Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesindeki iş makinesi lastiği kullanıcıları için “FleetOnlineSolutions” (Mobil Teknik Değerlendirme) (FOS) uygulamasını başlatıyor.
İnternet tabanlı bu lastik yönetim programı, iş makinası lastik denetim raporlarının çevrimiçi olarak anında doldurulmasına ve her bir lastiğin performansı hakkında hızlı bir şekilde önemli bilgiler verilmesine olanak tanıyor. Aynı zamanda ilgili bilgilerin kolay değerlendirilmesi adına parasal maliyet değerinin verilebilmesini sağlıyor.
Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Direktörü Mahmut Sarıoğlu, “Türkiye’de Çeliktaş ve Kumsan, FOS sisteminden faydalanan ilk müşteriler arasında yerini alıyor. Bu iki firma da, raporları ne denli çabuk alabildiklerini görmekten etkilendiklerini söylüyorlar. Fakat onları en çok etkileyen “risk altındaki tutar” raporu oldu. Endüstride benzeri olmadığına inanılan bu rapor, müşterilerin, yanlış lastik basıncı nedeniyle altına girdikleri mali riski anlamalarına yardımcı olmakta” dedi.
Sarıoğlu sözlerine, “Lastiklerin hava basıncının bar veya PSI (Hava Basıncı) cinsinden raporlanması maliyet hesaplamaları açısından pek bir anlam ifade etmiyor. Bu nedenle, ölçülen basınçla önerilen lastik basıncı arasındaki farkı, lastiğin hizmet ömrünü kapsayacak şekilde güvenilir bir “risk altındaki tutara” dönüştürdük. Bu formatta elde edilen veriler, son kullanıcılarımıza daha çok hitap ediyor” şeklinde devam etti.
Sarığlu ayrıca, 15 Kasım 2012 itibarıyla birçok Avrupa ülkesinde program başlatıldığını belirterek, “Buna 2013'ün ilk çeyreğinde Güney Afrika, Rusya ve Orta Doğu da dahil olacak. Sistem Türkiye’de de Ocak 2013 tarihi itibariye uygulanmaya başlanılacak” diye konuştu.
Goodyear’dan iş makinelerindeki gelişime paralel yenilikçi teknoloji…
FOS, hafriyat ekipmanlarını ve diğer ağır makine ve ekipmanları kullananlar için OTR (off-the-road) “Yol-Dışı” işlerde önemli bir adım. Her bir OTR temsilcisinin, internet bağlantısı yoluyla müşterinin sahasından doğrudan filo denetim raporu hazırlamasına olanak tanımakta. Bu raporlar müşteriye, lastik konumuna göre tüm detayları vermekte. Bu raporlar:
Performans tahmini
Ölçülen ve önerilen basınçlar
Saat başına maliyet
Bir milimetre kauçuktan elde edilen saat performansı
Risk altındaki tutar
Risk altındaki tutarın hesaplanması
Denetlenen tüm araçların her bir lastiği için, basınç değerleri ile önerilen basınç arasındaki farkı, yerel para birimindeki değerine çevrilir ve bu da, hava basıncı seviyesi doğru olmayan bir lastiğin, hizmet ömrü sonuna kadar yanlış basınçta kullanılmaya devam edilmesi halinde son kullanıcıya getireceği maliyetin ne kadar olduğunu gösterir
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |