

“Veriler indirildikten sonra, verilerin sağlamlığı ve bütünlüğü kim tarafından ve nasıl kontrol edilecektir? Veriler bozuk ise , kim,ne işlem yapacaktır? Hizmet veren firma, sunucudaki verileri kaybeder veya bozulmasına neden olursa, sorumluluk kime ait olacaktır? Aylık indirme ücretleri araç ve sürücü başına ne olacaktır? Veri indirme ücretleri ikinci ve üçüncü yıl ne olacaktır? Birinci yıl sonunda, verilerinizi kendi bilgisayarlarınızda veya başka bir firmanın sunucularında saklamaya karar verirseniz, verilerinizi nasıl transfer edeceksiniz ve bunun için ne ücret ödemeniz gerekecek?”

 
GENERAL MOTORS'DAN REKOR KAR
 
Iveco’dan Kültür Bakanlığı’na 5 adet Daily
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
GENERAL MOTORS'DAN REKOR KAR
Amerikalı otomotiv şirketi General Motors (GM) geçen yıl 7,6 milyar dolar kar etti.
GELECEĞİN OTOMOBİLLERİ “OTOMOBIL 2025 PANELİ”NDE TARTIŞILDI
Rotary 2420. Bölge Federasyonu’nun;sektörtemsilcileri, akademisyenlerveöğrencileribirarayagetirdiğiOtomobil ...
Renault'dan kâr açıklaması
Renault Grubu, 2011'de 42 milyar 628 milyon Euro ciro, 2 milyar 139 milyon ...
 
'Yerli tramvay' çağrısı
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe: Bunun için 14 yıl önce harekete geçtik
Renault fişi Çin'e takacak!
Fransız otomotiv üreticisi, yeni piyasaya sunacağı elektrikli otomobilleri Çin'de üretmeyi planlıyor
Araç muayenesinde frenle ilgili üç önemli noksan “Ağır Kusur“ oldu!
Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü (Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü KUGM) ...
 
CMS Jant ve Makina Sanayi A.Ş. 2011’i Rekorla Kapadı
Jant üretiminde uyguladığı yenilikçi yaklaşım ve deneyimli ürün geliştirme ...
AVRUPA OTOMOBİL PAZARI OCAK AYINDA %6,6 DARALDI.
AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı 2012 yılı Ocak ...
Rus ve Ukraynalı gazeteciler Yeni Civic’i Antalya’da test etti
Yeni Civic Sedan rüzgârı devam ediyor. Rusya’nın ve Ukrayna’nın önde gelen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumnewsfahrerbusdikkatşoförkamyoncu haberler Kamyon