Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
1 Temmuz 2013 Pazartesi - 08:44

Euro 6 motor için 100 milyonluk yatırım

Geliştirdiği yeni büyük hacimli Ecotorq motor için 100 milyon doları aşan yatırım kararı aldı Ford Otosan yeni yerli motor yatırımını kamuoyuna açıkladı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Ford Otosan, 54 yıllık geçmişinin getirdiği gelişim ve değişim ile büyük bir Ar-Ge şirketi ve mükemmel üretim kabiliyetine sahip büyük bir sanayi kuruluşu kimliği kazanmıştır” dedi

11 yıldır üst üste Türkiye otomotiv sektörü lideri konumunda olan Ford Otosan, üretim ve mühendislik çalışmalarını yeni bir yatırımla taçlandırıyor. Fikri mülkiyet hakları yüzde yüz Ford Otosan’a ait olan ve sınıfının en iyisi olma hedefiyle Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen yeni 11 lt ve 13 lt Ecotorq motorlar; ağır ticari, sanayi ve marin uygulamalarını içeren geniş kullanım alanlarını hedefliyor. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yeni Ecotorq motorun tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, İnönü Fabrikası’nın birçok kalite ödülüyle dünyaya ihracat yaptığının altını çizdi. Yenigün, “İnönü motor fabrikamızda hafif ticari modellerinde kullandığımız Duratorq ve Cargo modellerinde kullandığımız Ecotorq motorları üretiyoruz. Mühendislik çalışmaları konseptten üretime kadar Ford Otosan’a ait Ecotorq motorlarından bugüne kadar 120 bin adetten fazla üretirken, Duratorq motorlarımızın üretim adedi ise 350 bini geçti” dedi. Ford Otosan güçlü bir sanayi kuruluşu ve mühendislik şirketi Genel Müdürü Yenigün; Ford Otosan’ın yıllar içinde yaşadığı çarpıcı gelişim ve değişimi de şöyle özetledi: “Şirketimizin köklerine, geçmişine baktığımızda, Ford Otosan’ın büyük dönüşüm ve değişimine tanık oluyoruz. 1928 yılında Merhum Vehbi Koç’un Ankara Ford bayisi olmasını takiben Türkiye çapında yaygın satış ve servis ağı oluşturularak ile 1959’lu yıllarda Otosan’ın kuruluşuna kadar iyi bir satış-pazarlama kabiliyetine sahip bir organizasyon gelişimini tamamladı. 1959 yılında, Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk aracı Anadol’un üretimi başladı. 1967 yılında ilk Transit üretildi. 1982 yılında İnönü fabrikasının açılışıyla sanayi hamleleri ivme kazanmaya başladı. Akabinde, 1986 yılında, mühendisliği Otosan’a ait ilk Türk dizel motoru ERK üretildi. Bu önemli gelişmelerin ardından 1997 yılında Koç ve Ford eşit ortaklığı ile “Ford Otosan” kuruldu. 2001 yılında açılan Kocaeli fabrikası, yüksek üretim gücünün yanısıra, mükemmel üretim yapan bir fabrika olarak Ford dünyasında örnek gösterilen bir referans noktası oldu. Geleceği tıpkı bir bina gibi taş üstüne taş koyarak inşa etmeye devam eden Ford Otosan ortaklığının 10. yılı olan 2007’de açtığı Gebze Mühendislik Merkezi’nde global Ar-Ge hizmetlerine başladı. Ar-Ge çalışmalarının ölçeği değişti ve aktarma organlarının da geliştirilmesi ile önemli bir gelişim dönemine adım atıldı. Ar-Ge çalışmaları Connect ile global bir boyut kazandı. Ford Otosan tarafından global olarak tasarlanan ilk ürün olan, hem Türkiye hem de Ford Otosan için bir kilometre taşı haline gelen Connect’in 2009 yılında Kuzey Amerika’ya ihracatında da Ar-Ge gücümüz önemli rol oynadı. Üretimle kazanılan devinim önemli bir ihracat yapısına dönüştü ve Ford Otosan Türkiye’nin önemli ihracat yapan kurumları arasına girdi. Dolayısıyla; 1959’da montaj tesisi olarak başlayan Ford Otosan, satış ve pazarlama misyonunun yanısıra 52 yıllık geçmişinin getirdiği gelişim ve değişim ile ‘Büyük bir Ar-Ge şirketi ve mükemmel üretim kabiliyetine sahip büyük bir sanayi kuruluşu’ kimliği kazandı.” Yenigün, “Bugün gelinen noktada Ford Otosan artık; Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim merkezi, Ford’un dünyadaki ağır ticari araç geliştirme ve üretim merkezi, Ford’un dünyadaki en büyük 3 Ar-Ge merkezinden biri, Ford’un dizel motorlarının geliştirilmesi ve kalibrasyonunu yapan merkez, 11 yıldır üst üste otomotiv pazar lideri, sadece iç pazarda değil ihraç pazarlarında da kamyon satış ve satış sonrası için kendi bayi ağını kurmuş güçlü bir şirket, 110.000 araç kapasiteli yeni 3. ticari araç üretim fabrikası olan ‘ Yeniköy tesisini’ kurarak yatırımlarına doludizgin devam eden bir şirket ve ihracatta Türkiye’nin 2’nci büyük, sektörünün ise lider kurumudur” dedi. Yüzde yüz Ford Otosan projeleri ile teknoloji ihraç ediliyor Genel Müdür Yenigün konuşmasında Ford Otosan’ın sürdürülebilir iş modellerine de değindi. “Ford Otosan’ı geleceğe güçlü Ar-Ge yapısının taşıyacağını da vurgulayan Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sürdürülebilir iş yapısı çerçevesinde üç tip proje yönetimi gerçekleştiriyoruz. Yüzde yüz fikri mülkiyet hakları Ford’a ait projeler, yüzde 50 Ford’a, yüzde 50 Ford Otosan’a ait projeler ve yüzde yüz Ford Otosan’a ait projeler. Fikri mülkiyet haklarına katkı sağladığımız projeler bize yeni fırsatları da beraberinde getiriyor. Türkiye ekonomisine ve istihdama katkıda bulunulurken lisans haklarıyla kazanç elde ediliyor. Teknoloji lisans anlaşmaları ile ayrıca global arenalarda yolumuz ve önümüz açılıyor. Mühendisliğini yaptığımız, geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz Cargo kamyonları için Ford ile 2010 yılında imzaladığımız global Cargo anlaşması bunun önemli bir örneğidir. En son olarak da, JMC ile Ecotorq motorlarının Çin’de üretilmesi için imzaladığımız teknoloji lisans anlaşması da Ford Otosan olarak geldiğimiz noktayı en iyi şekilde gösteriyor. Yapılan anlaşma ile Ford Otosan, fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlarının, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere Çin’de üretilmesine izin veriyor. Lisans anlaşması ilk üretimin gerçekleşeceği 2016 yılından itibaren 12 yıl süreyle geçerli olacak ve anlaşma kapsamında ürün başına 150 Euro ile 190 Euro arasında değişen bir lisans ücreti alacak olan Ford Otosan 1 Milyon Euro’luk lisans bedelini de avans olarak alacak. Satış-pazarlama, üretim, ihracat, Ar-Ge ve onun ötesinde teknoloji lisans anlaşmaları ile mühendislik ihraç eden bir kurum olarak global anlamda çıtamızı yükseltmeye devam ediyoruz. Bugüne kadar ürettiğimiz Duratorq ve Ecotorq motorlara bugün bir yenisini daha eklemenin haklı gururunu yaşıyoruz. Fikri Mülkiyet Hakları yüzde yüz Ford Otosan’a ait yeni Ecotorq motorumuz, Ford Otosan ve Türkiye için büyük önem taşıyor. Tübitak – Ar-Ge ve Ürün Geliştirme teşviği ile Ekonomi Bakanlığı’ndan motor yatırım teşviği almak için başvurduğumuz yeni Ecotorq motorumuz, 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata geçirilecek.” Mükemmel iş modeline sahip bir teknoloji şirketi Araç ve motor üretimi, yüksek mühendislik gücü, rekabetçi Ar-Ge yapılanması ve mühendislik ihracatı ile mükemmel iş modeline sahip bir teknoloji şirketi olduklarını da sözlerine ekleyen Yenigün, “Tüm bunların ötesinde, gücüne güç katan yeni kurumsal kimliği ile Ford Otosan artık bir teknoloji şirketidir. 2240 beyaz yakalı çalışanımızın önemli bir bölümünü oluşturan 1780 mühendisin 1240’ı sadece Ar-Ge özelinde çalışmalarını sürdürüyor. Bu rakam da Ford Otosan’ın bu yoldaki kararlığının önemli bir göstergesidir” dedi.

 
Küçük otobüste yeni oyuncu: Otokar TEMPO
 
Enduron ile Servis Aralıkları 2 Katına Çıkıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Küçük otobüste yeni oyuncu: Otokar TEMPO
Otokar 50. yılında servis ve kısa mesafe taşımacılığına yönelik yeni bir ...
Yeni Proton Prevé HB Yollara Çıkmaya Hazırlanıyor
Proton C segmentinde konumlandıracağı yeni Hatcback modelini tanıtmaya ...
MAN TopUsed ve MAN Finance güvecesi ile ‘kiralar gibi satınalma’
2’nci el otobüste ‘geri alım taahhütlü’ kampanya Başta MAN ve NEOPLAN ...
 
Uluslararası havayolu taşımacılığında dijital sisteme geçiliyor…
“e-konşimento”, Türkiye’de ilk kez Turkish Cargo ve Mars Hava ve Deniz ...
Pirelli’den Güvenli Yolculuğun İpuçları
Yaz aylarıyla birlikte artan yolculuklar akıllara trafikte güvenlik sorularını ...
Borusan Lojistik’in araçları Mıchelin Filo Çözümleri 'ne Emanet
Dünyaca ünlü lastik markası Michelin, Borusan Lojistik ile filo çözümleri ...
 
METİN ÇEKER (TOSFED) BAŞKANLIĞINA ADAY OLDU
TÜRKİYE OTOMOBİL SPORLARI FEDERASYONU Türk otomobil sporları dünyasına ...
Konya – Ereğli de yakıtta GO farkını yaşayacak
Türkiye akaryakıt sektöründe fark yaratan yeni nesil GO yakıt istasyonları, ...
CHEVROLET’DE KOLTUK DEĞİŞİKLİĞİ
Dr. Thomas Sedran Chevrolet ve Cadillac Avrupa’nın Yeni Başkanı ve Genel Müdürü Olarak Atandı
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwbuskamyonumkamyoncusondakikaşoförKamyontrucknews