Karları giderek düşen Avrupalı üreticiler, çareyi ürün çeşitlendirmesi ve kâr marjı yüksek ‘lüks donanımlı üst marka’ sunmakta buluyor.Citroen’in ‘DS’ markasıyla yarattığı serinin başarısından örnek alan Ford ve Renault, Frankfurt’ta buna yönelik yeni üst markalarını tanıttı.
Renault, aynı zamanda Espace modelinin yerini alacak ‘Initiale’ konseptini tanıtırken, bundan böyle mevcut modellerine de ‘Initiale’ markası altında farklı ve lüks versiyonlar ekleyecek
Amerika’daki lüks markası Lincoln’ü yüksek maliyetler yüzünden Avrupa’ya getirmekten vazgeçen Ford ise, bunun yerine ‘Vignale’ üst markasıyla lüks segmentte şansını arayacak.
Frankfurt fuarında ilk olarak yeni Mondeo’da konsept olarak geliştirilen ‘Vignale’ bundan böyle aynı Citroen gibi hemen hemen tüm modellerde ‘lüks versiyon’ olarak piyasadaki yerini alacak.
Küresel krizle birlikte yeniden yapılanmaya giden Fransız Citroen, 4 yıl önce efsanevi modeli ‘DS’i yeni üst marka olarak tanıtarak, sırayla bu seriye özel DS3, DS4 ve DS5’i piyasaya sunarak önemli başarı elde etti. Kaynak: Hürriyet