Temsil ettiği 14 başarılı marka ile Türkiye’nin lider otomotiv distribütörü konumundaki
Doğuş Otomotiv, 2011 yılına ait operasyonel ve finansal sonuçlarını, bu sonuçları getiren başarı faktörlerini ve 2012 yılı hedef ve öngörülerini kamuoyuna duyurdu.
Doğuş Otomotiv 2010 yılında yüzde 11 olan pazar payını 2011 yılında yüzde 12,6’ya yükseltirken satış gelirlerinde ise yüzde 40 artış sağladı. Toplam 4,8 milyar TL net satış gerçekleştiren Doğuş Otomotiv, yine bu dönemde faaliyet kârını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında artırdığını duyurdu. 2011 yılında perakende ağındaki yatırımları ile tesis alanlarını artıran Doğuş Otomotiv birçok ulusal ve uluslararası kalite ve başarı ödülüne layık görüldü. Tüm operasyonlarını kalite ve verimlilik odaklı yürüten Doğuş Otomotiv, başarılı iş sonuçlarıyla 2011 yılında toplam 142 milyon TL kâr elde etti.
“Türkiye’nin istikrarlı ekonomik büyümesine paralel, başarılı bir yılı geride bıraktık”
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Doğuş Otomotiv’in 2011 yılı
finansal tablolarına ilişkin yaptığı açıklamada, 2011 yılında Türkiye ekonomisinde ve otomotiv sektöründe yaşanan gelişmelere değinerek, “Geride bıraktığımız 2011 yılında küresel krizin dünyanın gelişmiş ekonomileri üzerinde süren etkilerinin devam ettiğini gözlemledik. Özellikle Avrupa ekonomisinin geleceği geçtiğimiz yılın en önemli gündemlerinden bir tanesi oldu. Türkiye ekonomisi ise 2011 yılında bir önceki yıl yakaladığı ivmeyi koruyarak istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etti. Doğuş Otomotiv olarak biz de Türkiye’nin istikrarlı ekonomik büyümesine paralel olarak başarılı bir yılı geride bıraktık. Kaliteli hizmet ve verimlik esaslarına odaklanarak büyüme stratejisini belirlemiş olan şirketimiz, küresel kriz sonrasında hızla toparlanmıştır ve 2008 yılından bu yana sürdürülebilir bir şekilde büyümeye devam etmektedir” dedi.
“Öncelikli hedefimiz müşteri memnuniyeti”
Aclan Acar, Doğuş Otomotiv’in yakaladığı sürdürülebilir başarının sırrının, kalite odaklı yönetim anlayışı ve perakende, ikinci el, finans, filo kiralama ve en önemlisi satış sonrası hizmetlerde sahip olunan eşsiz bilgi birikiminde gizli olduğunu ifade etti. Bu bilgi birikimini İsviçre Lozan’daki Porsche Showroom ile yurtdışına da ihraç ettiklerini ifade eden
Acar, Doğuş Otomotiv’in Türkiye’deki satış ve satış sonrası noktalarını daha da artırarak şirketin sahip olduğu tecrübeyi ve bilgi birikimini tüm müşterileriyle paylaşmayı amaçladıklarını belirtti. Acar, Doğuş Otomotiv’in bu hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği yatırımlar ile hizmet kalitesini mükemmelliyet seviyesine ulaştırmayı ve bu hizmetlerinden yararlanan müşteri sayısını artırmayı planladıklarını açıkladı. Ülke ekonomisine katkı sağlayacak her faaliyetin iş planlarında birincil önem sırasına sahip olduğunu ifade eden Acar, bu çabalarının son örneğinin perakende alanında yaptıkları yatırımlar olduğunu söyledi. Acar, “80 milyon TL yatırım ile
Doğuş Otomotion Bursa kompleksini açtık. 254 kişiye istihdam sağlayan bu yatırımımız ile perakende şirketimiz Doğuş Oto bünyesinde istihdam ettiğimiz çalışan sayısı 1300’ü geçti. 2012 yılının son çeyreğinde ise yeni yerimizde Doğuş Otomotion Ankara’yı hizmete açacağız. Böylelikle 2010 yılında açık alanlarının yanı sıra 391 bin metrekare kapalı alanda müşterilerine hizmet veren şirketimiz 2012 yılı sonu itibariyle Bursa ve Ankara’da yapılan perakende tesis yatırımları ile bu alanı 453 bin metrekareye çıkaracaktır” dedi.
“Kalite odaklı çalışmalarımız ile satışlarımızı; kontrollü maliyet yönetimimiz ile de operasyonel verimliliğimizi her geçen yıl daha da artırıyoruz”
Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ise otomotiv sektörünün ve Doğuş Otomotiv’in 2011 yılı performansını değerlendirirken, Doğuş Otomotiv’in operasyonel verimliliğinin her geçen yıl daha da artığını belirterek şunları söyledi “Geride bıraktığımız yıl Türk otomotiv sektörü için özel bir yıl oldu. 2011 yılında 870 bin adet binek ve hafif ticari araç satışının gerçekleştiği Türk otomotiv sektörü, devletin istikrarlı ekonomi politikaları paralelinde tüm zamanların en yüksek satış adedine ulaştı. Geçtiğimiz yıllara göre büyük bir artışı ifade eden bu satış başarısı, güçlü ürün portföyü, müşteri memnuniyeti ve kalite odaklı hizmetleriyle Türk otomotiv pazarının lider distribütörü olan şirketimizin performansında da olumlu bir etki yarattı. 2011 yılında temsil ettiğimiz uluslararası markalarımızın satış hedeflerini tutturduk.
Türkiye’de 2011 yılı toplam otomotiv pazarı bir önceki yıla göre yüzde 13 büyüme gösterdi. Biz de Doğuş Otomotiv olarak satış adedimizi 113 bin 299 adet, pazar payımızı ise yüzde 12,6 olarak gerçekleştirdik. Verim esaslı, kontrollü maliyet yönetimi felsefemiz ve operasyonlarımızı bu bakış açısıyla şekillendirmemiz, bize bu başarının elde edilmesinde büyük katkı sağladı. Servis adetlerimizdeki yükselişe rağmen hızlı ve kaliteli sevkiyatlar gerçekleştirebilme kabiliyetimizin, 2011 yılında gücümüze güç katan etkenlerin başında geldiği düşüncesindeyim”
“Başarılarımız hem ülkemizde hem de uluslararası alanda takdir topluyor”
Doğuş Otomotiv’in başarılı faaliyetlerinin sadece Türkiye’de değil tüm dünyada saygın otoriteler tarafından takdir edildiğini ifade eden Bilaloğlu, Doğuş Otomotiv’in 2011 yılında Capital dergisinin, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması”’nda otomotiv sektöründe en iyi 3 şirket arasında yer aldığını aynı zamanda Avrupa pazarında referans olarak kabul edilen Autobiz 2011 araştırmasında, “
Avrupa’nın En Büyük Distribütör Listesi”nde yeni araç satışında 7. sırada, ciro sıralamasında 16. sırada olduğunu belirtti. VW AG tarafından da kalitesel çalışmaları ve müşteri memnuniyeti konularındaki başarısı ile üst sıralarda gösterilen Doğuş Otomotiv’in 2011 yılında birçok alanda ödül aldığının altını çizen Bilaloğlu, “Audi AG’nin dünya çapında düzenlediği ve tüm Audi yetkili servislerinin servis ve teknik becerilerinin ölçüldüğü Audi Twin Cup 2011 Dünya Finali'nde Doğuş Otomotiv-Audi tarafından birincilik elde ettik. Sadece yönetim faaliyetlerimiz ve finansal başarılarımızla değil kurumsal sorumluluk alanında da 2011 yılında örnek uygulamalarımız ile dikkat çektik. 2004 yılından itibaren toplumun tüm kesimlerinde trafik güvenliği farkındalığını artırmak amacıyla yürüttüğümüz
Trafik Hayattır platformu kapsamındaki çalışmalarımız ile 2011’de Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği tarafından Kurum İçi Sosyal Sorumluluk Uygulaması Ödülü ve Jüri Özel Ödülü’ne layık görüldük. Tüm bu ödüller Doğuş Otomotiv’in gelecek yıllara emin adımlarla ilerlediğinin birer kanıtı niteliğindedir” dedi.
“Doğuş Otomotiv 2012’de de büyümeye devam edecek”
2011 yılında sektörün üzerinde bir performans göstererek rekor satış adedine ulaştıklarını belirten Bilaloğlu, 2011 yılında Doğuş Otomotiv’in karının 142 milyon TL, net satışlarının ise 4,8 milyar TL olarak gerçekleştiğini açıkladı. Doğuş Otomotiv’in 2012 yılı hedeflerini ve otomotiv sektörüyle ilgili öngörülerini paylaşan
Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, 2012 yılında Türk otomotiv sektörünün 2011’e göre biraz daralma gösterebileceğini, bu daralmanın ise Türkiye pazarı gelişmesinin bir adımı ve pazarın sağlıklı bir büyüme trendi içine girdiğinin işareti olarak gördüğünü belirtti. 2012 yılında toplam otomotiv pazarının 750 bin adedin üzerinde gerçekleşmesini beklediği ifade eden Bilaloğlu, “Doğuş Otomotiv olarak hedefimiz 90 bin adedin üzerinde satış gerçekleştirmek” diye konuştu.