Ulaştırma Bakanlığı'nın bu çalışması kapsamında TCDD Genel Müdürlüğü'nde oluşturulan komisyon, demiryollarına ilişkin Avrupa Birliği müktesebatını inceledi ve Türkiye'deki mevzuatla karşılaştırdı. Komisyonun yürüttüğü "AB Müktesebatına Göre Türk Demiryolu Sektörünü Yeniden Yapılandırma Projesi" kapsamında 2 ayrı kanun taslağı oluşturuldu. Taslaklara göre, KİT olan TCDD, altyapı işlerini sürdürecek. Bu kapsamda, TCDD sadece demiryolu yapacak, mevcut demiryolu hatları ile yeni yapacağı yolların bakım ve onarımını üstlenecek. TCDD, ayrıca, demiryolu hatlarının kullanımı için tarife oluşturacak. TCDD'nin demiryolu hattında yolcu ve yük taşımacılığı yapacak işletmeler belirlenecek, bu tarifeden TCDD'ye ücret ödeyecek. Yolcu ve yük taşımacılığını kapsayan üstyapı işletmeciliğini ise TCDD'ye bağlı kurulacak "Demiryolu Taşımacılığı AŞ" (DETAŞ) yapacak.
TCDD tekeli kaldırılıyor
Demiryolu işletmeciliğinde altyapı ve üstyapının ayrılmasıyla bugüne kadar TCDD'nin demiryolu hattı üzerindeki tekel hakkı kaldırılacak ve demiryolu ulaşımı serbest rekabete açılacak. Düzenlemelerin yürürlüğe girmesinin ardından özel sektör, kendi treniyle TCDD'nin demiryolu hattında yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek. Rekabetten çıkacak uyumsuzlukların çözümünü sağlamak ve firmalara verilecek emniyet sertifikalarını belirlemek, kuruluşların lisanslarını vermek ve denetlemek için Ulaştırma Bakanlığına bağlı "Demiryolu Ulaştırması Genel Müdürlüğü" (DUGEM)kurulacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |