Shell ilk etapta Hollanda’nın Rotterdam kentinde ve ayrıca Köln ve Hamburg’da bulunan üç üretim tesisi arasında, çevreci hidrojen için bir hidrojen dolum istasyonu ağı kurmayı planlıyor. Shell, 2024 yılından itibaren üç konum arasında ağır kamyonlar için yakıt ikmal istasyonları işletmeyi hedefliyor. Daimler Truck AG ise 2025 yılında ilk ağır sınıf hidrojenli kamyonlarını müşterilerine teslim etmeyi planlıyor. Ortakların planı, bu koridordaki hidrojen altyapısının sürekli olarak genişletilmesini öngörüyor. Böylece 150 adet hidrojen dolum istasyonu planlanırken ve Mercedes-Benz markasına ait yaklaşık 5.000 adet ağır sınıf yakıt hücreli kamyonun 2030 yılından itibaren faaliyete geçirilmesi planlanıyor. 2025 gibi erken bir tarihte, koridorun toplam uzunluğunun 1.200 kilometre olması öngörülüyor.
Shell ve Daimler Truck AG, ortaklığın bir parçası olarak müşteri ihtiyaçlarına uygun bir hidrojen altyapısı geliştirmek istiyor. Anlaşma aynı zamanda hidrojen için bir yakıt ikmal standardı oluşturma hedefini de içeriyor. Anlaşma, kamyon ile ikmal istasyonu arasındaki ara yüzü ve etkileşimi tanımlamayı hedefliyor. Bu; müşteri dostu, düşük maliyetli, güvenilir ve güvenli hidrojen yakıt ikmali sağlamayı amaçlıyor. Ayrıca bu ortak girişime başka potansiyel partnerlerin de dahil edilmesi öngörülüyor.
Daimler Truck AG İcra Kurulu Başkanı ve Daimler AG İcra Kurulu Üyesi Martin Daum; “Shell ve Daimler Truck, hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonların geleceğin CO2 nötr taşımacılığının önemli bir unsuru olduğuna inanıyor. Endüstrinin iki önemli temsilcisi olarak benzersiz iş birliğimizle, neyin önce gelmesi gerektiğine ilişkin yanıtı ortaya koyuyoruz: Altyapı veya araçlar. İkisinin de el ele birlikte gelişmesi gerekiyor. Bu açıdan birlikte attığımız bu önemli adımdan ikimiz de çok mutluyuz.” dedi.
Royal Dutch Shell plc (Shell New Energies NL B.V. ana şirketi) CEO’su Ben van Beurden; “Hidrojen kamyonlarının dizel kamyonlara ekonomik bir alternatif olması için süreci hızlandırmaya devam etmek istiyoruz. Böylece müşterilerimizin emisyonlarını azaltmalarına yardımcı olabiliriz. Yakıt hücreli kamyonların yaygınlaşmasına yardımcı olmak için Daimler Truck ile birlikte uygun düzenlemeleri teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Sektördeki diğer üreticileri ve ortakları da bizlere katılmaya davet ediyoruz.” dedi.
H2Accelerate konsorsiyumu
Daimler Truck ve Shell, kısa bir süre önce hayata geçirilen H2Accelerate konsorsiyumunun kurucu üyeleri. Konsorsiyum, Avrupa’da hidrojen bazlı taşımacılığın tanıtımını teşvik etmek için merkezi bir platformu temsil ediyor. Daimler Truck ve Shell, arka planda kalarak projeleri, önümüzdeki 10 yıl içinde H2Accelerate aracılığıyla birlikte uygulamak istiyor.
Shell ile yapılan anlaşma, Daimler Truck AG’nin yakıt hücreli kamyonları piyasaya sürme planlarının bir parçasını oluşturuyor ve aynı zamanda Shell’in Avrupa ve Kuzey Amerika’daki mevcut hidrojen dolum istasyonu ağlarının genişletilmesini de kapsıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |