Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
10 Kasım 2011 Perşembe - 09:30

ENERJİ SORUNUNU ÇÖZMEK İÇİN 9 MİLYAR GEREKÇEMİZ VAR

Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser, artan nüfusun enerji sorunlarını da büyüteceğini söyledi

ENERJİ SORUNUNU ÇÖZMEK İÇİN 9 MİLYAR GEREKÇEMİZ VAR

Bugün 7 milyara ulaşan dünya nüfusunun 2050 yılında 9 milyarı aşacağını hatırlatan Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser, “Bu sayı, enerji, su ve yiyeceğe duyulan küresel talep üzerinde muazzam bir etkiye sahip olacak. Aslında bir enerji sorunundan çok daha fazlasıyla karşı karşıyayız. Geleceğe dönük enerji sorunumuz, küresel bir güvenlik, çevre, ekonomi ve istihdam sorunudur. Enerjiyi daha verimli kullanmamız konusunda daha akıllı adımlar atmamız gerekecek” dedi.
Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser, 7 milyar nüfusa ulaşan dünyayı yakın gelecekte enerji sorunlarının beklediğini söyledi. Tahminlere göre 2050 yılında dünya nüfusunun 9 milyarı aşacağını hatırlatan Voser, “Geleceğe dönük enerji ihtiyaçlarını akılcı bir şekilde planlamak, neslimizin karşı karşıya geldiği en önemli zorluklardan biri. Geleceğe dönük enerji sorunumuz, küresel bir güvenlik, çevre, ekonomi ve istihdam sorunudur. Gelecekte, yenilenebilir enerji ve temiz fosil yakıtların kullanımı çok daha yaygın olacak. Karşımıza daha fazla seçenek çıkacak fakat bu seçenekler çok daha maliyetli olacak. Dolayısıyla enerjiyi daha verimli kullanmamız konusunda daha akıllı adımlar atmamız gerekecek” dedi.
Doğal gazın önemi artıyor
Sorunun çözümü için birden fazla cephede küresel işbirliği ve yeni bir liderlik düzeyine ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Voser, şunları söyledi:
“2050 yılına kadar dünya enerji ihtiyacının yüzde 30'unun yenilenebilir enerjiyle karşılanacağını düşünüyoruz. Fosil yakıtların yanı sıra, doğal gaz da giderek daha önemli bir rol oynayacak. Çünkü doğal gaz en temiz yanan yakıttır ve rüzgâr kesildiğinde veya güneş battığında yüksek miktarda yedek kaynak gerektiren rüzgar ile güneş enerjisinin en iyi eşdeğeridir. Gaz aynı zamanda yüzde 50 ila yüzde 70 daha az karbondioksit salarak kömür santralleri için mükemmel bir alternatif teşkil ediyor. Elektrik üretmek için kömür yerine gaz kullanmak, enerji sektöründe karbondioksit emisyonları azaltmak adına dünya için açık farkla en hızlı ve en ucuz yoldur. Kaynak tabanının geniş ve dağınık bir şekilde yayılmış olması, enerji kaynaklarını çeşitlendirmeye yardımcı olabilir ki tüm bunlar enerji güvenliliğini artırır.”
Shell gelecek için çalışıyor
Voser, Shell’in, gelecekte küresel enerji sisteminin nasıl etkileneceğini anlamak için zaman ve enerji harcadığını belirterek, şöyle devam etti:
“Shell, ticari dengeler arasındaki bağlantıları tespit etmek ve daha iyi anlamak için çeşitli alanlardan uzmanları bir araya getirdi. İlk bulgularımız, gelecekteki su, enerji ve gıda krizlerini önlemeye yardımcı olabilecek iki önemli faktör belirlememize yardımcı oldu: ‘akıllı kentsel gelişim’ ve ‘sera gaz düzenlemesi ile fiyatlandırma’ Akıllı şehir teknolojisi, daha etkili ve  verimli bir toplu taşıma, atık ısı ve verimli enerji kaynakları kullanan enerji tasarruflu binalar ve tasarımlarıyla elinde çok büyük bir fırsat tutuyor. Altyapımızı geliştirmek için büyük yatırımlar yaparak, bir yandan yeni iş olanakları yaratırken diğer bir yandan enerjiye duyulan ihtiyacın bir kısmını karşılayabiliriz. Ancak acilen ihtiyacını duyduğumuz bir sera gazı düzenlemesi ve fiyatlandırması konusunda henüz bir küresel uzlaşmaya varılabilmiş değil.”
Shell yatırımlarında karbondioksit değerlendirmesi yapıyor
 Shell’in önemli yatırım kararları alırken karbondioksit için fiyat faktörü üzerine odaklandığını kaydeden Voser, bu konudaki beklentilerini şöyle açıkladı:
“Bir projenin fiyat faktörleri göz önüne alındığında mantıksız bir sonuç ortaya çıkıyorsa, o projeye devam edilmiyor. Ancak, yaygınlaşan en uygun fiyatlı karbondioksit azaltma tedbirleri sadece ve sadece hükümetlerin karbondioksit fiyatlandırmasını teşvik etmesi sonucunda gerçekleşebilir. Bu, bizi yeniden liderliğe ve küresel işbirliğine duyduğumuz ihtiyaca geri getirir. En yüksek enerji tüketen ülke ve bölgelerimiz arasında tutarlı bir enerji politikasının olmaması, doğrudan liderlik yani iş dünyası, devlet ve toplum arasındaki temel güven eksikliğinden kaynaklanan bir sonuçtur.
Devlete, kural koyma, karbon yakalama ve depolama gibi uzun yıllar sonra faydasını göreceğimiz yeni teknolojilere yapılacak yatırımların teşvik edilmesi konusunda önemli bir görev düşmektedir. Kazananları ve kaybedenleri seçmek yerine, devlet hedefler belirlemeli ve pazarın en etkili çözümü bulmasını sağlayacak uygun teşvikleri sağlamalıdır. Etkin kararlar sayesinde iş dünyası elinde bulundurduğu sınırsız insani beceri ve yaratıcılık kaynağını zorlukları yenecek inovasyon, teknoloji ve yatırıma yönlendirebilir. Bu zorluklara rağmen, sorunun üstesinden geleceğimize inanıyorum.”

 
Goodyear’ın Yeni Kış Lastiği UltraGrip 8...
 
KITA Logistics Türkiye’nin en genç filosunu kurdu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Goodyear’ın Yeni Kış Lastiği UltraGrip 8...
GOODYEAR; 3D-BIS (3 Boyutlu Blok Kilitleme Sistemi) Teknolojisi’ne sahip ...
İlk 10 ayın lideri Ford’dan Kasım ayına özel "Mavi Işık" kampanyası
Türkiye’nin lider otomotiv markası Ford, Kasım ayına özel düzenlenen Ford ...
Tofaş, 2011 yılının 9 aylık döneminde satış gelirlerini % 24,2’lik artış yaptı.
Türkiye pazarındaki satışlarında yerlilik oranı % 85’i aşan Tofaş, ilk ...
 
NISSAN, 3 LİDER MODELİNDE KAMPANYA...
Otomotiv pazarında büyümesini istikrarlı bir şekilde sürdüren Nissan’ın, ...
Alfa Romeo’dan Avantajlı Servis Kampanyası!
Alfa Romeo Türkiye, 30 Kasım tarihine kadar sürecek genel bakım servis ...
Ticaretin liderinden yeni Ford Cargo’lar
Ticari araç pazarının tartışmasız lideri Ford, COMVEX Fuarı’nda yeni FordCargo ...
 
Michelin ve Renault Trucks işbirliği: En ekonomik ağır vasıta şoförü belirlendi
Michelin ve Renault Trucks’ın ortaklaşa düzenlediği ‘En tasarruflu şoför ...
Şahin Nakliyat gücüne güç katıyor
DAF-TIRSAN Samandıra tesislerinde gerçekleştirilen teslimat töreni ile ...
Mutlu Bayramlar
Kamyonum Dergisi olarak Kurban Bayramınızı kutluyor; ailenizle ve sevdiklerinizle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiye haberler kamyonumtreylernewssrcfahrersondakikadikkat