Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, Hannover'da düzenlenen dünyanın en prestijli ticari araç fuarlarından olan ‘IAA Transportation 2024’te batarya ve hidrojen bazlı karbon nötr tahrik sistemlerini içeren çift yönlü stratejisiyle ve sergilediği kamyonlarla sürdürülebilir ulaşımdaki öncülüğünü bir kez daha vurguluyor.
Fuarda, dekarbonizasyon ve dijitalleşme konularına odaklanan Daimler Truck, Mercedes-Benz eCitaro K'nın dünya prömiyerini gerçekleştirirken, aerodinamiği geliştirilen yeni Mercedes-Benz Actros L'yi de tanıtıyor. Fuar katılımcılarıyla buluşan Mercedes-Benz eActros 600, eActros 300 / 400 ve GenH2 modelleri de sürdürülebilir taşımacılığın öncüleri olarak Daimler Truck’ın yenilikçi vizyonunu yansıtıyor.
Uzun Mesafe Taşımacılığının Amiral Gemisi Mercedes-Benz Actros L Türkiye’de Üretiliyor
Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen Mercedes-Benz Actros L, konvansiyonel dizel kamyonlarda sektörün öncüsü olmaya devam ediyor. Actros L, fütüristik tasarımı, optimize edilmiş aerodinamiği ve son teknoloji destek sistemleri ile öne çıkıyor. Ayrıca, 12.8 litre EURO VI-E emisyon normlarına uygun OM471 motor ile 476 PS, 510 PS ve 530 PS güç seçenekleri sunuyor. Bu motor seçenekleri, Actros L 1848 LS, 1851 LS ve 1853 LS Plus modellerinde standart olarak yer alırken, farklı taleplere hitap eden zengin opsiyonel donanım seçenekleri de bu standart modellere eklenebiliyor.
Mercedes-Benz eActros 600, Ara Şarj Olmadan 500 km Menzile Ulaşıyor
Daimler Truck, dekarbonizasyon ve dijitalleşme hedefleri doğrultusunda geliştirdiği batarya elektrikli Mercedes-Benz eActros 600’ü de fuarda sergiliyor. Şirket, eActros 600 ile uzun mesafe taşımacılığında CO2 emisyonlarını azaltmayı hedefliyor. 600 kWh batarya kapasitesine sahip eActros 600, yeni elektrikli tahrik aksı sayesinde ara şarj olmadan 500 kilometreden fazla menzil sunuyor. 44 ton brüt ağırlığa uygun tasarlanan eActros 600, standart bir treyler ile AB genelinde 22 ton taşıma kapasitesine sahip. Aracın sürücü kabini, aerodinamik açıdan optimize edilmiş “ProCabin” tasarımıyla dikkat çekiyor. Uzun yol operasyonlarında hava direncinin en aza indirilmesi, enerji tasarrufunu artırarak daha uzun menzile katkı sağlıyor. Daimler Truck, eActros 600’ün seri üretimine Kasım ayı sonunda başlamayı planlıyor.
Daimler Truck, Yazılım Tanımlı Araçlarla Sürücü Güvenliğini ve Konforunu Üst Seviyeye Taşıyor
Daimler Truck, karbon nötr taşımacılığın yanı sıra dijital dönüşüme de öncülük ediyor. Şirket, eActros 600 ve Actros L gibi yeni nesil kamyonlarında önceki modellere göre 20 kat daha hızlı veri işleme yeteneği sunan gelişmiş mekatronik mimariler kullanıyor. Aktif Fren Asistanı 6 ve Aktif Yan Görüş Asistanı 2 gibi en son güvenlik sistemlerinin yanı sıra, sürücü konforunu ve bağlantı özelliklerini de önemli ölçüde artıran teknolojileri de geliştiriyor.
Yazılım tanımlı araçlar, Daimler Truck’ın ve iş ortaklarının özelleştirilmiş uygulamalarıyla mevcut kamyon ve otobüslerin güvenlik, konfor ve verimlilik gibi işlevlerini çok daha ileriye taşıyor. Bu teknolojiler, aracın potansiyel tehlikeleri insan duyularından çok daha önce algılayarak, sürücüleri ve trafikteki herkesi daha iyi koruma amacı taşıyor.
Mercedes-Benz Türk AR-GE ekipleri, geliştirdikleri yeniliklerle küresel arenada önemli rol oynuyor
Geliştirme ve test çalışmaları Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul ve Aksaray’da bulunan AR-GE Merkezleri’nde yürütülen “Aktif Güvenlik Paketi” ile tüm kamyon ve otobüsler, sürücü ve yayalara daha güvenli sürüş deneyimi sağlıyor. Genel güvenlik düzenlemesi ile akıllı hız ve şerit takibi, kör nokta bilgilendirme sistemi, hareketli yaya bilgilendirme sistemi gibi toplamda 7 aktif güvenlik sisteminin geliştirilmesinde, Daimler Truck bünyesindeki kamyon ve otobüs modelleri için Mercedes-Benz Türk AR-GE ekiplerinin büyük katkısı oldu.
Mercedes-Benz Türk Aksaray AR-GE Merkezi bünyesinde bulunan test merkezinde, dünya çapındaki tüm Daimler Truck AG fabrikalarında üretilen kovansiyonel ve elektrikli Mercedes-Benz kamyonların uzun yol testleri gerçekleştiriliyor. Merkez, 2023 yılından bu yana elektrikli araçlar için de uzun yol testi onayı veren “Tek Merkez” konumunda yer alıyor. Daimler Truck’ın ilk ağır sınıf elektrikli kamyonu unvanına sahip eActros’un yol testleri Mercedes-Benz Türk AR-GE ekipleri tarafından Aksaray AR-GE Merkezi’nde gerçekleştiriliyor.
Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki Otobüs Karoser AR-GE Ekibi ise tamamen elektrikli otobüs şasisi için ön aks segmenti geliştirdi. Kötü yol testleri ile dayanımı test edilecek ürünün uzun yol testleri de Türkiye’deki mühendisler tarafından gerçekleştiriliyor.
Hidrojen Teknolojisinin Geleceği Mercedes-Benz GenH2 Kamyon ile Yazılıyor
Daimler Truck, batarya elektrikli kamyonlara ek olarak hidrojen bazlı yakıt hücresi teknolojisinin de uzun mesafe taşımacılığında önemli bir rol oynayacağını vurguluyor. Bu teknolojiler, özellikle zorlu koşullarda esneklik ve uygun çözümler sunma potansiyeline sahip. IAA Transportation 2024'te sergilenen Mercedes-Benz GenH2 kamyon, sıvı hidrojenin karayolu taşımacılığındaki kullanılabilirliğini kanıtlıyor.
Daimler Buses, batarya elektrikli eCitaro K'yı Dünya Prömiyeri ile Tanıtıyor
Fuarda dünya prömiyeri gerçekleştirilen batarya-elektrikli Mercedes-Benz eCitaro K şehir içi otobüsü, 1,5 metre kısaltılmış dingil mesafesiyle daha fazla manevra kabiliyeti gerektiren alanlar için ideal bir seçenek sunuyor. Kompakt eCitaro K, 84 kişilik yolcu kapasitesi ve yoğun saatlerdeki performansıyla dikkat çekiyor. Dört ila altı akü seçeneğiyle sunulan araç, maksimum konfigürasyonla 300 kilometreye kadar menzil sağlıyor. Fuarda aynı zamanda Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach ve yeni nesil Setra MultiClass LE şehirlerarası otobüs de tanıtılıyor. Daimler Buses, bir gelenek olarak, mevcut güvenlik teknolojisinin durumunu göstermek için Safety Coach otobüsü kullanıyor.
Türkiye’de üretilen Mercedes-Benz Tourismo Otobüs Güvenliğinde Standartları Aşıyor
Daimler Buses, otobüs güvenliği alanındaki öncülüğünü sürdürüyor ve Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach'ın altıncı sürümünü ilk kez IAA Transportation 2024'te tanıtıyor. Bu yeni versiyon, serinin en kapsamlı güvenlik ve destek sistemleriyle donatılmış modeli olarak öne çıkıyor. 2005 yılından bu yana Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen Tourismo’nun gelişmiş güvenlik teknolojileri arasında daha güçlü Aktif Fren Yardımcısı 6, Yan Koruma Asistanı 2, yeni Ön Koruma Asistanı ve Trafik İşareti Asistanı yer alıyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 2005 ile 2024 yılları arasında üretilen 23 bini aşkın Mercedes-Benz Tourismo, şehirler arası otobüs pazarının en çok tercih edilen otobüsü olmaya devam ediyor.
Daimler Buses’ın Güvenli Sürüş Sistemleri, Otobüslerde Güvenlik Standartlarını Yeniden Belirliyor
Temmuz 2024'ten itibaren AB'nin güncellenmiş “Genel Güvenlik Yönetmeliği” (GSR-B), tüm yeni tescil edilen otobüsler ve yolcu otobüsleri için zorunlu hale geldi. Mercedes-Benz ve Setra markalı otobüslerde mevcut güvenlik ve destek sistemleri sadece GSR gerekliliklerini karşılamakla kalmıyor, bazı işlevler 2024'ten itibaren GSR'nin gerektirdiği seviyenin ötesine geçiyor. Bu sistemler, tüm araç varyantlarında yeni standart haline gelerek şehir içi, şehirler arası ve tur otobüslerinde de ek değer sağlıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |