AB otomobil pazarında geçen zorlu yıla rağmen, bataryalı elektrikli araçların (BEV'ler) satışları artmaya devam etti. 2022’de BEV’lerin pazar payı 2021 yılına kıyasla 3,0 puanlık bir artışla yüzde 12,1’e yükseldi.
Ancak elektrikli araçların bu yükselişine altyapının yaygınlaşma hızı yetişemedi. ACEA’nın paylaştığı son verilerde; son yedi yılda elektrikli araba satışlarının, şarj noktalarından üç kat hızlı bir büyüme gösterdiği görüldü.
Bir başka raporda ise elektrikli otomobiller için şarj istasyonlarının dağılımı paylaşıldı. Paylaşılan haritada, Avrupa Birliği'nin 27 üye devletinin her biri için elektrikle şarj edilebilen araçların (ECV'ler) satışı ile şarj altyapısının mevcudiyeti arasındaki ilişki görselleştirildi.
Paylaşılan raporda elektrikli otomobiller için tüm şarj noktalarının neredeyse %42'sinin yalnızca iki AB ülkesinde yoğunlaştığı görüldü: Hollanda (111.821) ve Almanya (87.674). Burada dikkat çeken; en yüksek altyapı payına sahip ülke olan Hollanda’nın, kabaca yedi kat daha büyük olan Romanya'dan (1.658) neredeyse 70 kat daha fazla şarj noktasına sahip olması oldu.
İlk 5: AB'de EN ÇOK halka açık şarj noktasına sahip ülkeler
Hollanda (111.821)
Almanya (87.674)
Fransa (83.317)
İtalya (37.186)
İspanya (34.380)
İlk 5: AB'de EN AZ halka açık şarj istasyonu noktasına sahip ülkeler
Letonya (660)
Litvanya (477)
Estonya (300)
Kıbrıs (69)
Malta (13)
Öykü İmset
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |