Çip krizi ve tedarik zincirinde yaşanan sorunlar arz-talep dengesizliği oluşturmuşken, yaşanılan depremler sonrasında yaşanan talep artışı dengeleri daha da bozdu.
1999 yılında yaşanan Gölcük depremi sonrasında talepteki artışla satış rekoru kıran otomotiv pazarı, 1999 yılını 380 bin adetle tamamlarken, 2000 yılında 620 bin adedi geçmişti.
Yaşanılan depremlerin ardından da yeniden sıraya giren vatandaşlar bütçelerine göre ya "0" araçlara ya da ikinci ellere yönelmeye başladı. Bazı markaların ise yıl sonuna kadar kotaları dolmuş durumda.
Karavan Taleplerinde Önemli Artış
Deprem sonrası talepte önemli bir artışta karavanlarda yaşandı. Pandemi döneminde rahat bir kaçış, depremlerin ardından ise sığınılacak bir yuva olarak tercih edilen karavanlar; 2019 yılında 3 binlerdeyken, 2022 yılında 12 bin adedi geçmişti. Bu rakamın ise 2023 yılı sonunda 15-16 bin adedi görmesi bekleniyor.
Otomobil markaları kendi karavan modellerini satışa sunarken, artan talep nedeniyle arz yetersiz kalıyor. Bazı modellerde karavan satın almak isteyenler için bir yıl sonrasına gün veriliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |