Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Mayıs 2018 Perşembe - 12:11

Dizele Alternatif Doğal Gaz

IVECO’nun LNG’li(sıvılaştırılmış doğal gaz) kamyon stratejisi, Avrupa Komisyonunun ağır araçlar için dizele alternatif yakıt olarak LNG’nin kullanımını teşvik ederek CO2 salınımlarını azaltma önerisiyle destekleniyor

Dizele Alternatif Doğal Gaz

Yeni ağır araçlar için oldukça zorlayıcı CO2 salınım performansı standartlarını belirleyen Avrupa Parlamentosu ve Konseyinin dünkü Yönetmelik Teklifi, dizele alternatif olarak Sıvılaştırılmış Doğal Gazı gösteriyo                           

Doğal gaz, Partikül Madde ve NOx salınımlarını Euro VI sınırlarıyla kıyaslandığında büyük ölçüde azaltır ve CO2 karbondioksit salınımlarını azaltabilen ve atıktan enerji üretimine dayalı olan döngüsel ekonomiye bir geçiş sunan tamamen yenilenebilir bir yakıt olan biyometanın kullanılmasına zemin oluşturur

IVECO, hafif ticarî araçlardan, 50 tona kadar brüt ağırlığa sahip ağır kamyonlara ve otobüslere kadar doğal gazla çalışan modellerden oluşan tam bir filo sunan tek üreticidir

Torino, 18 Mayıs 2018,

Dün Avrupa Komisyonu’nun Avrupa Parlamentosu ve Konseyi’ne sunduğu “Ağır iş tipi araçlar için CO2 salınım performansı standartlarını belirleyen Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Yönetmeliği önerisi” yol taşımacılığı sektörünün karar verilen sera gazı salınımını azaltma hedeflerine ulaşmaya olan katkısına yönelik.

Komisyon önerisi, önceki yıllarda olağanüstü bir şekilde başarılanın iki katı hızda azalmalarla son derece hırslı hedefler koyuyor. Bu sınırlar kabul edildiği takdirde başarılı olmak için, bugün mevcut olan bazı yenilikler önemli derecede katkı sağlayabilir. Bunlardan biri, son yıllarda IVECO’nun öncülük ettiği sıvılaştırılmış doğal gaz kullanımıdır ve komisyon bunu takdir etmektedir.

Öneride LNG şu şekilde tanımlanıyor: “ağır iş tipi araçlar için dizele mevcut bir alternatif. Mevcut ve gelecekteki yenilikçi LNG’ye dayalı teknolojilerin kullanılması kısa ve orta vadede CO2 salınımı hedeflerine ulaşılmasına katkı sağlayacaktır, çünkü LNG teknolojilerinin kullanımı dizel araçlara kıyasla daha düşük CO2 salınımlarına neden olur […] Ayrıca, mevcut LNG teknolojileri, NOx ve partikül madde gibi havayı kirleten salınımların daha düşük düzeyde olmasını garanti etmekte. Ayrıca yeterli olan minimum düzeydeki dolum altyapısı da kurulmuş durumda ve ulusal politikaların alternatif yakıt altyapıları çerçevesinin bir parçası olarak geliştirilmeye devam ediyor.”

IVECO Marka Başkanı Pierre Lahutte: “Avrupa Komisyonu önerisi, IVECO’nun ağır iş tipi araçlarda LNG’nin kullanımına öncülük ettiği sürdürülebilir taşımacılık alanındaki uzun vadeli stratejimizi destekliyor. Avrupa yollarında kullanımda olan doğal gazla çalışan IVECO araçlarından oluşan geniş filo, bu yakıtın operasyonel ve kârlılık açısından dizelin kullanılabilir bir alternatif sunuyor. Olağanüstü bir çevresel performans sunuyor ve bu son derece zorlayıcı hedeflere ulaşmada katkı sağlayabilir.”

IVECO’nun ağır doğal gazlı kamyonlarının sağlayabildiği NOx ve CO2 salınımlarının azalması, gerçek çalışma koşullarında kamyon salınımlarını ölçmek için başlatılan Fransız taşımacıları girişimi olan Equilibre Projesinde kanıtlanmıştır. Başka araçların arasında 44 tonluk Stralis NP kamyonlarının dahil edildiği test sonuçları, Dizele kıyasla %40 ilâ %64 daha düşük NOx ve %20’ye kadar daha az CO2 salınımı olduğunu gösterdi. Organik atıklardan üretilen biyometanın kullanılmasıyla bu azalma %80’e; tarımsal atıkların kullanılmasıyla %95’e ulaşabilir. Bu sonuç, biyometanın Avrupa’nın enerji bağımsızlığını ve çiftçilerin gelirini desteklerken atıktan enerji üretilmesine dayanan döngüsel bir ekonominin de kapılarını açtığını gösteriyor.

Dün sunulan öneri, IVECO’nun sürdürülebilir taşımacılıktaki ileri görüşlülüğünü tanıyan bir dizi olayın sonuncusuydu. Kısa süre önce Fransa, ağır iş tipi filoların gaza dönüştürülmesi çağrısıyla Avrupa Komisyonu’nun Sürdürülebilir Büyümeye Finansman Sağlama Üst Düzey Konferansına seslendi. Almanya, doğal gaz için vergi indirimini 2026’ya uzatarak sektörü değiştirmek için kararlaştırılan önemli aktivitelerin sinyalini verdi. Ulaşım ve Dijital Altyapı Bakanı (BMVI), hidrojen yakıt hücresi sistemleri “Çevre dostu uzun mesafeli taşıma girişiminde” hizmete girinceye kadar dizelin kitle pazardaki tek alternatifinin Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) olduğunu belirtti. İtalya’daki Ulusal Enerji Stratejisi, biyometan araçların kullanımını artıracak önlemler uygulayarak sürdürülebilir taşımacılıkta LNG’nin gelişimini temel olarak görüyor.

Taşımacılık sektöründeki enerji geçişi yapım aşamasında ve devam ediyor. IVECO ise en yeni Natural Power teknolojisiyle sektöre liderlik ediyor. Özellikle İngiltere’de Yılın Düşük Karbonlu Kamyonu ödülü alan Stralis NP460 modeliyle sürdürülebilir uzun mesafeli taşımacılığa yön veriyor. Kusursuz Güç (460 beygir), yakıt ekonomisi (dizele kıyasla %15 daha düşük) ve otonomi (1.600 km) özelliklerinden oluşan benzersiz kombinasyonu sayesinde özellikle uzun mesafe çalışmaları için geliştirilmiş olan ilk doğal gazlı kamyon. Ayrıca, 71 dBA’dan az olan son derece sessiz çalışmasıyla gürültü kirliliğini büyük ölçüde azaltıyor. Bu ürün gamı, taşımacılık operatörlerine gerçekten sürdürülebilir lojistiğin rekabetçi avantajını sunarak, uzun mesafeden inşaata kadar en zorlu görevleri gerçekleştirmek için tahmine dayalı sürüş işlevlerine ve en son nesil otomatik vitese sahip doğal gazla çalışan ağır kamyonlardan oluşan tek tam filodur.

IVECO – Doğal gazla çalışan araçlardan oluşan tam filo

IVECO’nun Natural Power filosu, markanın ürün gelişimi stratejisinin bir sonucudur. Bu stratejinin amacı, müşterilere hem çevre hem de kâr-zarar tabloları açısından daha sürdürülebilir olmalarını sağlarken sürücülerine da en iyi çalışma ortamını sunan araçlar sağlamaktır. Müşterilerinin, kirliliğin en üst düzeyde olduğu yerlerde bile çalışabilmelerini; bugün ve birçok Avrupa başkentinin dizeli yasaklayacağı gelecekte, her zaman şehir merkezlerine ulaşabilmelerini garanti eder. IVECO, hafif ticari araçlardan, 50 tona kadar brüt ağırlığa sahip ağır kamyonlara ve otobüslere kadar doğal gazla çalışan modellerden oluşan tam bir filo sunan tek üreticidir. Sürekli olarak yeniliğe ve yeni teknolojilere odaklanması, markayı en büyük pazar payıyla alternatif yakıtlı araçlarda Avrupa pazarının öncüsü haline getirmiştir. Şu anda 25.000’den fazla IVECO alternatif çekişli araç kullanımdadır; bunların 6.000’i toplu taşımada ve 6.000’den fazlası da 18 tonun üstünde brüt araç ağırlığına sahip ağır kamyondur.

 
Her Amaca Yönelik Tek Araç: Yeni Stralis X-Way
 
3. Lojistik Zirvesinde Borusan Lojistik’e Yılın Lojistik Projesi Ödülü!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Araç kiralama pazarına turizm dopingi
2018 için konulan 40 milyon turist hedefi, araç kiralama pazarını da ayağa ...
Ford Ticari Ailesinin En yeni Üyeleri Bir Arada
Türkiye ve Avrupa’nın 1 numarası Ford ticari ailesinin en yeni üyeleri bir arada
Brisa ve İnci GS Yusea İş Birliği
Türkiye’nin iki dev kurumu Brisa ve İnci GS Yuasa otomotiv sektörüne enerji katmaya hazırlanıyor
 
Yüksel Grup Tercihini Man Çekicilerden Yana Kullandı
Yüksel Grup Orman Ürünleri, zorlu şartlarda tomruk taşımak için MAN çekicilerini seçti
Continental Geleceğin Lastiğini Tasarladı
Continental, gelecekte yol güvenliği ve konforu bir üst seviyeye taşıyacak ...
Çetaş Otomotiv Grubu'na 3 Ödül Birden
Ford’un en prestijli ödüllerinin başında gelen The Chairman’s Award (Ford ...
 
Erser Grup’un Yol Arkadaşı Michelin Oldu!
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, Türkiye’nin alanında ...
HURDA TEŞVİĞİNDE SON DURUM
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Murat Şahsuvaroğlu ...
Renault ve Dacia’dan Hurda Teşvikine Ek İndirim
16 yaş ve üzeri herhangi bir marka ve model binek ya da hafif ticari aracını ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatkamyonumsondakikatreylertürkiyefahrerşoför haberler bus