Rusya'nın bir çok alanda yatırımı bulunan lider endüstri grubu Basic Element'in bir parçası olan GAZ Grup, COMTRANS/17 Uluslararası Ticari Araç Fuarı'nda orta ağırlıkta işlerde kullanılmak üzere brüt ağırlığı 10 ton olan yeni GAZon NEXT modelini tanıttı. Yeni kamyonun, daha hafif olan GAZon NEXT 8.7 modeline göre farkları arasında artan yük kapasitesi (1 ton), ayarlanabilir yükleme yüksekliği ve uzatılmış düz kasa formu yer alıyor. Modelde yapılan tasarım değişiklikleri arasında araca daha fazla ergonomi, konfor ve sürüş performansı sunan büyütülmüş ön lastik dişlileri, daha uzun aks mesafesi, arka havalı süspansiyon ve vites değiştirme kabloları bulunuyor.
GAZ Grup orta ağırlıkta işlerde kullanılmak üzere brüt ağırlığı 10 ton olan yeni bir GAZon Next kamyon geliştirdi. Modern teknik çözümler kullanımı sayesinde kullanışlılık büyük ölçüde arttırılırken, yeni aracın yol karakteristiği ve ergonomisi de iyileştirilmiş.
Önceki model olan GAZon NEXT 8.7'ye kıyasla aracın yük taşıma kapasitesi 1 ton artarak 5.9 tona (şase) ulaşmış durumda. Aracın düz kasa genişliğinin 2550 mm'ye kadar uzatılması sayesinde kasa içerisine 12 euro palet konulabiliyor.
Aracın temel dizayn unsurlarından biri ise arka aksa yerleştirilen havalı süspansiyon. Bu süspansiyon, aracın kasa yüksekliğini yükleme ve boşaltma sırasında ayarlayabilmenizi ve sürüş sırasında araç ne kadar yüklü olursa olsun sabit seviyede tutabilmenizi sağlarken, aracı bozuk yollarda kullanırken pürüzsüz bir sürüş elde etmenize yardımcı oluyor. Süspansiyonlar, Monroe marka hidrolik teleskopik amortisörlere ve çapraz dengeleyiciye sahip. Aracın fabrika çıkışı modeline göre 635 mm uzatılan aks mesafesi, yükün ön ve arka akslara daha dengeli dağıtılmasını sağlıyor.
Araçta bulunan havalı fren sistemi, her lastikte ABS ve ASR fonksiyonlarına sahip disk mekanizmaları sunuyor. İlave fren sistemi ve retarder sayesinde aracın özellikle dağ yollarında ve dik yokuşlarda fren verimliliği artarken fren balataları daha zor aşınıyor.
Gücü 170 hp ve sunduğu maksimum tork değeri 664 Nm'ye ulaşan YMZ-534 kodlu motor, aracın çekişini ve dinamik karakteristiğini arttırırken, yakıt tüketimini de düşürüyor.
Aracın şanzımanı ise konsolda bulunan bir kumanda (joystick) yardımıyla kontrol ediliyor. COMTRANS/17'de tanıtılan araç, GAZ Grup tarafından geliştirilen altı ileri vitese sahip. Bu yeni şanzımanın seri üretimine ise 2019 yılında başlanması planlanıyor.
GAZon NEXT modelinin ferah ve konforlu kabini; anatomik destekli, esnek, beş farklı ayara ve bel desteğine sahip bir sürücü koltuğu, direksiyondan kumanda edilen 2DIN radyo sistemi ve ön cam ısıtma fonksiyonlu Delphi klima kontrol sistemi sunuyor. Galvanizli çelikten üretilen kabin iki kat astarlanırken, aracın çamurlukları ve davlumbazları yüksek dayanımlı plastikten üretilmiş. Bu sayede araçta paslanmaya karşı oldukça yüksek derecede koruma sağlanmış. Dışarıdan bakıldığında, yeni modelde bulunan kabin, daha hafif olan GAZon NEXT 8.7 modeline göre daha geniş davlumbazlara, geniş bir tampona ve yeni bir denge sütununa sahip.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |