Serhan Turfan, son üç ayda pazarda yükselmelerin başladığını ve yıl sonunda pazarın 15 binli adetlere ulaşacağını belirtirken, yüzde 30,9'luk pazar payına ulaştıklarını dile getirdi.
“Türkiye Ağır Ticari Pazarında Satılan Her 3 Araçtan Biri Ford Trucks”
Pazara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Turfan, “Ford Trucks olarak, pandeminin zorlayıcı etkilerine rağmen Eylül sonu itibarıyla yüzde 30,9 pazar payına ulaştık. 2020 yılında ağır ticari araç endüstrisinin yüzde 66‘sını oluşturan çekici segmentinde yüzde 24,1 ile tarihimizin en yüksek pazar payına ulaştık. Bu başarıda elbette, ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ ödülüne layık görülen çekicimiz F-MAX’in rolü çok büyük. Uluslararası ödüllü çekicimiz, özellikle konfor ve düşük yakıt tüketim değerleri ile müşterilerden yoğun talep görüyor. Mayıs-Haziran aylarında Türkiye’nin en çok satılan çekicisi F-MAX oldu. Ford Trucks olarak bu sayede 2018 yılında yüzde 15,6, 2019 yılında yüzde 17,9 olan çekici segmentindeki payımızı yüzde 24’lere yükseltme başarısı gösterdik. Geldiğimiz noktada Türkiye ağır ticari pazarında satılan her 3 araçtan biri Ford Trucks oldu. İtfaiyeden, çöp aracına, inşaattan yollara, tüm taşımacılıkta yerli üretimle ülkemize hizmet etmekten gurur duyuyoruz.” dedi.
"Kamyon, Çekici Talebinde Artış Devam Ediyor"
Pazarın yükselmesine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Turfan şunları dile getirdi; “Fiziksel yapılan birçok alışveriş e-ticarete kaydı, bu da doğal olarak lojistik ve nakliye ihtiyacını artırdı. Pandeminin bu etkisine paralel olarak, özellikle kamyon, çekici talebinde artış devam ediyor. Kamudaki siparişlerin de aynı şekilde aksamadan devam etmesi oldukça önemli. Önümüzdeki dönemde bu artışın devam edeceğini öngörmekteyiz” diye konuştu.”
“F-MAX, Sadece Türkiye’de Değil, Dünyada da Büyük İlgi Gördü”
ITOY ödüllü F-MAX’in global büyüme planlarında çok önemli bir eşiğe geçmelerini sağladığını ve yurtdışı pazarlardan yoğun bir talep görmeye başladıklarını aktaran Turfan, “Orta ve Doğu Avrupa'daki genişlememizi 2018'de tamamlamıştık. Geçtiğimiz yıl da Batı Avrupa'daki genişlememizi; İspanya, Portekiz ve İtalya'daki distribütörlerimizi atayarak başlattık. Pandemi sebebiyle Batı Avrupa pazarında yer alan İtalya ve İspanya’nın ve Orta Doğu Bölgesi’nin salgından yüksek ölçüde etkilenmesi ciddi bir daralma yaşanmasına neden oldu. Nisan ayında yüzde 70’leri gören daralmanın ölçütü Mayıs ile beraber yüzde 50’ye çekildi. Ancak uzun vadeli bakış açımızla Avrupa’da daralan pazara rağmen hedeflerimizi koruyoruz. Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika ve Lüksemburg başta olmak üzere Avrupa’da yeni gireceğimiz birçok pazarda var olma hedeflerimizi gerçekleştireceğiz.” dedi.
Orta ve Doğu Avrupa’da Ford Trucks’ın dikkat çekici başarı kazandığını vurgulayan Turfan ayrıca, “Avrupa’da ilk girdiğimiz pazarlardan Romanya'da 2,5 yılda 1.000 araç sattık ve yüzde 12,5 pazar payına sahibiz. 2 yıldır üst üste inşaat segmentinde liderliğimiz sürüyor. Ukrayna'da toplam yüzde 10 pazar payına ulaştık ve yol kamyonunda yüzde 14 payımız var. Macaristan'da ise inşaat segmentinde lider olarak yolumuza devam ediyoruz. Yeni girdiğimiz diğer pazarlarda da bu başarıları elde edeceğimize eminiz” diye konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |