Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Ekim 2017 Cuma - 21:16

Daf, Busworld'da Devir Düşürücü Güç Hattı Bileşenlerini Tanıtıyor

Yakıt bakımından çok daha verimli, daha sessiz, daha güçlü ve daha konforlu. DAF Components, Belçika'nın Kortrijk şehrinde düzenlenen Busworld 2017 fuarında otobüsler ve şehirler arası otobüsler için devir düşüren motorlar ile uyumlu dingilleri sunuyor

Daf, Busworld da Devir Düşürücü Güç Hattı Bileşenlerini Tanıtıyor

Yeni geliştirilen PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar, son derece sessiz ve ekstra düşük motor devirlerinde en yüksek düzeyde geri dönüş sağlıyor. DAF aynı zamanda optimize edilen şanzımanlarla birlikte son derece düşük yakıt tüketimi ve eşsiz bir seyahat konforu sunan yeni geliştirilen, son derece hızlı DAF arka dingilleri de sunuyor.

Yakıtın son damlasına kadar maksimum verimle kullanılmasını sağlamak amacıyla güç hatlarını her yönüyle mercek altına alan DAF yeni motor ile yeni arka dingiller için kendisine "Yakıt tüketimini daha nasıl azaltabiliriz?" diye sordu. Nihai hedef minimum maliyetle maksimum kazanç, güvenilirlik ve konfor elde etmekti.

Devir düşürme
Yeni PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlarında geliştirme sürecinin başlangıç noktası, yakıt tüketimini ideal bir düzeye getirmek amacıyla devri düşürmek oldu. Yeni nesil PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar, performanstan ödün vermeden 900 dev/dak'da maksimum tork sunabiliyor. Yani MX-11 ve MX-13 motorlar seyir hızında 1050 dev/dak devirle çalışabiliyor.

Yüksek tork
Yeni ulaşılan düşük motor devirlerinde bile yüksek çekiş gücü ve üst düzey sürüş konforu sunmak amacıyla tüm yeni motorlardaki tork değeri motor tipine göre 50 Nm - 200 Nm arasında artırıldı. Hemen hemen her motorun güç değeri 10 kW/14 hp ile 15 kW/20 hp arasında yükseltildi.

Yenilikler
PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlarda devir düşürmeye olanak sağlayacak büyük yenilikler yapıldı. Motor bloğu, soğutma, hava girişi, krank mili yatakları ve pistonlar gibi bileşenler her iki motora göre adapte edildi. Yanma işlemi de geliştirildi ve sıkıştırma oranı artırıldı.


Buna ek olarak yeni ve çok daha verimli turbolar kullanılarak motorun düşük devirlerde çok daha fazla tork üretmesi ve yanma işleminin daha verimli olması sağlandı. DAF, maksimum verimliliğe ulaşmak amacıyla sürekli değişken yağ pompasının yanı sıra basınç kaybını azaltan tamamen yeni bir yağ modülü kullanıyor. Bu yeni geliştirilen pompa, yağ basıncının her zaman motorun ihtiyaçlarına göre hassas şekilde ayarlanmasına ve dolayısıyla enerji ve yakıttan tasarruf edilmesine olanak sağlıyor. Aynı ilke yine yakıt tüketimine yardımcı olmak üzere yeni sürekli değişken soğutma suyu ve direksiyon pompalarında da uygulanıyor.

Daha yüksek güç ve tork
Yeni PACCAR MX-11 motor 220 kW/299 hp, 251 kW/341 hp, 270 kW/367 hp, 300 kW/408 hp ve 330 kW/449 hp güç değerlerine sahip. Motor torku en hafif iki güç hattı için 1350 Nm ve 1500 Nm değerinde. En güçlü MX-11 motor modeli, sırasıyla 1900, 2100 ve 2300 Nm değerinde tork üretiyor.

Tasarımı yenilenen PACCAR MX-13 motorun güç değerleri sırasıyla 2300 Nm, 2500 Nm ve 2600 Nm değerlerine ayarlamış tork ile 315 kW/428 hp, 355 kW/483 hp ve 390 kW/530 hp.

DAF motor freni standardı belirliyor
Sadece motorun tahrik torku ve güç değerinin artırılmasıyla yetinilmedi. Hem PACCAR MX-11 hem de PACCAR MX-13 motorda bulunan ve sınıfının lideri olarak ün salmış MX motor freni, kam profilinde yapılan düzeltmenin yanı sıra valf mekanizmasındaki yenilikler sayesinde çok daha güçlü hale geldi. Bu sayede, "tek valf etkinleştirmeli" motor freni artık MX-11 gibi MX-13 motorda da kullanılıyor ve daha düşük motor devrinde daha yüksek frenleme performansı sunuyor. Her iki motor freninin son derece geniş bir devir aralığında maksimum performans sergilediğini belirtmekte de fayda var. Bu şekilde sadece fren aşınması sınırlanmakla kalmıyor, aynı zamanda daha yüksek ortalama devire de ulaşılıyor.

PACCAR MX-11'in fren gücü değeri %10 artışla 340 kW (463 hp) değerine ulaştı. Daha da önemlisi, 1200 ile 1500 dev/dak arasındaki fren torku değeri %20 artırıldı. Bu performans seviyeleri sayesinde DAF Components, 11 litre segmentine yeni bir standart getirdi.

Düşük motor devirlerinde zaten benzersiz bir güç üreten MX-13 motordaki fren artık daha da güçlendirildi. Yeni MX-13 motor freni 1000 ile 1450 dev/dak arasında %20 daha fazla frenleme gücü üretirken, yaklaşık 1200 dev/dak'da neredeyse %30 daha yüksek tepe değerine ulaşıyor. Maksimum frenleme gücü 2100 dev/dak'dan itibaren 360 kW (490 hp) değerine çıkıyor.

 Eco Modu
MX-11 ve MX-13 motorlar, maksimum yakıt verimliliği için (otobüs veya şehirler arası otobüs üreticisine danışılarak) Eco Yakıt Moduyla da tedarik edilebiliyor. Bu motor ayarının birincil hedefi, olabilecek en düşük yakıt tüketimi sağlamak. Örneğin, Eco Yakıt Modu vites değişikliklerinin daha önce yapılmasını ve motorun gaz pedalı pozisyonunda daha yumuşak yanıt vermesini sağlıyor. Diğer yandan, yüksek performans sunacak şekilde tasarlanan Eco Performans Modu vites değişikliklerini hafifçe geciktirerek ve daha güçlü yanıt vererek motorun daha yüksek performansta kullanılmasını sağlıyor.

Yeni geliştirilen hız sabitleyici
Hız sabitleyici sistem eğimli arazide de yepyeni bir biçimde çalışıyor. Tahmini Hız Sabitleyici (PCC) bu tip arazilerde sadece torkta hafif bir artış sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda dik eğimlerde daha hızlı tork artışını garanti ederek yakıt verimliliğinden ödün vermeden devri mümkün olduğunca yüksek tutuyor.

Eco Roll ve Tahmini Hız Sabitleyici de optimize edildi. Eskiden kamyonlar bir yokuşun başına gelmeden hemen önce yavaşlardı. Şimdiyse aracın kütlesi ve hızı kinetik enerjinin de yardımıyla aracı eğimden aşağı itecek kadar yeterli olduğunda, vites boşa alınıyor. Bu sayede otobüsün veya şehirler arası otobüsün gidiş mesafeleri önemli ölçüde artırılırken uzun yolda EcoRoll oranı iki katından daha yükseğe çıkıyor.

Geliştirilmiş arka dingiller
Araçta en yüksek performans ve verimi elde edebilmek için tüm güç hattının düzeni önem taşıyor. Bu nedenle, sadece motor tamamen geliştirilmekle kalmadı, DAF Transport Efficiency'nin bir parçası olarak arka dingilde de büyük geliştirmeler yapıldı. İki amaca hizmet eden bu geliştirmeler sayesinde hem devir düşürülerek verimlilik artırılıyor hem de daha yüksek yolcu konforu sağlanıyor. Arka dingilin ağırlığı da oldukça düşürüldü.

Arka dingilin verimi sadece yeni dişli profiller kullanılmasıyla değil, aynı zamanda yeni bir üretim sürecinin hayata geçirilmesiyle artırıldı. Bu sayede dişli geometrisinin hassasiyeti en üst düzeye çıkarılarak dişliler arasındaki sürtünme ile gürültü düzeyi en aza indirgendi. DAF, aynı zamanda diferansiyeldeki sürtünmeyi azaltmak amacıyla her iki arka dingilde düşük viskoziteli yağ kullanıyor.

Son olarak arka dingiller, düşük yakıt tüketimine de katkıda bulunan yeni geliştirilmiş düşük sürtünmeli tekerlek rulmanlarından faydalanıyor.

Düşük CO2 ayak izi üreten sürdürülebilir yakıtlar
Daha düşük CO2 ayak izi üreten sürdürülebilir yakıtlar artık daha fazla yerde kullanılmaya başlıyor. Bu nedenle DAF, PACCAR MX motorlarının HVO (CO2 tasarrufu %80), BTL (%80) ve GTL (%5) araçlarda kullanılabilmesini sağlamıştır. PACCAR MX motorlarına normal dizel yakıtların yanı sıra bu parafin bazlı dizel yakıtlar konabiliyor ve yaklaşık 200.000 kilometreye varan servis aralıkları yine de korunabiliyor.

DAF Components
DAF uzun yıllardır bağımsız otobüs üreticilerinin önemli bir iş ortağı olarak uluslararası otobüs sektöründe lider pozisyonunu koruyor. DAF Components, PACCAR MX-11 ve MX-13 ile arka dingilden oluşan geniş bir Euro 6 motor serisi sunuyor. Tüm PACCAR motorları, düşük yakıt tüketimi, en yüksek düzeyde güvenilirlik ve uzun servis aralıklarıyla en yüksek araç kullanılabilirlik oranı ve kilometre başına maksimum verim sağlayarak öne çıkıyor. Euro 3, Euro 4 ve Euro 5 emisyon standartları için tedarik edilen popüler 9,2 litre PACCAR PR ve 12,9 litre PACCAR MX motorlar da aynı avantajları sunuyor.

Kompakt otobüsler için LF şasi modülü
DAF Components serisinde, 30 ile 40 koltuklu PSV'lerde ideal bir temel oluşturan DAF LF dağıtım kamyonu şasisi de bulunuyor. DAF, bu şasiyi 3,05 - 6,70 metre dingil mesafesinde ve 112 kW/152 hp - 239 kW/320 hp oranlı 4,5 litre PACCAR PX-5 dört silindirli ve 6,7 litre PACCAR PX-7 altı silindirli Euro 6 motorlarla tedarik ediyor. DAF LF şasi modülü, kompakt midi otobüslerden lüks VIP şehirler arası otobüslere kadar yayılan çok sayıda aracın üretimi için ideal.

 

En yüksek düzeyde verimlilik için tam servis
En yüksek düzeyde verimlilik için bir otobüsün veya şehirler arası otobüsün mümkün olduğunca yolda tutulması önem taşır. PACCAR motorlu otobüsler veya şehirler arası otobüslerin operatörleri, Avrupa genelinde ve ötesinde, 200'ü "DAF Şehirler Arası Otobüs ve Otobüs bayisi" olan 1000'den fazla DAF servis noktasından yardım alabilir. Yolcuların seyahat ettikleri ana güzergahların üzerinde bulunan bu bayiler, otobüslere ve şehirler arası otobüslere özel sistemler için servis sağlayacak donanıma sahiptir. DAF Uluslararası Şehirler Arası Otobüs Servisi de günün 24 saati hizmet sağlamak üzere hazırdır. Ayrıca DAF bayileri seyahat başlamadan önce maksimum güvence için onarım ve bakım sözleşmeleri sunar.

 

 
Mutlu Akü Yeni Teknolojilerini Fransa’da Tanıttı
 
Araçlarda Cam Filmi ve Renkli Cama Yeniden Yasak Geldi!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mutlu Akü Yeni Teknolojilerini Fransa’da Tanıttı
Mutlu Akü, yeni ürünlerini ve sektöründeki en yeni teknolojileri Fransa’da ...
Michelin, Yeni X Multi Serini 6 İlde 1000 Kullanıcıya Anlattı
Yenilikçi teknolojileriyle lastik sektörüne yön veren, dünyanın en büyük ...
Busworld Fuarı'nda İki Otobüsün Lansmanını Yaptı
20-25 Ekim tarihleri arasında düzenlenen Busworld Kortrijk Fuarı’nda TEMSA, ...
 
Prometeon Türkiye’den Filoların Maliyetlerini Düşürecek Tavsiyeler
Geliştirdiği servis ve çözümleriyle lastik bakım yönetiminde uzman Pirelli ...
Ford Trucks 6x4 Çekici Modelini Piyasaya Sundu
Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, daha fazla yük taşıma ...
Türk TIR'ları Macaristan'a Geçiş Ücreti Ödemeyecek
Avrupa Adalet Divanı, Macaristan’da Türk TIR'larından geçiş ücreti alınmasının ...
 
Petrol Ofisi, Altınorduspor'la Üç Yıllık Destek Sözleşmesi İmzaladı
Türkiye’nin akaryakıt ve madeni yağ sektörü lideri Petrol Ofisi ile ülkemizin ...
Yeni Doruk T'nin Avrupa Lansmanı Busworld’de yapıldı
Türkiye'nin öncü otobüs üreticisi Otokar, otobüs endüstrisinin en büyük ...
LPG Lisans Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapıldı
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından Sıvılaştırımış Petrol Gazları ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler trucktreylertürkiyeşoförnewsdikkatKamyonbus