•Mevcut içten yanmalı motorların sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,
•Çevreye etkisi az olan alternatif yakıtların geliştirilmesi,
•Hibrid araçların geliştirilmesi,
•Yakıt hücresi ile çalışan sıfır emisyonlu araçların geliştirilmesi,
Daimler’in AR-GE çalışmalarının odak noktalarını oluşturuyor.
Hatta geleceğin taşımacılığını şekillendirmeye yönelik bu çalışmaların bazı somut sonuçları yollara çıkmaya başladı. Bugün Euro 4 ve Euro 5 normlarına uyumlu ve yakıt tüketimi düşük, BlueTec teknolojisi ile donatılmış 100.000 Mercedes-Benz kamyon kullanımda.
Ayrıca Daimler, özellikle Avrupa ülkelerinde kullanımda olan ve doğal gaz ile çalışan Mercedes-Benz marka otobüs ve kamyonlar da dikkate alındığında ticari araçlarda alternatif yakıt teknolojilerinin uygulandığı en yüksek üretim adetlerine de sahip bulunuyor.
Daimler’in üzerinde çalışılan yeni teknolojileri arasında ise dizel tüketimini üçte bire varan oranlarda düşüren hibrid teknolojileri öne çıkıyor. ABD’de üretilen Orion ve Thomas Built Buses marka otobüslerde kullanılan hibrid teknolojisi, Mercedes-Benz Citaro körüklü otobüste (Citaro G BlueTec Hybrid) test aşamasında olup, 2009 yılında seri üretime girecek. Hibrid teknolojisinde 40 yıllık bir deneyime sahip olan Daimler, bu sayede araçların ömrünü de uzatıyor.
Daimler, yakıt hücresiyle (fuel cell) donatılmış ve sıfır emisyon değerlerine sahip ilk elektrik motorlu otobüsü 1997 yılında teste aldı. Daha sonra üretilen 30 adet Citaro Fuel Cell otobüs dünyanın 6 büyük kentinde test edildi. Araçlar önemli bir sorun ortaya çıkartmadan toplam 125.000 saatte 2 milyon km yol kat ederek yakıt hücresi teknolojisinin günlük kullanıma uygunluğunu kanıtladılar. Yakıt hücresi ile donatılan araçlarda hidrojen ve oksijenin bir elektrokimyasal reaksiyonla suya dönüşmesi sırasında oluşan elektrik enerjisi aracı hareket ettiren elektrik motorunu çalıştırıyor. Citaro’da kısa mesafelerde tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor. Şehir taşımacılığında kullanılacak olan Citaro’nun bir başka özelliği ise, çatısında bulunan bataryaların dizel motoruyla değil, fren enerjisiyle şarj edilmesi. Bu şekilde otobüs hareket ederken elektirikli motoru kullanıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |