İstanbul, 4 Kasım 2011– Güneş enerjisiyle çalışan araçların ilk tasarımı ve bu araçlar için düzenlenen ilk yarışmaların üzerinden yaklaşık 30 yıl geçti. Bu süre içinde dünyanın önde gelen tasarımcı ve mühendislerine esin kaynağı olan DS SolidWorks yazılımı, bu yıl Avustralya’da düzenlenen World Sollar Challenge isimli “güneş enerjili araç tasarımı yarışması” için özel bir araç tasarlayan ABD Michigan Üniversitesi Güneş Enerjisi Takımı (U-M)’na büyük bir başarı kazandırdı. Avustralya’nın Adelaide eyaletinde gerçekleşen yarışma için DS SolidWorks yazılımını kullanarak son derece hafif ve aerodinamik özel bir araç dizayn eden U-M takımı, yarışlarda üçüncü gelerek, Amerikan Ulusal Şampiyonası’nda elde ettiği altı birincilik başarısına bir yenisini eklemiş oldu. U-M Takımı, tüm güneş enerjili araç tasarımlarında SolidWorks teknolojisinden ve tasarım gücünden faydalanarak, Kuzey Amerika’da 2006’dan bu yana birinciliği elinde tutmuştu.
Ekim ayının son haftasında Avustralya’da, yaklaşık 3 bin kilometrelik bir parkurda gerçekleşen yarışmaya katılan yeni tasarımın geliştirilmesine, ABD Michigan Üniversitesi’nde farklı disiplinlerinde eğitim gören yaklaşık 100 öğrenci katkıda bulundu. Tek sürücü koltuğuna sahip araç saatte 5 kilovat, yani ancak bir saç kurutma makinesi kadar enerji harcayarak yarıştı ve dünyanın çeşitli üniversitelerinden büyük katılım olan World Sollar Challenge’da takımını üçüncülüğe taşıdı.
Aracın yarıştaki başarısı, tasarımındaki zekice fikirlerden kaynaklanıyor. U-M Takımı güneş enerjisiyle çalışan aracın tasarımında karşılaştığı birçok sorunu SolidWorks yazılımı sayesinde çok rahat aşabildi. Aracın kaportasındaki bazı mekanik parçaların son derece küçük ve hafif olması gerekiyordu. SolidWorks 3D CAD yazılımı tüm araç bileşenlerini modelleyerek en büyük yer tasarrufunu sağlamak üzere her parça için tasarımı, mümkün olabilecek en küçük boyutlarda gerçekleştirdi. SolidWorks’ün sihirli dokunuşlarıyla güneş enerjisiyle çalışan aracın toplam ağırlığı yaklaşık 100 kilo kadar hafifledi.
Aracın ağırlığının yanı sıra gövdesinde yapılan aerodinamik geliştirmeler de hızını etkileyen karşıt güçlere olan yol direncini yüzde 30 oranında azalttı. U-M Solar Direktörü Chris Hilger, yapılan bu iyileştirmelerin aracın hız ve manevra yeteneğine büyük katkısı olduğunu söyledi.
U-M Güneş Aracı Takımı’na bazı yenilikleri uygulama fırsatı da veren SolidWorks, ısı modellemesi sayesinde ekibin akünün aşırı enerji yüklenmesini daha rahat kontrol etmesine imkan tanıdı. U-M Takımı, aracın tasarımına eklenen bu önemli avantajı, SolidWorks Simulation’ın sunduğu ideal ısı yönetim çözümleri sayesinde elde etti. Böylece geçen yıldan farklı olarak takım artık başkalarının tasarımı olan aküleri kullanmaktansa kendi çizimleri olan aküleri kullanarak büyük bir avantaj sağladı. U-M Solar Car Team, güneş enerjisiyle çalışan hafif ve hızlı bir araç üretmenin mutluluğunu yaşarken, aynı tasarımla önümüzdeki günlerde yeni ödüller alacaklarından emin oldukları açıklamasını yaptı.