Dacia, 2013 yılının ilk çeyreğinde;
-
Mart 2013’te, binek + hafif ticari araç pazarda elde ettiği yüzde 4,34 pay ile tarihindeki en iyi performansı sergiledi.
-
Hafif ticari araç pazarında, Dokker’in pazara sunulması ile marka 14. sıradan 8. sıraya yükseldi.
-
Toplam pazarda 1 sıra yükselerek 9. sıraya yerleşti.
-
Sandero modeli 2012 yılında yüzde 6 olan segment payını 2013 ilk çeyreğinde yüzde 7,5’e yükseltti.
- Dacia markasının ezber bozan modeli Duster, segmentinde 1.liğe yükseldi. Kendi segmentinde her satılan 3 araçtan 1’i Duster.
Dacia markası 2013 yılına hızlı bir başlangıç yaptı. Renault Grup markası olan Dacia, 2013’ün ilk çeyreğinde 6 bin 264 adet satış gerçekleştirdi. Bu satış performansı ile satış adetlerini yüzde 17,4 oranında arttırmış oldu.
2013 Mart ayında da yükseliş trendini sürdüren marka, 2012 yılının ilk çeyreğine göre 0,5 puan artış ile binek + hafif ticari araç pazarından yüzde 4,34 rekor pay elde etti.
Dokker modelinin pazara sunulması ile birlikte Dacia, hafif ticari araç pazarında iddialı markalar arasında yerini aldı. Marka, 6 sıra birden yükselerek hafif ticari araç pazarında 8. sıraya yerleşerek başarısını somutlaştırdı.
2012 yılını 10. sırada tamamlayan Dacia, 2013’ün ilk çeyreğinde toplam pazarda 9. sıraya yerleşti.
Dacia’nın ezber bozan modeli Duster, 2013 yılının ilk çeyreğinde orta sınıf SUV liderliğine yükseldi. Duster, 2012 yılını SUV segment 2.si olarak tamamlamıştı. Kendi segmentinde her satılan her 3 otomobilden 1’i Duster. Yine kendi segmentinde satılan her 2 dizel araçtan 1’i Duster.