Her ayın sonunda ücretsiz olarak yayınlanacak olan Konteyner Taşımacılığı Ritmi Araştırması’nda, 2017 yılının Ağustos ayı içerisinde 11.243 farklı kullanıcı tarafından açılan oturumların anonim verilerinin derlenmesiyle oluşturulan önemli istatistikler bulunuyor. Araştırmanın temel bulguları Kullanıcıların Armatör Tercihi, Türk Limanlarının Transit Süre Temelli Erişilebilirlik Değerlendirmesi ve En Çok Aranan Rotalar’ı içeren üç ana başlıkta ele alınıyor.
Ağustos Ayında En Çok Tercih Edilen Konteyner Taşımacılığı Armatörü MSC
Kullanıcılarına armatörler bazında konteynerlerinin takibini yapabilme olanağı veren Cntracking.com’un raporuna göre, 2017 yılının Ağustos ayı içerisinde en çok konteyner takip talebi gelen armatör firmalar arasında MSC (% 15,36), Maersk (%13,49) ve CMA CGM (%11,30) ilk sıralarda yer almaktadır. Ağustos ayı içerisinde en çok tercih edilen konteyner taşımacılığı armatörü MSC olurken, onu Maersk çok az bir fark ile takip etmiştir.
Türkiye Ağustos Ayında Katar Limanlarını Aradı
Türkiye limanları çıkışlı en çok aranan ilk 10 rota arasında Mersin-Doha(Katar), Mersin-Jeddah (Suudi Arabistan) ve İzmir-Doha(Katar) en çok aranan rotalar olarak üst sıralarda yer alıyor. Ayrıca, Türkiye limanları çıkışlı aranan ilk 10 rota içinde 3 farklı Doha(Katar) rotası (Mersin-Doha, Izmir-Doha ve Ambarlı-Doha) bulunması oldukça dikkat çekici. Raporda bu aramaların çok fazla ön planda olmasının Katar krizinin doğal etkisi olabileceğine değinilmiş.
2017 Ağustos ayında küresel düzeyde ise; Alexandria (Mısır)-Shuwaikh (Kuveyt), Felixstowe (Birleşik Kırallık) - Toronto (Kanada) ve Hamburg (Almanya)- Jebel Ali (Birleşik Arap Emirlikleri) en çok aranan rotalar olarak üst sıralarda yer almıştır.
Türk Limanlarının Transit Süre Temelli Erişilebilirlik Değerlendirmesi
Bu analizde, Türk limanları çıkışlı seçilmiş rotalar temelinde Cntracking platformunun ölçtüğü minimum ve maksimum transit süreler yer almaktadır Bazı rotalarda, armatörlerin vermiş olduğu servislerin niteliklerine bağlı olarak transit sürelerde önemli farklar gözlenmektedir. Örneğin İstanbul Ambarlı - Bangladeş Chittagong rotasının transit süresi maksimum 35 gün ölçülmüşken minimum 21 gün ölçülmüştür. Diğer taraftan; İstanbul Ambarlı – Pakistan Karachi (14 gün fark) ve İzmir – Hamad (13 gün fark) rotaları da transit sürelerde önemli derecede varyasyon gösteren hatlar içerisinde yer almaktadır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |