Lüks spor otomobil sınıfına tüm zamanların en başarılı modellerini hediye eden ve otomotiv sektörünün tutku yaratmayı başaran en önde gelen otomobil markalarından biri olan Ferrari, 2011 yılında tüm dünyada gerçekleştirdiği 7195 adet araç satışıyla tüm zamanların en iyi sonucuna imza attı. Bir önceki yıla göre % 9.5’luk bir performansla satışlarını artıran ve tarihinin en yüksek satış sonucuna imza atarak rekor kıran Ferrari, California ve 458 Italia modellerine ek olarak FF modelinin de etkisiyle bu başarılı sonuca ulaştı. 2011 yılında ticari karını 312 milyon Euro’ya yükselten İtalyan lüks spor otomobil üreticisi, yine geçtiğimiz yıl % 17.3 artışla 2.25 milyar Euro gelir elde etti.
Ferrari, 2011 yılında bir önceki döneme göre satışlarını % 9.5 artırarak global çapta 7195 adet araç teslimatıyla gösterişli tarihinin en iyi sonuçlarını elde ederek büyük bir başarıya imza attı. 2010 yılında gerçekleştirdiği tarihi satış rekorunu 2011 yılında da geliştirerek tüm zamanların en iyi satış sonucuna ulaşan Ferrari, özellikle 458 Italia lansmanın tüm pazarlarda tamamlanması ve Ferrari FF modelinin de desteğiyle rekorlarını alt üst etmeyi başardı. Dünya çapında 58 ülkede faaliyet gösteren Ferrari’nin gelirlerinin aynı zamanda ilk defa 2 milyar Euro eşiğini geçerek % 17.3’lük artışla 2.25 milyar Euro’ya ulaşması ise ön plana çıkan bir diğer önemli yıl sonu verisini oluşturuyor. 2011 yılında ticari karını % 3.2’lik artışla 312 milyon Euro’ya yükselten İtalyan lüks spor otomobil üreticisi, 2011 yılında ise 270 milyon Euro’luk ar-ge yatırımı gerçekleştirdi.
2011 yılında ABD pazarında % 8 büyüme ile 1958 adet araç teslimatı yaparak bir başka rekora imza atan Ferrari, geçtiğimiz yıl en büyük ikinci pazarı haline gelen Çin’de ise % 60’ı aşan büyüme ile 777 adet araç satışı gerçekleştirdi. Almanya’da 705 adet, İngiltere’de ise 574 adet araç satışı gibi sonuçlar, ülke performansı açısından dikkat çekerken, Ferrari’nin çeşitli marka aktiviteleri de (perakende, lisanslama ve e-ticaret) dikkat çekici global başarılar arasında yerini aldı.
Abu Dabi’deki Ferrari temalı eğlence parkı içindeki Ferrari Store ile dünya çapında en yüksek ulaşan Ferrari, 12.5 milyon Euro perakende satış geliri elde etti. Online Ferrari Store’da satışlarını % 25, ziyaretçi sayısını ise % 30 artıran Ferrari’nin Facebook sayfası ise 2011 yılında % 65 artışla 6.2 milyonu aşkın marka sever tarafından beğenildi. Maranello’da yer alan Ferrari Müzesi’ni ise geçtiğimiz yıl % 60’ı İtalya dışından olmak üzere 240 binden fazla kişi ziyaret ederek bir başka tarihi rekora imza attı.