Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, her gün işine elektrikli otomobille gidip geldiğini belirterek, ''Büyük sessizlik var. Çevre kirliliği ve gürültüsü yok. Sıfır karbondioksit söz konusu. Motor sesi yok. Muazzam ivmelenen otomobil. Önemli olan bir şarjla uzun mesafe kullanabilmek. Limit 185 kilometre. 185 kilometreye kadar tek şarjla kullanabilmek için otomobili sakin kullanmak, trafik kurallarına tam uymak gerekiyor'' dedi.
Aybar, Türkiye'de otomotiv sektörünün ilk iki ayda yüzde 30'un üzerinde daraldığını anımsattı.
Bu daralmanın hemen ardından ''ne oluyor?'' şeklinde bir panik yaşandığını dile getiren Aybar, ''Hiçbir şey olmuyor. Biz bu daralmayı öngörmüştük. Geçen yılın ilk iki ayı çok yüksek geçmişti. Tahminlerin üzerinde rakamlara ulaşılmıştı. Şu anda sektör, bir regülasyonun içinde'' diye konuştu.
Aybar, yılın ilk aylarındaki satışların normal olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
''Ocak ve Şubatta satış rakamları, 30 ve 40 binin üzerine çıktı. Bence iyi bir rakam. Satışların, Mart ayında 50 binin üzerine çıkacağını bekliyoruz. Bu da yılı öngördüğümüz trende doğru getiriyor. Geçen yılın yüzde 10 kadar eksiğinde bir yıl yaşayacağımızı, bunun da normal olduğunu söylüyorum. Bu yılın ikinci yarısı, ilk yarısından daha iyi olacak gibi görünüyor. Genç, dinamik ve gelir düzeyi artan nüfusa sahip ülkemizde faizlerin biraz daha inmesiyle satışların daha da artacağını düşünüyoruz.''
"HER GÜN İŞİME ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLE GİDİP GELİYORUM"
İbrahim Aybar, geçen yılın son çeyreğinden bu yana elektrik motorlu Fluence ürettiklerini dile getirerek, bugüne kadar ürettiklerini ihraç ettiklerini anlattı.
Geçen yılın son çeyreğinde 2 bin adedin üzerinde ihracat yaptıklarını anlatan Aybar, ''Elektrikli Fluence, Danimarka, İspanya, Portekiz, Fransa ve Avustralya'ya gidiyor. İhracat devam ediyor'' dedi.
Elektrikli aracı nisan ayı sonundan itibaren bireysel ve kurumsal müşterilerine teslim etmeye başlayacaklarını ifade eden Aybar, şunları kaydetti:
''Ben özellikle 2015 yılından itibaren Türkiye'de ve ihracat ettiğimiz pazarlarda da çok fazla talebin ortaya çıkacağına inanıyorum. Yıllık 40 bin adetlik üretim yapacak kapasitedeyiz. İç pazarda ne kadar gelişme olur bir şey söylemek zor. Sonuçta, yeni bir konsept, yeni enerji şekli, Türkiye'de üretilen otomobile uygulandı. Ben kullanıyorum. Her gün işime elektrikli otomobille gidip geliyorum. Büyük sessizlik var. Çevre kirliliği ve gürültüsü yok. Sıfır karbondioksit söz konusu. Motor sesi yok. Muazzam ivmelenen otomobil. Torku çok yüksek. İnsanlar bu ivme keyfini görecek. Önemli olan bir şarjla uzun mesafe kullanabilmek. Limit 185 kilometre. 185 kilometreye kadar tek şarjla kullanabilmek için otomobili sakin kullanmak, trafik kurallarına tam uymak gerekiyor. Bu durumda otomobilden maksimum fayda alınabilir.''
AA