Volvo Trucks, bunu başaran ilk küresel kamyon üreticisi olarak 44 tonluk* ağır hizmet tipi elektrikli kamyonların seri üretimine başladı. Elektrikli kamyonlardan bazıları aynı zamanda dünyada fosil içermeyen çelikten üretilen ilk kamyonlar olacak.
Volvo Trucks Ürün Yönetimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Jessica Sandström konuyla ilgili, "Net sıfır emisyon yolculuğumuz, hem araçlarımızı çalışırken fosilsiz hale getirmeyi hem de zaman içinde kamyonlarımızdaki malzemeyi tamamen fosilsiz ve geri dönüştürülmüş alternatiflerle değiştirmeyi içeriyor" diyor.
Fosil içermeyen çelik, İsveçli çelik üreticisi SSAB tarafından üretiliyor ve müşteriler arasında Amazon ve DFDS ile nakliye şirketi Simon Loos aracılığıyla Unilever yer alıyor.
Hidrojenle üretilen ilk çelik, diğer tüm ana bileşenlerin üzerine monte edildiği kamyonun omurgası olan elektrikli kamyonun çerçeve raylarında kullanılıyor.
BİR VOLVO KAMYONUNUN %90'I GERİ DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR
Bugün, yeni bir Volvo kamyonundaki malzemelerin yaklaşık %30'u geri dönüştürülmüş malzemelerden geliyor. Ayrıca, ömrünün sonunda kamyonun %90'a kadarı geri dönüştürülebiliyor. Fosil içermeyen çelik, Volvo'nun kamyonlarında kullanılan geleneksel ve geri dönüştürülmüş çeliğin önemli bir tamamlayıcısı olacak.
*Brüt Kombinasyon Ağırlığı (GCW)
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |