Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
English
CERAN LOGISTICS CONTINUES ITS RISE WITH DAF!

CERAN LOGISTICS CONTINUES ITS RISE WITH DAF!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Şubat 2025 Pazartesi - 10:51

Elektrikli mi? Benzinli mi Yoksa Dizel mi?

Türkiye’de ve Dünya’da elektrikli araçların (EV) kullanımı hızla yaygınlaşırken, araç sahipleri için bakım maliyetleri büyük bir merak konusu haline geldi. Enflasyon, döviz kuru ve üretim maliyetlerinin etkisiyle içten yanmalı motorlu araçların bakım ücretleri ciddi bir yük haline gelirken, elektrikli araçlar bu konuda büyük bir avantaj sunuyor.

Elektrikli mi? Benzinli mi Yoksa Dizel mi?

Konuyla ilgili LenaCars & Sarjagel.com Genel Müdürü Selçuk Nazik, elektrikli ve içten yanmalı araçların bakım maliyetlerini karşılaştırarak çarpıcı sonuçlar paylaştı ve ilk 30 bin kilometredeki farkın ortalama 50 bin TL’yi bulduğunu aktardı.

 

Elektrikli araçların bakım maliyeti neden daha düşük?

Elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla çok daha az mekanik parçaya sahip. Elektrikli bir araç yaklaşık 250-300 parçadan oluşurken, geleneksel benzinli veya dizel araçlar 2.500-3.000 parçayla üretiliyor. Bu durum, elektrikli araçların bakım maliyetlerini önemli ölçüde düşürüyor. Ayrıca, elektrikli araçların bakım sıklığı da içten yanmalı araçlara göre çok daha az.

Selçuk Nazik’ten önemli değerlendirme

LenaCars & Sarjagel.com Genel Müdürü Selçuk Nazik, elektrikli araçların bakım maliyetleri konusunda şu değerlendirmeyi yaptı:

“Elektrikli araçlar, sadece çevre dostu olmalarıyla değil, aynı zamanda düşük bakım maliyetleriyle de öne çıkıyor. İçten yanmalı araçlara kıyasla çok daha az bakım gerektiren elektrikli araçlar, uzun vadede kullanıcılarına ciddi bir tasarruf sağlıyor. Özellikle yüksek enflasyon ortamında, elektrikli araçların bakım maliyetlerindeki avantajı daha da belirgin hale geliyor. Türkiye’de elektrikli araç altyapısı hızla gelişiyor ve bu durum, elektrikli araçların bakım ve servis imkanlarını da artırıyor. Bu araçlar hem çevre dostu olmaları hem de düşük bakım maliyetleriyle geleceğin ulaşım aracı olmaya aday. İçten yanmalı araçlar ise daha sık ve pahalı bakım ihtiyaçlarıyla kullanıcılarına ek maliyetler getiriyor. Aradaki fark ekonomik araçlarda ortalama 50 bin TL’yi buluyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, bu avantajlar daha da belirgin hale gelecek.”

Elektrikli araçların temel bakım ihtiyaçları:

Batarya Bakımı: Elektrikli araçların en önemli parçası olan batarya, düzenli olarak kontrol edilmelidir. Batarya performansı düştüğünde uzman bir servise başvurulmalıdır.

Fren Sistemleri: Elektrikli araçlarda rejeneratif fren sistemi sayesinde fren balataları çok daha uzun ömürlüdür.

Lastik Kontrolü: Lastik basıncı ve aşınma durumu düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Sıvı Değişimi: Elektrikli araçlarda yağ değişimi gibi işlemler gerekmez, ancak soğutma sıvısı ve şanzıman sıvısı gibi sıvıların kontrolü önemlidir.

Elektrikli Sistemlerin Kontrolü: Farlar, sinyal lambaları, klima ve diğer elektrikli bileşenler periyodik olarak kontrol edilmelidir.

Elektrikli araçlarda bakım sıklığı:

•      İlk bakım 30.000 km’de önerilir.

•      Batarya bakımı kilometresi yoktur, sorun durumunda servise başvurulmalıdır.

•      Fren ve diskler her 30.000 km’de kontrol edilmelidir.

•      Fren hidroliği sıvısı 4 yılda bir değiştirilmelidir.

•      Lastikler maksimum 50.000 km’de değiştirilmelidir.

30 bin kilometrede ortalama fark 50 bin TL

İçten yanmalı araçlar, elektrikli araçlara kıyasla çok daha sık ve pahalı bakım gerektiriyor. Örneğin, ekonomik bir içten yanmalı aracın ilk bakım maliyeti 15.000 TL civarındayken, bu tutar 30.000 km’ye gelindiğinde 65.000 TL’ye kadar çıkabiliyor. Benzinli araçlar bu süreçte 2 veya 3 kez servise uğruyor (bazı üreticiler 10 bin, bazı üreticiler 15 bin kilometrede bir bakım öneriyor). Elektrikli araçlarda ise rutin kontroller dışında ilk periyodik bakım 30 bin kilometrede ve ortalama 15 bin TL’ye gerçekleşiyor. Yani içten yanmalı araçların bakım sıklığı ve maliyetleri, elektrikli araçlara göre daha yüksek. Bu fark, araç kilometre yaptıkça daha da artıyor. Elektrikli araçlar, uzun vadede kullanıcılarına hem çevre dostu olma hem de düşük bakım maliyetleriyle önemli bir avantajlar sunuyor.

Elektrikli araçların da dezavantajları var

Servis Noktalarının Azlığı: Türkiye’de elektrikli araç servis noktaları hızla artıyor, ancak henüz yeterli seviyede değil.

Batarya Değişim Maliyeti: Batarya değişimi yüksek maliyetli olsa da üreticiler 8-10 yıl gibi uzun süreli garantiler sunuyor.

Parça Tedarik Süreleri: İthal elektrikli araçlarda parça tedarik süreleri uzun, ancak aynı durum içten yanmalı araçlar için de geçerli.

 
Ocak Ayında Üretim Yüzde 3 Azaldı, İhracat Yüzde 4 Arttı
 
İhale Plus, Otomotiv Sektöründe Devrim Yaratacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
2. El’de Elektrikli Araçlara Talep Artıyor
2024 yılı, ikinci el araç pazarında önemli değişimlerin yaşandığı bir ...
Citroen Türkiye'de Yeni Atamalar!
Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından biri olan Stellantis, ...
JAECOO Avrupa Profesyonel Kulüp Ragbi Turnuvası ile Resmi Ortaklığını Duyurdu!
Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, Avrupa Profesyonel Kulüp ...
 
Yeni ÖTV Muafiyeti Düzenlemesiyle Öne Çıkan Renault’nun Yerli Modelleri: Clio ve Megane Sedan
• Yeni ÖTV muafiyeti düzenlemesiyle getirilen en önemli şartlardan biri, ...
"Otonom Araç Yönetmeliği Türkiye İçin Yeni Fırsatlar Sunuyor"
Türkiye, otomotiv sektöründe geleceğin teknolojilerine uyum sağlama yolunda ...
Chery, En Güncel Çarpışma Testi Laboratuvarında TIGGO 8 Pro Max’in Üstün Güvenlik Seviyesini Gösterdi!
Çin’in otomotiv alanındaki öncü ve lider markalarından Chery, ürün gamında ...
 
Tamamen Elektrikli Yeni Mercedes-Benz EQV ile Lüks Segmente Elektrikli Konfor Geliyor
Tamamen elektrikli yeni EQV, “Elektrikli V Ötesi.” sloganıyla 4.785.000 ...
"Elektrikli Araçların Kısa Süreli Kiralanması İle Tüketici Güveni Artırılabilir"
Estasyon Yönetim Kurulu Üyesi Murat Timur, 14. Türkiye Enerji Zirvesi’ne ...
Araç Sahipleri Dikkat: Fren Hidroliği Değişmezse Risk Büyük
Dünyanın en köklü araç yağı üreticisi Motul, araç sahiplerini bilinçlendirmeye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Suriye Fırsatı
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonum haberler srcfahrernewstruckbuskamyoncutürkiye