Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Mart 2021 Çarşamba - 12:02

Daimler Trucks’ın İlk Kamyonu 125, Unimog 75, Actros 25 Yaşını Kutluyor

Daimler Trucks, 2021 yılında üç farklı yıldönümü kutluyor. Gottlieb Daimler’in 1896’da tanıttığı ilk kamyonu bugün 125 yaşında. İlk kez 1946’da prototipi tanıtılan Unimog ise 75 yıldır tüm zorlu koşulların üstesinden geliyor. Tanıtımı ilk kez 1996 yılında yapılan ve endüstride devrim yaratan kamyon Mercedes-Benz Actros ise 25’inci yaşını kutluyor.

Daimler Trucks’ın İlk Kamyonu 125, Unimog 75, Actros 25 Yaşını Kutluyor

 

Daimler imzalı ilk kamyon 125 yaşında

Gottlieb Daimler, 1896’da demir çemberle kaplı ahşap tekerleri olan ilk kamyonu Phoenix’i tanıttığında, dünya kesinlikle bu aracı beklemiyordu. Almanya’da alıcı bulamayan Phoenix, İngiltere’ye satıldı. Phoenix, trafikte bazı zorluklarla yol almak zorunda kaldı. Bir kişi, yoldaki diğer sürücüleri uyarmak için kırmızı bayrak sallayarak aracın önünde yürümek zorunda kalıyordu. Aracın arkasında konumlanan iki silindirli, 1.06 litre hacimli, 4 beygirlik motora sahip Phoenix, kargo taşımacılığında benzersiz bir başarı öyküsünü ateşledi.

Bildiğimiz kamyonlarla çok az ortak noktası olan Phoenix, o sıralar sokaklarda atlar tarafından çekilen bir at arabasından dönüştürülmüş bir araçtı. Şasisi, önde enlemesine monte edilmiş yaprak yaylar ve arkada helezonik yaylarla donatılmıştı. Süspansiyon sadece yolların kötü olmasından dolayı değil, aynı zamanda motorun titreşimlere çok duyarlı olması nedeniyle de gerekliydi.

Phonix’in aktarma organının son bölümü ise moderndi. Bir kayış, motor gücünü aracın boylamasına ekseni üzerine enlemesine monte edilmiş bir şafta aktarıyordu. Şaftın her bir ucunda küçük birer dişli çark olan pinyon takılıydı. Pinyon üzerindeki her bir diş, tahrik edilecek tekerleğe sıkıca bağlanan bir çember dişlinin iç dişlerine geçmişti. Çok daha sonraları bu yapı, Mercedes-Benz kamyonlarının tasarım markası olacaktı. “Yeni nesil”, SK (Ağır sınıf) olarak adlandırılan, hatta bugün bile inşaat araçlarında kullanılan planet göbeği redüksiyon dingili böylelikle ortaya çıkmış oldu.

Unimog: 75 yıldır zorlu şartların üstesinden geliyor

Unimog “Prototip 1”, ilk test sürüşünü 1946 yılında tamamladı. Bizzat direksiyon başında olan Baş Tasarımcı Heinrich Rösler, kabini olmayan ve tamamen kereste yüklü prototipi engebeli orman yollarında test etti.

Unimog’un ortaya çıkması, Almanya’nın savaş sonrası dönemde tedarikte kıtlık yaşaması ile yakından ilgili. 1945 ve 1946 yıllarında yaşanan yiyecek kıtlığı, Daimler-Benz AG’de uzun yıllar uçak motoru geliştirme başkanı olan Albert Friedrich’e, tarımda verimliliği artırmaya yardımcı olabilecek bir motorlu tarım aracı fikrini verdi.

Savaş bittikten sonra, Daimler-Benz’in tedarikçisi ve metal yapı şirketi Erhard & Söhne ile bağlantı kuran Friedrich, Aralık 1945’te tarımsal araç pazarından sorumlu departmanı faaliyete geçirdi. Friedrich, projenin liderliğini 2 Ocak 1946’da göreve başlayan eski yardımcısı, tasarımcı Heinrich Rösler’e devretti. Yalnızca birkaç hafta içinde, motor ve şanzımanın doğrudan aracın merkezinin sağına konumlandırıldığı yeni bir genel tasarım geliştirildi. Bu, tahrik millerini koruyan tork tüplerinin akslara dik açılarda olabileceği anlamına geliyordu. Sonuç olarak, şasi için yalnızca dört tahrik mafsalına ihtiyaç duyuldu. Bu, 75 yıl sonra hala yüksek mobiliteye sahip U 4023/U 5023 serisi Unimog’larda kullanılan muhteşem bir tasarımdı. Başından beri projenin içinde olan Gaggenau’dan Hans Zabel, Mart 1946’da Unimog (Universal-Motor-Gerät, yani Universal Motorlu Araç) terimini icat etti. Unimog, ilk kez Ekim 1946’da test sürüşüne çıkarıldı.

Endüstride devrim yaratan kamyon: Mercedes-Benz Actros

Mercedes-Benz, Eylül 1996’da düzenlenen IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda endüstride devrim yaratacak yeni bir ağır hizmet kamyonunu tanıttı. Disk frenler ve elektronik fren sistemi (EBS) ile donatılmış ilk kamyon Actros, sınıfının en güvenli aracı oldu. Dahası, “Telligent sistemleri” gibi yenilikçi teknolojiler, verimliliği önemli ölçüde artırdı. Bunun yanı sıra, bakım aralıkları iki katından fazla uzatıldı. Yakıt tüketimi, operasyon türüne bağlı olarak yüzde 3 ile 7 arasında azaldı ve yük kapasitesi 400 kg’a kadar artırıldı.

Actros’ta güvenlik ve konfor da önemli ölçüde geliştirildi. Örneğin, disk frenli Telligent fren sistemi sayesinde, 85 km/s hızla giden Actros’un fren mesafesini, çekici ve treylerin toplam uzunluğu kadar kısaltmak mümkün oldu. Tasarım mühendisleri aynı zamanda detaylara da büyük önem verdiler. Yeni tip kanat kaplaması, yağmurlu havada sürüş sırasında püskürtmeyi önemli ölçüde azalttı.

Yeni geliştirilen, daha verimli V motorlarla ve araç montajında yapılan iyileştirmelerle çevreye uyum da iyileştirildi. Bu kapsamda enerji girdisi yaklaşık yüzde 50 azaltıldı. Yeni kabinler, yolcularına iç mekanda yüzde 47’ye kadar daha fazla alan sağladı ve sürücünün ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlandı. Hem simülasyon hem de gerçek sürüş koşullarında çok çeşitli çarpışma testlerini geçen kabinler de daha güvenliydi. Hava yastıkları ve entegre emniyet kemeri gergisine sahip koltuklar da dönemi için yeni sunulan özelliklerdi.

Yeni sunulan her Actros, “Yılın Kamyonu” seçilme başarısını elde etti. Actros, bugün bile güvenlik konusunda öncü olmaya devam ediyor.

Görsel bilgileri:

  • 01: İlk Daimler Kamyonu
  • 02: Unimog’un 9 Ekim 1946’daki ilk test sürüşü. Baş Tasarımcı Heinrich Rösler direksiyonda, Unimog’a adını veren Hans Zabel sağda.
  • 03: Aralık 1946: Kullanıma uygun ile Unimog prototipi.
  • 04: Daimler-Benz OM 636 motorlu 1950 Unimog.
  • 05: Unimog’un 75’inci yaşı için tasarlanan özel logoda “Mercedes Yıldızı” ve mutlak çekiş kabiliyetini simgeleyen “Öküz Başı” yer alıyor.
  • 06: Mercedes-Benz Actros 1843
  • 07: 2000 Mercedes-Benz Actros 1843 LS 4x2
  • 08: Mercedes-Benz Yeni Actros Ailesi

 
Ekpet İnşaat Filosuna 20 Adet MAN Kamyon Ekledi
 
Moskova'da 12 Tondan Fazla Olan Kargo Araçlarının Şehir İçine Girişleri Yasaklandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
200 Adet Kazakistan Tek- Tip Geçiş Belgesi Kullanıma Açıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kazakistan tek-tip geçiş belgelerinden ...
Yeni HMK 635 WL, HİDROMEK’in Lastikli Yükleyici Ailesine Katıldı
Mühendislik, AR-GE ve tasarım ekiplerinin yoğun çalışmalarıyla ürün gamını ...
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
 
Macaristan Takograf Kartları Ücretsiz Şekilde Değiştirilebilecek
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Macaristan Yenilik ve Teknoloji ...
Birleşik Krallık'ta Sürücülere Yönelik Korona Virüs Faaliyetleri Sona Erdirildi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 21.03.2021 tarihinden itibaren ...
İstanbul Yüklerinin Yurt İçi ve Uluslararası Dağıtım Çalışmaları
Ülkemizin birçok ilinde üretime dayalı tesisler genel itibarı ile organize ...
 
Yunanistan'da Sürüş Yasakları Kaldırıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 12-13-14 Mart 2021 tarihlerinde ...
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener,''Türk Lojistik Sektörü Olarak Çok Kısa Süre İçerisinde Toparlandık ve Gücümüzü Gösterdik''
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, ...
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförbussrctruckkamyoncutürkiyelkw haberler dikkat