2007 yılından beri, iki yılda bir yayınlanmakta olan Lojistik Performans Endeksi, Dünya Bankasının Uluslararası Ticaret Birimi tarafından oluşturulan, dünya çapında 1000’den fazla lojistik profesyonelinin katılımıyla oluşturulan bir rapor niteliği taşımaktadır.
Raporda bu yıl değerlendirmeye alınan ülke sayısı 155 ülkeden 160 ülkeye çıkarılırken, lojistik performansın değerlendirildiği 6 temel kriter değişmemiştir;
Gümrükler dahil sınır denetim kuruluşlarının gerçekleştirdiği gümrükleme işlemlerinin verimliliği (formalitelerin hızı, basitliği ve öngörülebilirliği)
Ticaret ve taşımacılık ile bağlantılı altyapının kalitesi (limanlar, demiryolları, karayolları, bilgi teknolojileri)
Rekabetçi fiyatlarla sevkiyat düzenlenmesindeki kolaylık,
Lojistik hizmetlerde yetkinlik ve kalite,
Sevkiyatların izlenebilirliği,
Sevkiyatların planlanan zamanda ya da beklenen teslim saatinde varış yerine ulaşmasındaki zamanlama.
2014 Lojistik Performans Endeksi raporunda, Almanya dünyanın en iyi lojistik performans endeksine sahip ülke olarak yer alırken, Somali en düşük skora sahip ülke oldu. Bir önceki versiyonlarda da olduğu gibi, 2014 raporunda gelir düzeyi yüksek ülkelerin dünya'nın en iyi performans gösteren 10 ülkesi sıralamasında başı çektiği görülmektedir. Düşük gelir düzeyli ülkelerden Malavi, Kenya, Ruanda'nın en yüksek performansı gösterdiği görülmektedir. Genel anlamda, önceki raporlarda yer alan gelişmekte olan ve düşük performans gösteren ülkelerin toplam derecelerini artırdığı gözlemlenmektedir.
2012 yılında yayınlanan endekste 3.51'lik genel lojistik puanı ile 27. sırada yer alan Türkiye, 2014 yılında ise 160 ülke arasında 3.50 genel lojistik puanı ile 30.sırada yer almıştır. Aynı şekilde gümrükler alanında 2012 yılında 3.16 olan puanını 2014 yılında 3.23'e yükseltebilmiştir.
2014 raporunda asıl vurgulanan nokta, düşük,orta ve yüksek düzeyde gelire sahip olan ülkelerin lojistik performans endeksinde daha üst sıralarda yer alabilmeleri için daha farklı stratejiler izlemeleri gerektiğidir. Düşük gelir düzeyine sahip ülkelerde, en önemli kazanımlara altyapı ve temel gümrük yönetiminde yapılacak iyileştirmeler sayesinde ulaşılabilmektedir. Bu aynı zamanda, bir gümrük acentesini yeniden yapılandırmanın yanında, sıhhi ve bitki sağlığı kontrolleri için yetkili olan acentelerin etkinliğini arttırmak anlamına gelmektedir.
Orta gelir düzeyli ülkelerde ise tam tersine, iyi işleyen altyapıya sahip olmaları ve nispeten daha iyi gümrük kontrolleri yapıldığı görülmektedir. Bu ülkeler genellikle lojistik hizmetlerini arttırarak özellikle taşımacılık,depolama, yük sevkiyatçılığı gibi uzmanlık isteyen dalları taşeronlara vererek önemli kazanımlar elde etmektedir.
Dünya Bankasının ticaretin kolaylaştırılması konusunda 2013 yılında projelere 5.8 milyar dolar harcanmış olup, elde edilen sonuç kapsamında lojistik engellerin, uluslararası ticaret sistemine katılım ve gelişimine engel olduğu ortaya çıkmıştır.
Raporda, 2013 Aralık ayında Bali’de gerçekleştirilen Bakanlar Konferansı'nda 159 Dünya Ticaret Örgütü üye ülkeleri tarafından imzalanan “Ticareti Kolaylaştırma Anlaşması” nın dünya çapında ticaret ve taşımacılıkta serbestleşme eğilimini hızlandırdığına değinilmiştir.